Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@17:28:29 GMT

فاروج رکورددار بارندگی ۲۴ ساعت گذشته استان شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۱۳۹۲

فاروج رکورددار بارندگی ۲۴ ساعت گذشته استان شد

هادی هادی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در صفی آباد اسفراین نیز ۲۹.۹ میلی متر و در بجنورد ۵.۱ میلی متر باران باریده است.
وی افزود: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی ماهواره ای بیانگر تداوم سامانه بارشی تا فردا صبح در استان است که باعث بارش باران و مه در برخی مناطق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هادی زاده گفت: همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در نواحی شرقی و جنوب شرقی استان رگبار باران با احتمال رعد و برق و تگرگ دور از انتظار نیست.
وی افزود: از این رو در این مناطق احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی پیش بینی می شود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: این در حالی است که از لحاظ دمایی نیز روند افزایش ۶ تا هشت درجه ای دمای هوا تا روز چهارشنبه در گرمترین ساعات روز امتداد دارد و روز چهارشنبه بعدازظهر تا پنجشنبه نیز وزش باد شدید در برخی ساعات بسیار شدید پیش بینی می شود.
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته کوسه شیروان با کمینه دمای ۵.۵ درجه سانتی گراد سردترین و سنخواست با ۱۶.۹ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بوده اند.‌
به گزارش ایرنا؛ مدیریت بحران استان در شهرستان های مختلف با توجه به احتمال بارش های شدید و رگباری و احتمال آب گرفتگی و سیل این هفته در حالت آماده باش قرار دارد.
پیش از بارندگی های امروز، بجنورد با 104.6 میلی متر بارش بیشترین بارندگی های فروردین ماه امسال را داشته است که این میزان بارندگی های سنگین در شهر بجنورد را در سال 86 داشته ایم که حجم بارش ها 88.8 میلی متر بوده است.
همچنین میزان بارندگی اول تا 20 فروردین ماه در شهرستان رازوجرگلان 93.2 میلی متر، در فاروج 68.1 میلی متر، اسفراین 67.6 میلی متر و مانه و سملقان 64 میلی متر بوده است.
همچنین در این مدت 63.7 میلی متر باران در گرمه و جاجرم و 54.8 میلی متر در شیروان باریده است.
ط/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جنوب شرقی خراسان شمالی رعد و برق ماهواره مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد

به گزارش قدس آنلاین، یاسر اشتاد  افزود: طبق الگوهای هواشناسی روز شنبه به صورت موقت بارندگی قطع شده و روزهای یکشنبه و دوشنبه بارشهای رگباری دوباره مناطق را در برمی گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در روز گذشته بارشی در استان گزارش نشده است، گفت: افزایش دما بین ۲ تا سه درجه سانتی گراد نیز برای پایان هفته پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مرکز استان دمایی بین هشت تا ۲۳ سانتی گراد داشت، افزود: شهرستان تکاب با دمای مثبت یک درجه سرد ترین و شهرستان پلدشت با دمای مثبت ۲۷ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان ثبت شده است.

متوسط بارش اذربایجان غربی طی سال زراعی جاری تا ۲۵ فروردین ماه حدود ۲۴۶ میلی‌متر بوده که نسبت به زمان مشابه سال زراعی گذشته ۳۳ میلی متر شامل ۱۴ درصد و نسبت به بلند مدت سه درصد افزایش دارد.

بارش ها در شمال استان نسبت به بلند مدت افزایش دارد و بیشترین افزایش در شهرستان ماکو با ۵۳ درصد رشد است.

میزان بارندگی ثبت شده در ماکو ۱۹۳.۶ میلی‌متر است که نسبت به سال زراعی گذشته که ۱۲۵.۶ میلی‌متر بوده ۵۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۵۳ درصد افزایش دارد.

بارندگی ها در مرکز آذربایجان غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی متر است که نسبت به سال زراعی گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد
  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • پادنای علیا رکوردار باران بهاری در استان اصفهان
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • سیل و طوفان امارات و عمان را زیر آب برد + عکس
  • سیل امارات و عمان را زیر آب برد + عکس
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • آخرین آمار بارندگی ها در هرمزگان
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • کنگان با ۵۰ میلی‌متر رکورددار بارش‌های استان بوشهر