Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:52:36 GMT

تولید واکسن سالک در انتظار حمایت

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۰۴۰۸

تولید واکسن سالک در انتظار حمایت

تهران- ایرنا- محققان و متخصصان یک شرکت دانش بیان فعال کشور در زمینه فرآورده‌های بیولوژیکی اعلام کردند که در صورت حمایت، قادر به تولید واکسن سالک (بیماری مشترک انسان و دام) هستند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل شرکت تحقیقاتی - تولیدی دانش بنیان پسوک افزود: این شرکت توانسته با تلاش مداوم و پیگیری‌های مستمر همراه با تیم تحقیقاتی تولیدی خود، در راستای تولید واکسن‌های طیور و دام فعالیت‌ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصطفی زندیه بیان کرد: محققان این شرکت موفق شده اند با استفاده از موادی نظیر تخم‌مرغ جنین دار عاری از هر نوع آلودگی (SPF) و یاور روغنی مناسب به نام مونتانایید و استفاده از سویه‌های بومی نیوکاسل، آنفلوانزا و گامبورو، انواع واکسن‌های دام و طیور را تولید کنند.
مدیرعامل این شرکت تحقیقات و تولیدی با بیان اینکه واکسن‌های دامی نظیر واکسن تیلریوز، استراتژیک و تب برفکی با استفاده از سویه‌های بومی تولید شده است، گفت: نتایج حاصله از مصرف این گونه واکسن‌ها با نتیجه مطلوب و رضایت‌بخش همراه بوده است.
وی از تولید واکسن کشته‌ سه گانه نیوکاسل آنفلوانزا گامبورو در کشور خبر داد و گفت: این واکسن تولیدی برای نخستین بار است که در صنعت طیور مورد استفاده قرار می گیرد.
زندیه ادامه داد: بیماری تب برفکی در نشخوارکنندگان اعم از نشخوارکنندگان کوچک و بزرگ مشکل‌ساز بوده و از نظر اقتصادی با هزینه‌های قابل توجهی همراه است، ولی خوشبختانه محققان موسسه دانش بنیان پسوک، برای جلوگیری از بیماری تب برفکی، واکسن بسیار مؤثر و مطلوبی را تولید کرده و در دسترس متقاضیان قرار داده‌اند.
وی بیان کرد: محققان و متخصصان کشورمان؛ با استفاده از مواد اولیه بسیار مرغوب؛ واکسن‌های موردنیاز طیور در کشور همچون واکسن‌های نیوکاسل روغنی، آنفلوانزای روغنی و واکسن دوگانه‌ نیوکاسل آنفلوانزا و در نهایت واکسن سه گانه نیوکاسل آنفلوانزا گامبورو را تولید کردند.
زندیه یادآور شد: بیماری‌های عفونی در دام و طیور باعث ایجاد خسارات های زیادی می‌شوند، ولی با تولید واکسن‌های مؤثر و پیشگیری از بروز و ظهور چنین بیماری‌هایی می‌توان در راستای گسترش و پرورش دام و طیور و همچنین تأمین پروتئین موردنیاز انسان به نحو احسن و اکمل قدم های مثبتی برداشت. در واقع با آینده‌اندیشی، آینده‌نگری و شناخت عوامل عفونی، میتوان مولد بیماری‌ها را شناخت و در عرصه جلوگیری از گسترش بیماری‌های دام و طیور در کشور، با تولید واکسن‌های مؤثر پیش‌قدم و پیشرو شد.
علمی**9340** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي شركت دانش بنيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، اواخر اسفند ماه سال گذشته اخباری مبنی بر بروز بیماری‌های پوستی ناشی از آب آلوده در مناطق سیل زده توسط برخی از رسانه‌ها مخابره شده که با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله تیم‌های مشترک شرکت آب و فاضلاب استان و دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی علت این عوارض پوستی به محل‌های اعلامی اعزام و نسبت به نمونه‌برداری‌ از آب و آزمایش‌ مجدد اقدام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • هیات‌های مذهبی استان بوشهر در انتظار حمایت‌های دولتی
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • واکسینه شدن ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل
  • «تاول‌های سرخ» در انتظار حمایت است/روایتی ازبمباران شیمیایی نودشه
  • ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل واکسینه شدند
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • ملتفتی مادر؟
  • معرفی مرجع تولید تخم نطفه دار طوطی و مرغ