Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:42:49 GMT

انشعابات غیر مجاز آب چالش آبرسانی به روستاهای پیشوا است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۱۸۲۸

انشعابات غیر مجاز آب چالش آبرسانی به روستاهای پیشوا است

تهران – ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران با تأکید بر ضرورت ساماندهی انشعاب های غیرمجاز آب در روستاها گفت: انشعابات غیر مجاز آب در مناطق روستایی پیشوا چالشی است که باید با دستور دادستانی و همکاری بخشداری ها جمع آوری شود.

به گزارش ایرنا، رضا رجب پور روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات آب مناطق روستایی پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: مطالعات توسعه شبکه آبرسانی، خطوط انتقال آب و هدررفت در کل روستاهای استان تا افق 1404 بررسی و به صورت برنامه ای منسجم تدوین شده است که لازمه تحقق آن شناسایی و جمع آوری انشعابات غیر مجاز آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: انشعابات غیر مجاز آب علاوه بر آن که عملی خلاف قانون و شرع محسوب می شود، به شبکه انتقال آب نیز آسیب وارد کرده و آبرسانی به مناطق روستایی به ویژه در ایام تابستان را با مشکل جدی مواجه می کند.
رجب پور تأکید کرد: مسئولان آب و فاضلاب روستایی پیشوا موظفند تا ضمن شناسایی این انشعابات، با همکاری دادستانی و بخشداری ها نسبت به جمع آوری و ساماندهی آن ها اقدام کنند.
وی گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران در حوزه آبرسانی به مناطق روستایی، نگاه ویژه ای به شهرستان پیشوا دارد و مطالعات جامعی در زمینه شبکه، خطوط انتقال، منابع تأمین و تجهیز شبکه انجام داده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران افزود: به منظور تأمین آب مورد نیاز مناطق روستایی، 6 حلقه چاه جدید با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی حفر شده و وارد مدار بهره برداری می شود.
وی گفت: پیشوا یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی استان تهران محسوب می شود که میزان و شیوه مصرف آب باید با دقت و توجه بیشتری همراه باشد، کشاورزان می باید در مصرف کودهای شیمیایی غیر استاندارد که موجب آلودگی منابع آب زیرزمینی شود، پرهیز کنند.
** سه حلقه چاه آب وارد مدار بهره برداری روستاهای پیشوا قرار گرفت
فرماندار شهرستان پیشوا نیز در این جلسه گفت: سه حلقه چاه آب وارد مدار بهره برداری روستاهای پیشوا قرار گرفت.
حسین عباسی افزود: با توجه به گرم شدن هوا و احتمال کاهش فشار و یا میزان آب لازم است تا تمهیدات لازم برای مقابله با این بحران در نظر گرفته شود.
وی افزود: یکی از راه های مقابله با بحران کم آبی در مناطق روستایی، حفر و تجهیز چاه های جدید است از این رو از ابتدای امسال سه حلقه چاه جدید در روستاهای بخش مرکزی و جلیل آباد حفر شده که پس از تجهیز به زودی به شبکه آبرسانی روستایی اضافه می شود.
فرماندار پیشوا فرسودگی شبکه آب رسانی روستایی را یکی دیگر از مشکلات پیشوا اعلام کرد که موجب هدر رفت آب می شود.
عباسی اظهارداشت: با هدف ارتقاء خدمت رسانی به مناطق روستایی، تاسیس و راه‌اندازی خط لوله انتقال آب از روستای زواره‌بید تا قلعه شوران در دستور کار قرار گرفته که با پشتیبانی اداره کل آب و فاضلاب روستایی استان تهران این مهم محقق می شود.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آبفاي روستايي حفر چاه پيشوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلامحسین عماری در جلسه بررسی فعالیت های شرکت آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه افزود: این شهرستان حدود ۳۱ درصد جمعیت آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده و ۶۱۱ روستای دارای کد آبادی دارد.

وی اضافه کرد: از کل روستاهای شهرستان ارومیه ۴۵۵ روستای برخوردار تحت پوشش آب و فاضلاب بوده که ۸۲ درصد جمعیت را شامل شده و ۱۰۱ روستای برخوردار غیر تحت پوشش نیز در این شهرستان وجود دارد که ۱۶ درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.

فرماندار ارومیه ادامه داد: همچنین ۵۲ روستای باقی مانده با جمعیتی در حدود ۱.۲ درصد غیر برخوردار هستند. عماری درخصوص وضعیت مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آب و فاضلاب شهرستان ارومیه اظهار کرد: از سه پروژه این سفر با مبلغ اعتباری یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال، پروژه های مدول سوم تصفیه خانه ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه تکمیل شده و به اتمام رسیده است.

وی گفت: پروژه تکمیل سامانه آبرسانی و تأمین آب شرب اضطراری شهر ارومیه نیز در دست پیگیری جهت اقدام قرار دارد. وی به بررسی مصوبات سفر استاندار آذربایجان غ ربی به شهرستان ارومیه نیز پرداخت و افزود: این سفر ۱۷ مصوبه داشت که سه مورد تکمیل شده، ۱۱ مصوبه در حال اجرا بوده و۲ مصوبه در دست پیگیری جهت اجراست.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: یک مصوبه نیز به علت عدم تخصیص اعتبار راکد باقی مانده است. وی اضافه کرد: در مجموع پیشرفت مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان ارومیه حدود ۵۸ درصد برآورد می شود.

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد