Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ضمن تأکید بر اینکه باید بیانیه گام را به پنلی اجرایی برای استان تبدیل کنیم گفت: باید بررسی کنیم که مدیران در استان مرکزی به لحاظ تصمیمات اجرایی چه‌کاری انجام دهیم تا بیانیه گام دوم به‌عنوان نقشه راه انقلاب و جمهوری اسلامی و با توجه به اینکه توسط عالی‌ترین مسئول حکومتی و شرعی بیان‌شده است تبدیل به اقدامات و فعالیت‌های اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی امروز در جلسه هماهنگی تبیین برنامه‌های گام دوم انقلاب اسلامی در استان مرکزی ضمن تأکید بر اینکه با دستور استاندار و با مسئولیت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی باید بیانیه گام را به پنلی اجرایی برای استان تبدیل کنیم گفت: باید بررسی کنیم که مدیران در استان مرکزی به لحاظ تصمیمات اجرایی چه‌کاری انجام دهیم تا بیانیه گام دوم به‌عنوان نقشه راه انقلاب و جمهوری اسلامی و با توجه به اینکه توسط عالی‌ترین مسئول حکومتی و شرعی بیان‌شده است تبدیل به اقدامات و فعالیت‌های اجرایی شود.

اکرمی افزود: با توجه به اینکه انواع و اقسام کارگروه‌ها را در استان داریم یقیناً قصدمان ایجاد کارگروه اضافه‌ای نیست و فقط با محوریت دغدغه‌های مقام معظم رهبری تقسیم‌کار بین دستگاه‌ها و ارجاع آن‌ها به کارگروه‌های مربوطه را انجام می‌دهیم و پس‌ازآن بر روی فعالیت کارگروه‌ها و دستگاه‌ها در این حوزه رصد می‌کنیم.

مشارکت مردمی و مسابقه خدمت‌رسانی یکی از سرفصل‌های بیانیه گام دوم است

وی به مشارکت مردمی و مسابقه خدمت‌رسانی به‌عنوان یکی از سرفصل‌های بیانیه گام دوم اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر سوق دادن تأثیر تصمیم‌گیری‌های مدیران برای افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف باید بدانیم که نماد عینی این مهم فعال‌سازی نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم‌نهاد هست که این موضوع باید توسط اداره کل امور اجتماعی بررسی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ارتقا شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم را یکی دیگر از توصیه‌های رهبری برشمرد و عنوان کرد:  ر این بخش صداوسیما نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌کند که باید در این زمینه اداره کل سیاسی استانداری و صداوسیما برنامه‌هایشان را تدوین کنند و این برنامه‌ها در کارگروه‌های مرتبط این موضوع به بحث گذاشته شود.

وی با تأکید بر جملات رهبری جوانان را محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی دانست و تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان، سمن‌های مرتبط با جوانان، دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش متولیان این بخش باشند و بررسی شود که چگونه می‌توان از ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم.

در استان مرکزی بانک اطلاعات منابع انسانی نداریم

اکرمی ضمن بیان اینکه در استان مرکزی بانک اطلاعات منابع انسانی نداریم اظهار کرد: رهبری تأکیددارند که نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور است که در راستای تحقق این مهم ایجاد بانک اطلاعاتی منابع انسانی ضروری است که این کار باید توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شود و اطلاعات این منابع در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد.

مشکلات اقتصادی ناشی از استفاده نکردن از ظرفیت‌های موجود در کشور است

وی به تأکید مقام معظم رهبری بر فهرست طولانی فرصت‌های مادی کشور اشاره کرد و افزود: ما می‌توانیم این را در قالب فهرست طولانی فرصت‌های مادی استان مرکزی ببینیم و متولی این حوزه می‌تواند سازمان مدیریت و مدیرکل اقتصادی استانداری باشد. رهبری تأکیددارند که گفته‌شده است ایران ازنظر ظرفیت‌های استفاده‌نشده طبیعی و انسانی در رتبه اول جهان است و این واقعاً درد است و باید بررسی شود برای عملیاتی کردن این ظرفیت‌ها چه باید بکنیم. مخصوصاً در شرایط سخت اقتصادی امروز که باید قدر داشته‌ها را بهتر بدانیم زیرا  مشکلات اقتصادی علاوه بر تحریم ناشی از استفاده نکردن از ظرفیت‌های موجود در کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: یکجایی باید این ظرفیت‌ها شناسایی شود و به فعلیت برسد که متولی این بخش هم معاونت اقتصادی استانداری و هم سازمان مدیریت است که باید ظرفیت‌های اقتصادی استان را احصا کنند.

وی با اشاره به نیاز استان به عملیاتی شدن ظرفیت‌های مادی، به حوزه گردشگری به‌عنوان یکی از این ظرفیت‌ها پرداخت و تشریح کرد: در حوزه گردشگری زیبایی‌هایی در استان مرکزی داریم که منحصربه‌فردند. باید پرسید چه میزان از مردم استان مرکزی از این زیبایی‌ها اطلاع دارند. هموطنان در کشور چه میزان از این زیبایی‌ها مطلع‌اند. در حال حاضر دنیا به سمت گردشگری در حال حرکت است و این ظرفیتی است که باید به فعلیت برسد و نباید در این حوزه منتظر دیگران بمانیم و همه باید به یکدیگر کمک کنیم 

اکرمی به حوزه علم و پژوهش پرداخت و اضافه کرد: به‌اندازه کافی در دفاتر مدیران انواع و اقسام فصلنامه‌ها و مقالات پژوهشی وجود دارد اما فقط در کتابخانه است. امروز باید پژوهش‌ها با محوریت اجرا اتفاق بیفتد. باید ببینیم مسائل استان ما در حوزه مشکلات مردم چیست و نسبت به آن پژوهش‌ها کاربردی شود.

بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی دکتری، ظرفیت پژوهشی استفاده‌نشده در استان

وی وجود بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی دکتری در استان را یک ظرفیت پژوهشی استفاده‌نشده دانست و عنوان کرد: کدام دستگاه اجرایی تابه‌حال پروژه پژوهشی به این‌ها داده است. درصورتی‌که این افراد می‌توانند در حوزه‌های مختلف مانند مدیریت شهری و فعالیت‌های اجرایی تأثیرگذار باشند. در این بخش دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری برای حل مشکلات مردم استان اقدام کنند. مطمئناً اگر پژوهش گران حاضر در استان در حوزه‌های مختلف دورهم جمع شوند می‌توانند چندین موضوع پژوهشی در استان تعریف کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید مسکن روستایی گیلان در اولویت قرار دارد

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه شورای مسکن استان گفت: در پرداخت تسهیلات برای بخش مسکن روستایی شعب بانکی که در روستاها، دهستان‌ها و بخش‌ها قرار دارند در تأمین تضامین سخت گیری چندانی ندارند و این امر به افزایش تولید مسکن در روستا‌ها کمک خواهد کرد.

او افزود: با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مسئله باز آفرینی شهری مورد تأکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق، حمایت و کاهش کاغذبازی (بروکرارسی های) اداری می‌توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند.

استاندار راه و شهرسازی گیلان را متولی تأمین و احداث مسکن استان اعلام و تصریح کرد: باید جلسه‌ای با حضور پیمانکاران و انبوه سازان برگزار شود تا با استماع نظرات آنها، برخی مشکلات موجود تعیین تکلیف و حل شوند.

به گفته عباسی، مشکلات موجود در بخش احداث مسکن خود مالکی باید طی برگزاری جلسه‌ای با حضور معاونت عمرانی استانداری و مدیران بانک‌های عامل به صورت اختصاصی حل شود.

او همچنین گفت: در اجرای طرح باز آفرینی شهری هم جلسه‌ای با حضور شهرداران تشکیل شود و آن دسته از شهردارانی که در این زمینه عملکرد مثبتی داشتند مورد تقدیر و شهرداران با عملکرد ضعیف نیز تذکر جدی قرار گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی در مازندران؛ راهکار اجرایی شدن شعار سال
  • تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز
  • اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
  • لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن
  • افزایش تولید مسکن روستایی گیلان در اولویت قرار دارد
  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر
  • ظرفیت گردشگری برای بهبود وضعیت اقتصادی روستانشینان مورد استفاده قرار گیرد
  • شهرستان بروجن چهارراه اقتصادی دسترسی استان‌های مرکزی به جنوب ایران است
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد