Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، رسانه انگلیسی از ورود یک کشتی جنگی این کشور به غرب آسیا برای انجام ماموریتی سه ساله خبر داد.

 به نوشته وبگاه «پلی ماوث» کشتی جنگی «ایچ ام اس مانتروز» روز یکشنبه برای ماموریتی سه ساله وارد آب‌های بحرین شده است.

این کشتی جنگی بعد از گذشت 6 ماه و طی مسافت 47 هزار مایل از پلی ماوث برای حمایت از تاسیسات جدید نیروی دریایی انگلیس در بحرین  و عملیات این کشور در آب‌های منطقه از جمله آبراه سوئز در یکی از بنادر بحرین پهلو گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر پایه این گزارش، این کشتی جنگی قرار است عملیات مرتب گشتزنی، مبازره با انتقال مواد مخدر در آب‌های اقیانوس هند و شرکت در عملیات ضد تروریستی و البته کمک به متحدان انگلیس در خاورمیانه را برای حصول اطمینان از تامین امنیت این منطقه حیاتی به اجرا گذارد. کشتی جنگی مانتروز قرار ست تا سال 2022 در منطقه غرب آسیا ایفای ماموریت کند.

«کونور اونیل»  فرمانده کشتی مذکور در این زمینه اظهار داشت: «امروز روزی بزرگ و پایان سفر جهانی ماست، اما شروع دوره ما در خاورمیانه است. »

«استیو دینتون» فرمانده ارشد نیروی دریایی انگلیس در خاورمیانه که عملیات دریایی این کشور  در منطقه را از مقر خود در بحرین هدایت می‌کند، در این زمینه  گفت که حضور بلندمدت این کشتی جنگی بیانگر تعهد انگلیس به تمام منطقه خاورمیانه است.

فرمانده ارشد انگلیسی افزود: «نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در اینجا حضور دارد تا از منافع برون مرزی انگلیس حمایت کرده و به پیشبرد امنیت در منطقه کمک کند.»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار طرفین در مورد موضوعات روز خاورمیانه با تاکید بر وضعیت منطقه درگیری [رژیم] اسرائیل و فلسطین تبادل نظر کردند.

در بیانیه این وزاتخانه همچنین آمده است: در عین حال، مسکو و پکن از تعهد مصمم خود برای هماهنگی نزدیک تلاش‌های مشترک در راستای حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران‌ها در خاورمیانه و قاره آفریقا اطمینان حاصل کردند.

بر اساس گزارش مذکور، این دیدار در حاشیه رایزنی نمایندگان و معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو گروه «بریکس» و فرستادگان ویژه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا انجام شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، به ۳۴ هزار و ۲۶۲ نفر افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • نجات مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی