Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه آثار هنری کودکان اوتیسم در کرمانشاه خبر داد و گفت : این نمایشگاه فردا سه شنبه ۲۷ فروردین ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از ساعت ۱۰ الی ۱۷ فردا بر پا خواهد بود، محل برگزاری این نمایشگاه را فرهنگسرای کوثر واقع در خیابان سی متری دوم اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه «فناوری‌های یاری رسان و مشارکت فعال» را شعار روز جهانی آگاه سازی اوتیسم امسال عنوان کرد و بیان داشت: از ۲ الی ۱۰ آوریل مصادف با ۱۳ الی ۲۱ فروردین ماه به نام هفته اوتیسم نامگذاری شده است، و نمایشگاه مذکور نیز به همین مناسبت برپا خواهد شد.

وی اشاره‌ای نیز به این بیماری داشت و گفت: بیماری اوتیسم موجب مشکلاتی در گفتار، انجام مهارت‌های اجتماعی و بروز حرکات تکراری و رفتار‌های بی هدف در فرد بیمار می‌شود.

اختیاری با بیان اینکه از هر ۶۰ تا ۷۰ تولد زنده در دنیا یک نفر مبتلا به این بیماری است، تصریح کرد: مرکز «حس پنهان» تنها مرکز اوتیسمدر کرمانشاه است.

وی گفت: در این مرکز کار‌های مختلفی جهت آموزش این افراد انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به گفتار درمانی، کار درمانی و موسیقی درمانی اشاره کرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در این مرکز یک اتاق تاریک وجود دارد که در آن جهت یابی را به این عزیزان یاد دهند.

وی تاکید کرد: تمام کار‌های مددجویان اوتیسم در کرمانشاه با این مرکز است و تمام کسانی که در این مرکز فعالیت دارند، دارای مدارک دانشگاهی و معتبر هستند.

به گفته معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، نمایشگاه مذکور نیز به همت این مرکز برای نمایش هنر مددجویاناوتیسم برپا شده است.

وی از انجام غربالگری اوتیسم نیز در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: سن ۱۸ ماهگی بهترین زمان برای تشخیص بیماری اوتیسم است و در مرکز سه پنهان علاوه بر غربالگری اوتیسم مبتلایان به این بیماری نیز نگهداری می‌شوند .

 

 

انتهای پیام/د

نمایشگاه آثار هنری کودکان اوتیسم فردا سه شنبه ۲۷ فروردین ماه برگزار می‌شود

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ عضو هیات مدیره بنیاد نیکو کاری دست‌های مهربان اصفهان در آئین بزرگداشت ماه جهانی آگاه سازی اوتیسم که در اولین ومجهزترین مدرسه اوتیسم کشور در ناحیه ۳ آموزش وپرورش اصفهان برگزار شد، گفت: درکنار توسعه فضای آموزشی اولین درمانگاه تخصصی اوتیسم با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع تا مهرماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

محمد صافی افزود: برای ساخت این مرکز درمانی بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است وطبق برآورد‌ها برای تکمیل ساختمان درمانگاه ۱۲۰ میلیارد ریال دیگر هم هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز بچه‌های اوتیسم تمامی خدمات گفتار درمانی، شنوایی وبینایی سنجی، کار‌های توانبخشی ودندانپزشکی را دریافت خواهند کرد.

دراین مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: درسطح استان ۵۲۲۰ نفردانش آموز با نیاز آموزشی ویژه دارد که بیش از ۲۵۰ نفر از آنها دانش اموزان اوتیسمی هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


روح الله خزایی افزود: برای دانش آموزان اوتیسمی دو مدرسه تخصصی در استان داریم که هردو خیر ساز هستندکه از نظر امکانات وساختمان دراستان وکشور جزو برترین‌ها هستند.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه ۳ اصفهان هم گفت: ناحیه ۳ آموزش وپرورش ۱۰۲ دانش آموز اوتیسمی دارد که درمدرسه دست‌های مهربان که باحمایت مجمع خیرین مدرسه ساز استان ساخته شده است، مشغول تحصیل هستند.

علیرضا اکبرپور افزود: باتوجه به اینکه ازسایر نقاط استان وحتی استان‌های دیگر هم درخواست پذیرش دانش آموز اوتیسمی داریم به دنبال ساخت یک مدرسه جدید با مشارکت خیران هستیم که موافقت اولیه گرفته شده است.

 



دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • برپایی نمایشگاه ریشه‌ها ۵ در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان در دهق
  • برپایی نمایشگاه مجسمه در قم
  • نمایش آثار عکاس هنرمند چهارمحال و بختیاری در فرانسه
  • برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی قرآنی «روایت باران» در فرهنگسرای نیاوران