Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید پورمردان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تالاب هامون جازموریان در مرز استان ‌های سیستان و بلوچستان و کرمان قرار گرفته و از دوره های باستان مهمترین محل برای کشاورزی، دامداری و تجارت محسوب می‌ شده است.
وی گفت: هامون جازموریان 69 هزار و 600 کیلومتر مربع مساحت دارد و از نظر تقسیم ‌بندی قسمتی از حوضه مسدود میانی ایران محسوب می‌ شود و نیمه غربی این حوضه با مساحت 35 هزارو 600 کیلومترمربع در استان کرمان واقع شده و نیمه شرقی آن با مساحت 34 هزار کیلومتر مربع در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: در محدوده این تالاب دشت ‌های جیرفت، فاریاب و رودبار جنوب در استان کرمان، و دشت ‌های ایرانشهر، بمپور، سردگان، دلگان، سرتختی و اسپکه در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند.
وی بیان کرد: تالاب جازموریان زمانی تامین کننده بخش عمده علوفه در کشور بوده اما بعد از خشکسالی ها و برداشت های غیرمجاز از چاه ها، سطح آب های زیرزمینی به شدت کاهش یافته و در پی بارندگی های اخیر در حوضه آبریز رودخانه های کارواندر و بمپور ایرانشهر و هلیل رود کرمان این تالاب آبگیری شده است.
پورمردان گفت: جازموریان دارای سطح صافی است و شیب زیادی ندارد به همین دلیل زمانی که آب وارد این تالاب می شود سطح زیادی را پوشش می دهد.
وی افزود: آبگیری تالاب جازموریان شور و شعف زیادی در بین مردم منطقه ایجاد کرده است.
9923 **6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان سیستان و بلوچستان تالاب حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، غلامحسین تیموری گفت: مبادلات این مدت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.
وی بیان کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی واردات ۳۹ هزار و ۲۲۵ تن کالا‌های شامل برنج، موز و کنجد و بیش‌از ۴۴ هزار و ۱۹۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ترانزیت محصولات کشاورزی در یک ماه اول امسال که از مرز‌های رسمی انجام شده را هزار و ۱۱۶ تن اعلام کرد.
وی گفت: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است وباغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.
تیموری بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازار‌های افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است و تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

دیگر خبرها

  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان