Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ۹۵ هزار نفر در بیمارستان‌های صحرایی سپاه و ارتش در مناطق سیل‌زده استان ویزیت رایگان شدند. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عبدالرضا فاضل ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: بیمارستان صحرایی ارتش در آق‌قلا و دو بیمارستان صحرایی سپاه در شهرهای آق‌قلا و سیمین‌شهر مستقر شدند و در این بیمارستان‌ها 95 هزار نفر ویزیت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت 535 مورد ویزیت مادر باردار صورت گرفته و 114 نفر جراحی شدند. هشت هزار و 832 نفر به صورت میدانی به اورژانس مراجعه کردند و از این تعداد 521 مورد منجر به بستری موقت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان داشت: اورژانس بیمارستانی در زمان وقوع سیل گلستان 600 اعزام را با 100 آمبولانس انجام داد و 11 مادر باردار نیز با بالگرد به بیمارستان‌های استان منتقل شدند.

بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه آماده خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان + فیلمبیمارستان صحرایی نیرو دریایی سپاه برای سیل‌زدگان خوزستان راه‌اندازی شد+تصاویرخدمت‌رسانی مجهزترین بیمارستان صحرایی سپاه به سیل‌زدگان پلدختر+ تصاویر‌

وی با اشاره به برپایی محل‌های اسکان اضطراری گفت: در این مدت 10 هزار نفر در کمپ‌ها اسکان داده شدند و 38 هزار ویزیت رایگان در محل کمپ‌ها انجام شد. همچنین اقدامات پیشگیرانه و آموزش چهره به چهره سبب شد تا هیچگونه بیماری عفونی و یا اپیدمی در محل اسکان و کمپ‌های سیل‌زدگان گزارش نشود.

فاضل گفت: ارزیابی از آسیب‌های وارده به واحدهای دانشگاه انجام شد و نیازهای ما در بخش لجستیک به مرکز منتقل شده است تا حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از کمک‌های موردنیاز در راستای تقویت نظام مراقبت از طرف سازمان جهانی بهداشت و یونیسف تحویل شده است. این کمک‌ها شامل یک دستگاه خودرو، یک دستگاه دیزل ژانراتور، 37 پالت کلینیک تشخیصی در بحران و بیماری‌های منتقل از آب و بندپایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان داشت: در زمان وقوع سیل و آب‌گرفتگی شهرهای استان یکهزار و 800 نیرو دانشگاه علوم پزشکی به همراه تجهیزات خودرویی و تراکتور آمبولانس در مناطق سیل‌زده حضور داشتند.

وی اضافه کرد: در این مدت 877 مورد گزیدگی حیوان گزارش شده که از این تعداد هفت مورد مارگزیدگی و مابقی گزیدگی به وسیله سگ بود.

فاضل گفت: نیروهای داوطلب مردمی، سپاه، ارتش در این مدت برای درمان به کمک دانشگاه علوم پزشکی آمدند.

انتهای پیام/ ع

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی

مشاور معاون وزیر و مسئول جهاد دامپزشکی از ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی پس از دریافت مکتوب گزارش فعالیت‌های جهادی دامپزشکی در سال ۱۴۰۲ خورشیدی، از خدمات جهاد دامپزشکی به عنوان خدمت مؤثر سازمان دامپزشکی کشور به بهره‌برداران مناطق روستایی و عشایری صعب‌العبور تقدیر و تشکر کرده است.

امین اسدی، مشاور معاون وزیر و مسئول جهاد دامپزشکی در این خصوصی با ابراز خشنودی از این تقدیر دلگرم کننده وزیر جهاد کشاورزی خطاب به جهادگران دامپزشک اظهار کرد: این رضایتمندی عزم همکاران جهاد دامپزشکی جهت گستردگی بیشتر خدمات جهاد دامپزشکی در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نیز مزین شده است را دوچندان خواهد کرد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور در زمینه‌هایی همچون واکسیناسیون، درمان، تشخیص، آموزش و ترویج و مدیریت بیماری‌های دامی انجام داده است و در رزمایش‌های جهاد دامپزشکی از ظرفیت‌های دیگر ارگان‌های دولتی و غیردولتی، سپاه و بسیج و گروه‌های جهادی، برای تسریع خدمت‌رسانی به مناطق صعب‌العبور استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است؛ از آنجا که کنترل بیماری‌های دام و طیور از جمله وظایف سازمان دامپزشکی است، سازمان دامپزشکی کشور در سالی که مزین به نام جهش تولید با مشارکت مردم است، با توسعه کمی و کیفی خدمت جهاد دامپزشکی به تولیدکنندگان می‌تواند در اجرای سیاست‌های این سازمان برای کشف استعداد و ظرفیت‌های گروه‌های جهادی در مناطق روستایی و خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی به تولیدکنندگان مناطق روستایی و عشایری کشور استفاده بهینه کند.

کد خبر 747162

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس