Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به آغاز تابستان در استان‌های جنوبی گفت: وضعیت استان‌های جنوبی به‌گونه‌ای نیست که تحمل خاموشی در تابستان داشته باشند به همین سبب صنعت برق حرارتی با آمادگی کامل به استقبال روزهای گرم می‌رود. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محسن طرزطلب ظهر امروز در نشست با مدیران نیروگاه‌های حرارتی خوزستان که در محل نیروگاه رامین برگزار شد، با اشاره به آغاز تابستان در شهرهای جنوبی کشور، اظهار داشت: امیدوارم کسری‌هایی که در نیروگاه‌های خوزستان وجود دارد در دو هفته باقی‌مانده جبران شود و همه مدیران حداکثر توان مجموعه خود را در تابستان برای تأمین برق پایدار به‌کارگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدوارم این تابستان مانند سال‌های گذشته که با تلاش کارکنان زحمت‌کش حوزه تولید نیروی برق سپری شد، امسال نیز با حداکثر آمادگی برق خوزستان را تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور با اشاره به آغاز تابستان در استان‌های جنوبی گفت: وضعیت اقلیمی استان‌های جنوبی به‌ویژه خوزستان به‌گونه‌ای نیست که تحمل خاموشی و بی‌برقی در تابستان داشته باشند و تأمین برق در این منطقه از اولویت‌های جدی شرکت مادر تخصصی برق حرارتی کشور است.

طرزطلب در خصوص نیروگاه رامین تأکید کرد: تولید نیروگاه رامین در تابستان گذشته شایسته تقدیر بود اما سازه نیروگاه رامین قدیمی است و برای استفاده از همه توان و ظرفیت آن باید زودتر برای باز توانی این نیروگاه اقدام کنیم.

تأمین برق مصرفی خوزستان در ساعات خارج از پیک مصرف همچنان با مشکل مواجه است

در ادامه این جلسه عبدالرسول پیش‌آهنگ معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور با اشاره به افزایش بارش‌های جوی در سال 97 و 98، گفت: افزایش میزان بارندگی‌ها کمکی شایانی به پایداری و تأمین مستمر انرژی می‌کند.

وی افزود: به‌طور مثال استان خوزستان در ساعت پیک مصرف که واحدهای آبی درمدار هستند و 8 هزار مگاوات برق مصرفی را تأمین می‌کنند مشکلی ندارد اما درزمان غیر پیک مصرف و تمرکز بر تولید نیروگاه‌های حرارتی، آمادگی کامل این نیروگاه‌ها ضروری است.

پیش‌آهنگ ادامه داد: خوزستان تنها استانی است در کشور که برای تأمین برق مصرفی آن در ساعات خارج از پیک مصرف با مشکل مواجهیم.

معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور به دلایل این مسئله اشاره و عنوان کرد: خارج از پیک مصرف که با خارج شدن نیروگاه‌های آبی همزمان است، نیروگاه‌های حرارتی نمی‌توانند برق موردنیاز استان را تأمین کنند و باید بخشی از آن توسط نیروگاه‌های خارج استان تأمین شود که فشار زیادی به خطوط انتقال بار وارد می‌کند. بااین‌وجود آمادگی نیروگاه‌های خوزستان در تابستان گذشته مثال‌زدنی بود.

شبکه برق در تمام شهرستان‌های استان خراسان جنوبی پایدار است؛ تلاش برای برق‌دار کردن 2 روستای سربیشهسیلاب 830 میلیارد ریال به تاسیسات برق مازندران خسارت وارد کردنیروگاه برق‌آبی سد شهید رجایی وارد مدار بهره‌برداری شد

پیش‌آهنگ بابیان اینکه تابستان خوزستان شروع‌شده و باید واحدهای نیروگاه‌ها سریع‌تر وارد مدار شوند، گفت: ازنظر تأمین منابع مالی تمام تلاش مجموعه برق حرارتی به برطرف کردن این دغدغه است.

معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور تأکید کرد: واحدهای نیروگاهی که تعمیر آن‌ها تاکنون به پایان نرسیده باید در فرصت باقی‌مانده تعمیرات آن‌ها انجام شود تا در تابستان مشکلی برای تأمین برق نداشته باشیم.

نیروگاه رامین برای تامین برق تابستان آمادگی کامل دارد

مدیرعامل نیروگاه رامین نیز در ادامه این جلسه با اشاره به میزان تولید برق این نیروگاه در سال 97، گفت: میزان تولید برق نیروگاه رامین در سال گذشته 10 میلیون و 318 هزار و 452 مگاوات بود. تعمیرات اساسی توربین و بویلر واحد 4 به‌صورت کامل توسط کارشناسان داخلی انجام و اکنون درمدار قرارگرفته است.

ناصر محمدی  ادامه داد: در حال حاضر انجام تعمیرات میان‌دوره‌ای واحدها انجام‌شده و فقط کار تعمیر واحد 3 باقی‌مانده که پس از انجام آن با حداکثر ظرفیت تولید برق وارد تابستان می‌شویم. عمده مشکل واحدهای ما در بخش بویلر ها بود که اکنون تمامی بویلرها تعمیر شده و واحد آن‌ها درمدار است.

وی عنوان کرد: تعمیرات برج‌های خنک‌کننده ردیف 5 و 2، رسوب‌زدایی کندانسور ها با مواد جدید از جنس نانو و شستشوی بیش از 8 هزار لوله دیگر اقدامات این واحد نیروگاهی برای تأمین برق پایدار است.

انتهای پیام/ ز

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی

مدیرعامل شرکت فراب گفت: پروژه چندمنظوره اومااویا شامل دو سد جریانی، تونل، نیروگاه زیرزمینی، خط انتقال آب و خطوط انتقال برق با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیون دلاری توسط دولت سریلانکا و بدست متخصصان ایرانی اجرایی شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری رسمی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد حیدری، مدیرعامل شرکت فراب در نشست خبری افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا اظهار داشت: در سال 1387 مقامات دولت ایران و سریلانکا تفاهم‌نامه‌ای برای کمک به حوزه برق و انرژی کشور سریلانکا امضا کردند و به‌موجب آنف قرارداد احداث مگاپروژه سد نیروگاه اومااویا با پیمانکار ایرانی به امضا رسید.

وی افزود: کار این پروژه از سال 2016 در سریلانکا آغاز شد و هم‌اکنون این پروژه با گذر موفق از مراحل تست و پیش‌راه‌اندازی، آماده بهره‌برداری رسمی توسط مقامات دو کشور است.

حیدری با اشاره به جغرافیای خاص کشور سریلانکا با 103 رشته رودخانه و بارش‌های شدید موسمی، اذعان داشت: این کشور مشکلاتی در زمینه مدیریت منابع آبی و تأمین برق دارد که در پروژه چندمنظوره اومااویا، هر دوی این موارد دیده شده به‌طوری که با ساخت دو سد جریانی، تونل، نیروگاه زیرزمینی، خط انتقال آب و خطوط انتقال برق، این مگاپروژه با سرمایه‌گذاری 520 میلیون دلاری توسط دولت سریلانکا، اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این پروژه مجموعا در مساحتی با طول و عرض 23 کیلومتر در 40 کیلومتر، در منطقه‌ای کوهستانی با بارش‌های موسمی سنگین و بدون جاده‌های دسترسی اجرایی شده، با این شرایط، این پروژه پیچیدگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی داشته، از جمله آنکه یک شفت قائم 700 متری با قطر 3 متر ایجاد شده تا نیروگاه برق در عمق 750 متری زمین احداث شود و آب با فشار برای تولید برق به نیروگاه منتقل شود.

مدیرعامل شرکت فراب خاطرنشان کرد: در این پروژه مجموعا 120 مگاوات ظرفیت تولید برق دیده شده که در دو نیروگاه زیرزمینی 60 مگاواتی است و آب برای 5 هزار هکتار اراضی کم‌آب سریلانکا مدیریت و هدایت خواهد شد.

وی افزود: مهندسان ایرانی به‌گونه‌ای با استانداردهای دقیق کار را به اجرا رسانده‌اند که در مدت چندین ساله اجرای این پروژه، با وجود پیچیدگی‌های طرح و شرایط سخت محیطی، هیچ خسارت جانی و مالی نداشته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • دستمزد اجرا و نصب انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری چه قدر است؟
  • بررسی آمادگی برای گذر موفق از پیک مصرف برق سال‌ جاری
  • اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستان ۱۴۰۳ درآذربایجان غربی
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی
  • آمادگی کامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی برای عبور از پیک تابستان ۱۴۰۳
  • آغاز بارش باران در استان‌های جنوبی کشور