Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی مازندران سیلاب اواخر اسفندماه 97 و فروردین 98 به 91 هزار هکتار زمین های حاصلخیز استان خسارت جدی وارد کرده است.
بنابر این گزارش، خسارت سیل به کشاورزی مازندران، حدود 6هزار میلیارد ریال برآورد شده است که در بخش زراعت برنج، گندم، جو و کلزا حدود یک هزار و 240 میلیارد ریال، باغبانی شامل مرکبات، توت فرنگی و سیاه ریشه 2هزار و 800 میلیارد ریال و مابقی خسارت ها در تلفات دام و طیور و تخریب امور زیربنایی و تاسیسات کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی رازجویان روز دوشنبه در جلسه پیگیری و هماهنگی اقدامات ستاد بازسازی مناطق سیلزده مازندران افزود: با توجه به اینکه امسال سال 'رونق تولید' نامگذاری شده و بر اساس فعالیت و شغل غالب کشاورزی استان، باید هرچه سریعتر زمین و خاک برای این فعالیت ها مهیا شود و در این راستا تسهیلات را به موقع و در اسرع وقت به کشاورزان اختصاص دهیم.
معاون استاندار مازندران گفت: برای پرداخت و جبران خسارت‌ها باید زمین های کشاورزی که دچار خسارت شدند بر اساس میزان تخریب ها در اولویت قرار گیرند.
رازجویان با اشاره به این که اقتصاد مازندران، کشاورزی محور است، تاکید کرد: سردهنه ها و کانال های آب باید هرچه سریعتر به حالت اولیه بازگردند تا کشاورزان بتوانند زمین ها و باغها را احیا کنند.
وی اظهار داشت: تا قبل از وقوع سیل جبران خسارت برای بخش کشاورزی نداشتیم اما در پی این بحران کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره برای این بخش اختصاص پیدا کرد تا مشکلاتی که برای کشاورزان بوجود آمد برطرف شود.
**اقدامات بازسازی باید فنی و پیشگیرانه باشد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه با کار و تلاش و همکاری تمام نیروهای دولتی، نظامی و بسیجی، بازسازی مناطق سیل زده را در کمترین زمان محقق می کنیم،گفت: اقدامات بازسازی باید فنی و پیشگیرانه باشد.
مهدی رازجویان در جلسه پیگیری و هماهنگی اقدامات ستاد بازسازی مناطق سیلزده استان مازندران ضمن تشکر و قدردانی از همه دستگاه های دولتی، سپاه، بسیج و ارتش و گروه های جهادی و مردمی افزود: باید در اقدامات بازسازی هماند مدیریت بحران ممتاز عمل کنیم.
معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان این که از این پس اقدامات در راستای بازسازی مناطق سیلزده است، یادآور شد: با توجه به پایان توان تاب آوری این مناطق، باید همه اقدامات به بازگشت و عادی شدن کامل زندگی مردم منجر شود.
رازچویان با تاکید بر این که بازسازی با حضور دستگاه ها در صحنه در جهت نظارت بر فرآیند انجام کار و کاستن آلام مردم باید همراه باشد، اظهار داشت: در بازسازی مناطق سیلزده؛ پیشگیری از حوادث آینده و اقدامات بازدارنده از بروز مجدد بحران مورد توجه قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به این که آنچه که امروز در حوزه بازسازی ظاهرا بچشم نمی آید، ممکن است برای آینده کلیدی باشد، ابراز داشت: سرعت، دقت و کیفیت در حوزه بازسازی باید محور فعالیت ها قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران نیز دراین جلسه گفت: مسایل بازسازی در سه محور مناطق مسکونی، کشاورزی و حوزه های زیربنایی با جدیت و بطور همزمان در حال پیگیری است.
حسن خیریانپور با اشاره به این که بنیاد مسکن 332 واحد مسکونی را اعم از تخریبی و تعمیراتی در دست اقدام دارد، اظهار داشت: 708 فقره از تسهیلات 2 میلیون تومانی در این مناطق سیلزده استفاده شد.
براثر سیل اواخر اسفندماه 97 و فروردین 98 در مازندران حدود 15 هزار میلیارد ریال به واحدهای مسکونی، بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی این استان خسارت وارد شد و پنج نفر نیز جان خود را از دست دادند.
6990/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 دستگاه های دولتی زمین کشاورزی مدیریت بحران مرکبات 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعالیت جهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با «غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، افزود: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است.

قریشی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروری است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید.

قریشی عنوان کرد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

وی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متأسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

کد خبر 747628

دیگر خبرها

  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»