Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز شنبه 24 فروردین ماه در دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور گزارش مبسوطی از عملکرد و فعالیت های مجموعه سازمان انرژی اتمی ایران ارائه و رئیس جمهور با توجه به برنامه های مصوب این دستگاه رهنمودهایی برای بهبود روند فعالیت ها ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اداره دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، معاون رئیس جمهور در همین زمینه با اشاره به اینکه دیدار وزراء و روسای دستگاه ها با رئیس جمهور به صورت دوره ای و منظم انجام می شود، اظهار داشت: دکتر روحانی، ریاست جمهوری در این دیدار که به مناسبت فرارسیدن سال جدید و ایام شعبانیه انجام شد، با تخصیص وقتی مبسوط به تفصیل مطالب و موضوعات مطروحه در جریان فعالیت ها و برنامه های مجموعه سازمان انرژی اتمی قرار گرفتند.

صالحی افزود: ایشان ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای ارائه شده در جریان برگزاری سیزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای پرسش‌هایی را پیرامون برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت سازمان و نیز در زمینه پروژه‌های در دست اقدام در سال 98 مطرح کردند.

وی گفت: به دلیل اشراف رئیس جمهور بر موضوعات هسته ای ایشان همواره موضوعات و مسائل سازمان انرژی اتمی در حوزه هسته ای را پیگیری می کنند.

صالحی اضافه کرد: در این جلسه توضیحات لازم در باب فعالیت ها و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سازمان ارائه شد و بنا بر صوابدید ریاست جمهوری مقرر شد تا مساعدت حداکثری در چارچوب امکانات میسور، جهت پیشبرد و اتمام طرح‌ها و پروژه‌ها در زمان مقرر از سوی دولت اعمال شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در پایان این دیدار، گزارشی نیز در حوزه تعاملات و همکاری‌های فنی و علمی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای پیشرو در عرصه علوم و فنون هسته‌ای به رئیس جمهور ارائه شد.

به گزارش فارس، در سیزدهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته ای که 20 فروردین ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد از 114 دستاورد سازمان انرژی اتمی با حضور رئیس جمهور، جمعی از وزرا و مقامات کشوری و لشکری رونمایی شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس

استاندار بوشهر از راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا با مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران ۲ هنرستان در حوزه فناوری هسته‌ای در بوشهر ایجاد می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر با اشاره به اینکه تصمیمات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران جهادی و به موقع است اظهار داشت: آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 70 هزار مترمکعب در جوار نیروگاه اتمی بوشهر با تأکیدات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اجرایی شد و اکنون روند ساخت آن تسریع یافته است.

وی با بیان اینکه این آب‌شیرین‌کن تا ظرفیت 150 هزار مترمکعب قابل توسعه و گسترش است گفت: علاوه بر این، ساخت 2 نیروگاه اتمی دیگر هر کدام به ظرفیت یک‌هزار و 75 مگاوات در جوار نیروگاه فعلی اتمی بوشهر در ساخت است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن تولید برق هسته‌ای به بیش از 3 هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر ساخت 2 هنرستان در حوزه فناوری هسته‌ای در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ساخت 2 هنرستان مرتبط با فناوری هسته‌ای در مرکز استان بوشهر ساخته و راه‌اندازی می‌شود که یکی از آنها در حال اجرا است و طراحی بعدی نیز در هنرستان حاج جاسم بوشهر برنامه‌ریزی شده است.

محمدی‌زاده تحول در ساختار علمی دانشگاه خلیج‌فارس در زمینه انرژی هسته‌ای را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با شکل‌گیری یک دانشکده در این حوزه، رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی گسترش و توسعه هوش مصنوعی در صنایع مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا برای تحول در بخش‌های مختلف طراحی لازم شده است.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • ورود رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بوشهر
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • توضیحات جدید رئیس سازمان انرژی اتمی از ساخت نیروگاه‌های برق هسته‌ای+ فیلم
  • ماجراجویی هسته‌ای ایران در فصل دوم برنامه «بی‌واسطه»