Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:55:25 GMT

سردار اشتری، لبخند «مهران» را رونمایی می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۰۹۴۰

سردار اشتری، لبخند «مهران» را رونمایی می کند

تهران-ایرنا- سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرد: یادواره شهدای ناجا با تجلیل از خانواده شهدای نیروی انتظامی و رونمایی از کتاب «مهران می‌خندد» با حضور سردار حسین اشتری فرمانده این نیرو در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی این فرهنگسرا، برگزاری یادواره مذکور روز پنجشنبه 29 فروردین ساعت 17 با تجلیل از خانواده شهدای نیروی انتظامی، با حضور فرماندهان عالی‌رتبه مرزبانی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کتاب مهران می‌خندد به قلم «محسن صالحی خواه» زندگینامه و خاطرات مرزبان شهید «مهران اقرع» از شهدای دهه هفتادی ناجاست که 17 فروردین 1394 در کمین تروریست‌های جیش‌الظلم به همراه هفت نفر از نیروهای پایور و وظیفه ناجا در منطقه مرزی نگور به شهادت رسیدند.
شهید اقرع سال 1371 در مشهد به دنیا آمد. بخشی از کودکی و نوجوانی خود را به دلیل انتقال پدرش به قوچان در این شهر گذراند. سال 1389 وارد دانشگاه علوم انتظامی امین شد و پس از پایان تحصیل به طور داوطلبانه خدمت در مرزبانی را انتخاب کرد.
وی به فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان اعزام شد و بعد از طی دوره آموزشی، سال 1393 خدمت نظامی خود را در پایگاه 240 مرزی آغاز کرد. چند ماه بعد، پس از تعطیلات نوروز در هفدهم فروردین یک تیم از نیروهای مرزبانی به فرماندهی شهید اقرع راهی یکی از کمین‌های منطقه شدند اما به مقصد نرسیدند.
نیروهای گروهک تروریستی جیش‌الظلم در مسیر این نیروها کمین کرده بودند و با تیراندازی بی‌امان سرنشینان خودرو را به شهادت رساندند.
در بخشی از این کتاب آمده است: «واقعیت این است که خبر شهادت مردان بزرگی که برای امن نگه داشتن این آب و خاک جان می‌دهند همیشه بین مشکلات روزمره و سیل اخبار دیگر گُم می‌شود. شاید دلیلش این باشد که آنقدر به خودمان و مشکلاتمان مشغولیم که اتفاق‌های دیگر را نمی‌بینیم یا شاید مشکلات ما آنقدر زیاد است که خواهی نخواهی ما را در خود فرو می‌برد. اما چرخ روزگار آن قدر چرخید تا گردونه به اسم بچه‌هایی بیافتد که بعد از جنگ به دنیا آمده‌اند. می‌توانیم بگوییم بسیاری از آنها که امروز به شهادت می‌رسند دوران‌های پرتلاطم دهه‌های انقلاب را لمس نکرده‌اند؛ اما همان سربازهایی هستند که روزگاری در گهواره‌ها بوده‌اند و امروز زیر پرچم ولایت برای این مردم و ایران اسلامی می‌جنگند و احتمالا درک حال و هوای قصه بچه‌های این نسل، برای جوان‌های امروز سهل‌تر است.»
علاقه مندان برای حضور در یادواره شهدای ناجا می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
تهرام/7245/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگسراي ارسباران رونمايي كتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا

اسماعیل زارعی کوشا امروز در یادواره شهدای مدافع حرم که با محوریت شهید سردار امان الهی در مسجد حضرت ولیعصر (عج) در بیجار برگزار شد اظهار کرد: این شهید والامقام از شهدای قدس بودند که به دست رژیم خبیث صهیونیستی به درجه شهادت نائل آمدند و افتخاری برای کشور و دیار گروس هستند.

استاندار کردستان افزود: امروز خون پاک شهدای گرانقدر موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است و تزلزل رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است.

وس بیان کرد: امروز ما شاهد هستیم که روز به روز این رژیم کودک کش به پایان خود نزدیک می‌شود و این به برکت خون شهدایی مانند شهید امان الهی است که در ماه مبارک رمضان به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا در کردکوی
  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید امنیت جواد جهان بیکی در کلاله
  • فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم
  • خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد