Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: برآورد خسارت هاي اوليه بخش صنعت، معدن و تجارت در سيل اخير تاکنون به 22 هزار و 400 ميليارد ريال رسيده است.

به گزارش دوشنبه تارنماي وزارت صنعت، معدن و تجارت، خسارت هاي وارد شده به واحدهاي صنعتي تاکنون پنج هزار ميليارد ريال، واحدهاي صنفي نزديک به چهار هزار و 500 ميليارد ريال، قاليبافان حدود يک هزار و 300 ميليارد ريال و زيرساخت ها و تاسيسات شهرک هاي صنعتي و راه هاي دسترسي به معادن نزديک به يک هزار و 550 ميليارد ريال برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق برآوردهاي اوليه تاکنون 382 واحد صنعتي و 17 هزار و 900 نفر قاليباف در سيل اخير آسيب ديده اند.
البته هنوز خسارت هاي وارد شده به صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با توجه به وضعيت کنوني قابل بررسي نيست اما طبق بررسي هاي اوليه اين ميزان نزديک به 10 هزار ميليارد ريال برآورد مي شود.
** خسارت ها در استان هاي سيلزده
در استان گلستان يکصد واحد و 10 هزار نفر، استان مازندران 30 واحد و يک هزار نفر، استان ايلام 80 واحد و 200 نفر، استان لرستان 125 واحد و 6 هزار و 200 نفر، استان کرمانشاه 30 واحد و 500 نفر و چهارمحال و بختياري 17 واحد در قاليبافي خسارت ديده اند.
خسارت هاي وارد شده به بخش قاليبافي استان خوزستان هنوز قابل بررسي نيست.
تاکنون در استان هاي گلستان، ايلام، لرستان، کرمانشاه، مازندران، لرستان و چهارمحال و بختياري 26 شهرک صنعتي از نظر زيرساخت و تاسيسات شهرک دچار خسارت شده اند.
همچنين از محل اعتبار تملک دارايي هاي سرمايه اي براي بازسازي و دسترسي به معادن 154 ميليارد و 700 ميليون تومان اختصاص داده شده است.
خسارت مربوط به استان خوزستان در اين بخش هنوز در دسترس نيست.
به گزارش ايرنا، بارندگي هاي شديد و سيل از بيست و هشتم اسفندماه گذشته آغاز شد و همه استان هاي کشور را درگير کرد.
استان هاي گلستان، مازندران، ايلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختياري و کهگيلويه و بويراحمد در شرايط اضطراري قرار گرفتند.
وزير کشور يکشنبه (بيست و پنجم فروردين ماه) در صحن علني مجلس شوراي اسلامي، ميزان خسارت سيل را تا 35 هزار ميليارد تومان برآورد کرد و گفت: 25 استان و بيش از چهار هزار و 400 روستا در کشور درگير سيل شد.
اقتصام*3065*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شامگاه چهارشنبه نشست عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و کارآفرینان استان سمنان به میزبانی سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان آغاز به کار کرد.

در این برنامه معاون صنایع عمومی وزارت صمت، معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گلی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز حضور دارند.

قرار است در این نشست درباره مشکلات سرمایه گذاری در استان سمنان به خصوص تأمین آب اظهار نظر شود.

این خبر کامل می‌شود.

کد خبر 6081503

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد