Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@09:23:11 GMT

موش‌ها مانند انسان درد در دیگران را حس می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۱۱۲۰

موش‌ها مانند انسان درد در دیگران را حس می‌کنند

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   محققان انستیتو علوم اعصاب هلند می‌گویند انسان‌ها به دلیل داشتن سیستم عصبی آینه‌ای در مغز می‌توانند حس درد مشترک داشته باشند. به گفته آن‌ها همین سیستم در موش وجود داشته و بنابراین احساس درد مشترک با دیگران دارند.این احساس درد در ناحیه‌ای از مغز به نام cingulate cortex وجود دارد که دانشمندان با برداشتن این قسمت از مغز موش متوجه شدند که این احساس درد دیگر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

درست مانند انسان، سلول‌های مشابهی در مغز موش هنگام احساس درد مشترک فعال می‌شود. این سلول‌ها در ناحیه cingulate cortex وجود دارد که با دیدن مجدداً فعال می‌شود.این کار مقدمه دست‌کاری در سلول‌هایی است که باعث اختلال روانی در انسان شده و ممکن است در آینده با از بین بردن این سلول‌ها بتوان اختلال روانی را به‌طور کاملاً علمی از بین برد.

 

خبرآنلاین

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سیستم عصبی گوناگون جام نیوز موش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات روحی و روانی تایرل مالاسیا حقیقت ندارند

تایرل مالاسیا تقریبا فصل جاری را به صورت کامل به دلیل مصدومیت از دست داده است. 

طرفداری | بحران مصدومیت مدافع هلندی منچستریونایتد تبدیل به معمایی بزرگ شده است. روزهای گذشته رسانه‌های آلمانی اعتقاد داشتند تایرل مالاسیا در کنار مصدومیت، با مشکلات روحی و روانی نیز دست و پنجه نرم می‌کند. 

به گزارش دیلی میل؛ اخبار رسانه‌های آلمانی مبنی بر این که سرچشمه غیبت طولانی مدت تایرل مالاسیا بیماری روحی و روانی او است، حقیقت ندارند. مدافع چپ منچستریونایتد به دلیل عمل زانو احتمالا تا پایان فصل قادر به همراهی تیمش نخواهد بود. مالاسیا قطعا در دوران نقاهت بلندمدت خود با چالش‌‌های روانی دست و پنجه نرم کرده است اما مصدومیت‌ها در کنار عواملی که مانع از بازگشتند او شدند، دلیل عصلی غیبت او محسوب می‌شود. مدافع 24 ساله با آسیب مینیسک زانو مواجه شده است. او بخشی از زمان پس از عمل جراحی را در خانه‌اش در هلند سپری کرد، اما در حال حاضر در کارینگتون روی بهبودی خود کار می‌کند و تمرکزش بر آمادگی برای شروع فصل آینده خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • تشریح بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره 
  • ساخت حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب
  • مردی که چهره دیگران را شیطانی میبیند! + عکس
  • از زندگی خسته شده‌اید؟ این راهکار‌ها را امتحان کنید
  • مسی از رفتن به پاری‌سن ‌ژرمن ناراضی است
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • تفاوت همدلی با همدردی چیست؟
  • مشکلات روحی و روانی تایرل مالاسیا حقیقت ندارند
  • هشدار تند ایران به کویت درباره میدان آرش
  • شهادت مرزبان ایرانی در مرز مشترک با پاکستان