Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت و گفت: در نشست مذکور که با حضور نمایندگان، طراحان و نمایندگان ارگان‌های ذیربط برگزار شد، مواد باقی مانده از طرح دو فوریتی اقدام متقابل در برابر سازمان تروریستی اعلام نمودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط ایالات متحده آمریکا، مطرح و به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس یکی از مواد این طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند، اقدامات متقابل و قاطع بر اساس این قانون بعمل آورد.

در یکی دیگر از مواد این طرح تصریح شده است که دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است ضمن اعتراض و اقدام حقوقی به تصمیم غیرقانونی ایالات متحده آمریکا در تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراجع بین المللی، از طریق مراودات دوجانبه و چند جانبه با کشورها و رایزنی با مجامع و سازمانهای بین المللی از حداکثر توان خود برای بی اثر کردن اقدام آمریکا از نقض مصونیت حاکمیتی ارکان دفاعی جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

در ادامه این نشست، گزارش عملکرد حقوق بشری آمریکا در سال ۱۳۹۷، و مواد نقض حقوق بشر از سوی این کشورها مطرح و به تصویب کمیسیون رسید و متعاقباً در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت می‌شود.

کد خبر 4591769 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران کمیسیون امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا یک روز هم قادر به حمایت از خود نیست

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام بارانی در اجتماع نمازگزاران جمعه پاسخ جمهوری اسلامی به جنایت رژیم صهیونیستی را دفاعی مشروع در قالب عملیاتی فوق راهبردی و تاریخی دانست.

وی افزود: این اقدام تاریخی دارای زوایای مختلفی است که از یک طرف بزرگ ترین عملیات پهپادی و از طرفی حجم موشک های کروز و بالستیک بود که با وجود استفاده از تجهیزات متوسط و با فناوری سطح پایین باز هم قدرت پوشالی پدافندی آنها قادر به رهگیری نشد و این در حالی است که هنوز فتاح ها و خرمشهر ها در شهرهای موشکی آماده شلیک هستند.
 
وی افزود: این فقط نمایش قدرت ملت ایران بود و نه اعمال قدرت؛ لذا اگر روزی مصلحت بر اعمال قدرت باشد دیگر اثری از رژیم خبیث صهیونیستی باقی نخواهد ماند.
 
حجت الاسلام بارانی تصریح کرد: عبور پهپادهایی با سرعت پایین و صدای بالا از سامانه های پدافندی ده کشور نشان دهنده قدرت و ابتکار عمل بالای جمهوری اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی و امریکایی هاست که همگان عظمت این عملیات را مشاهده کردند و همه اینها در شرایطی است که اگر جبهه مقاومت وارد عمل می شد رژیم صهیونیستی از شمال و جنوب و زمین و هوا و دریا مورد ضربه فلج کننده سنگین رزمندگان مقاومت اسلامی قرار می‌گرفت.
 
امام جمعه رودان هدف از انجام این عملیات را تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و نواختن سیلی کمرشکن به رژیم صهیونیستی ارزیابی و گفت: ما در این عملیات فقط سیلی زدیم و انتقام خون شهدا نابودی کامل رژیم صهیونیستی و اخراج آمریکایی ها از منطقه است که یقینا به فضل الهی در اینده نزدیک محقق خواهد شد.
 
بارانی با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران گفت: سپاه حافظ عزت و اقتدار ملت ایران است و امروز به برکت پرورش چنین فرزندانی ایرانیان ملتی سرافراز در دنیا هستند و دنیا نیز بداند ملت مومن ایران عاشق مبارزه با صهیونیست هاست و سر آشتی با احدی از حامیان رژیم کودک‌کش ندارد و آشکارا اعلام می‌کنیم که اسرائیل باید از بین برود و به لطف الهی از بین خواهد رفت.
 
وی هدف از تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صیانت و اعتلا گفتمان انقلاب اسلامی معرفی و افزود: امروز در کشور سپاه نماد حرکت و اقدام انقلابی و محبوب قلوب ملت ایران است و این ادعا در عرصه های مختلفی مانند حرکت جهادی؛ سازندگی؛ فرهنگ؛ حوزه دفاعی و... اثبات شده است.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی رودان با گرامیداشت روز شهدای ورزشکار گفت: مدال قهرمانی شهدای ورزشکار شهادت است که با این فوز عظیم به معنای واقعی کلمه ایثار؛ از خودگذشتگی؛ شجاعت؛ اخلاص و روحیه پهلوانی را در کمال گمنامی به همگان نشان داده و تبدیل به الگوی مناسبی برای نسل جوان شدند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا یک روز هم قادر به حمایت از خود نیست
  • هشدار مهم سپاه: احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران وجود دارد
  • فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای: مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل هستند
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در سنندج + فیلم
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد
  • در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه چه گذشت؟