Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:35:36 GMT

حدادی یا یائو مینگ؛ بهترین سنتر تاریخ آسیا کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۱۸۸۷

حدادی یا یائو مینگ؛ بهترین سنتر تاریخ آسیا کیست؟

تهران- ایرنا- فدراسیون جهانی بسکتبال با مقایسه عملکرد دو ستاره بسکتبال آسیا و برگزاری یک نظر سنجی تصمیم دارد بهترین بازیکن پست پنج تاریخ آسیا را از بین «حامد حدادی» و «یائو مینگ» معرفی کند.

به گزارش ایرنا، «حامد حدادی» در سال 2017 ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا شد و توانست همه رکوردها را جابه جا کند و تنها بازیکنی نام بگیرد که برای چهار بار این عنوان را بدست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پیش از این با «یائو مینگ» ملی پوش سابق بسکتبال چین برابر بود اما از او نیز پیشی گرفت. توانایی این دو بازیکن به قدری است که تاکنون کسی نمی توانست نفر بهتر را از میان این دو انتخاب کند اما حالا فدراسیون جهانی با اشاره به عملکرد دو ستاره آسیایی بسکتبال جهان یک نظرسنجی برگزار کرده تا اهالی این رشته و دوست داران بسکتبال بهترین سنتر تاریخ قاره آسیا را معرفی کنند.
در گزارش فدراسیون جهانی آمده است: در بسکتبال آسیا ایران و چین جزو قدرت های اول به حساب می آیند و در این دو کشور حدادی و یائو مینگ نقش زیادی در رنسانس بسکتبال داشتند و باعث پیشرفت این دو تیم شدند. این دو بازیکن در یک پست بازی می کردند و هر دو نقش زیادی در تحول بسکتبال کشور خود داشتند. به همین دلیل می توان گفت که این دو بهترین بازیکنان این پست بودند که آسیا تا امروز به خود دیده است و حالا این موضوع می تواند برای هواداران جذاب باشد که کدام یک از این دو بازیکن بهتر است.
«یائو مینگ» بازیکنی بود که توانست بسکتبال چین را به سطحی متفاوت برساند. در سال 2000 المپیک سیدنی را تجربه کرد، یک سال بعد اولین قهرمانی آسیای خود را جشن گرفت. در سال 2002 توسط هیوستون راکتز انتخاب و راهی NBA شد و عملکرد خوبش در بسکتبال چین را ادامه داد و در نهایت سال 2011 خداحافظی کرد. با این حال با یک نقش مهم حضور خود در بسکتبال را ادامه داد.
در ادامه گزارش فدراسیون جهانی آمده است: بازیکن دیگری که توانست خودش را به سطح دنیا برساند «حامد حدادی بود». سنتر 218 سانتی متری بسکتبال ایران که سال 2005 خودش را به بسکتبال آسیا نشان داد و در سال 2007 قهرمان آسیا شد و با تیم ملی ایران سهمیه المپیک 2008 پکن را گرفت. او سپس با ممفیس در لیگ NBA قرارداد بست و راهی بسکتبال آمریکا شد. حدادی هم در لیگ ایران درخشید و هم در لیگ چین توانست توانایی اش را نشان دهد و هم اکنون در 33 سالگی بسکتبال حرفه ای خود را در لبنان ادامه می دهد.
فدراسیون جهانی در ادامه گزارش خود از نظر آماری این دو ستاره را مقایسه کرد و از تعداد حضورشان در قهرمانی آسیا، امتیازها، بردها و عناوین کسب شده نوشت.
کاملا مشخص است که حامد حدادی نه تنها به صورت فردی عملکردی بسیار خوب در این سال ها داشته بلکه او به خوبی تیم ملی ایران را نیز رهبری و موفقیت های زیادی کسب کرده است. حدادی هر زمان که در کاپ آسیا حضور داشته درخشیده است و توانسته در سال های قبل، قهرمانی های زیادی کسب کند. به دور از ذهن نیست که حدای در کاپ آسیای سال 2021 نیز به میدان خواهد رفت.
در طرف دیگر یائو مینگ هر بار که با تیم ملی چین وارد کاپ آسیا شده به قهرمانی رسیده و عنوان ارزشمندترین بازیکن تورنمنت را نیز کسب کرده است. چین در هیچ کدام از مسابقاتی که یائو مینگ را در اختیار داشته نباخته است.
فدراسیون جهانی در ادامه توضیح داد: با این تفاسیر واقعا جای ناراحتی است که هواداران بسکتبال هیچ وقت نتوانستند این دو ستاره را در مقابل یکدیگر ببینند. تنها تقابل این دو در NBA بود و این دو هیچ وقت نتوانستند در تیم های ملی کشورشان برابر هم بازی کنند.
فیبا در پایان این گزارش خود رای گیری گذاشته و از هواداران بسکتبال خواسته تا بهترین سنتر تاریخ آسیا را انتخاب کنند.
ورزشی**9219**1067**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش بسكتبال حامد حدادي چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک

شانس ملی‌پوش ژیمناستیک ایران برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس کمتر از قبل شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی الفتی در رقابت‌های پرش خرک جام جهانی ژیمناستیک نتوانست عملکردش در 3 جام جهانی پیشین را تکرار کند و در جایگاه بیست و چهارم رده‌بندی مرحله مقدماتی پرش خرک قرار گرفت.

جام جهانی قطر  یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود و با توجه به عملکرد دور از انتظار الفتی در این رقابت‌ها، شانس او برای کسب سهمیه کمتر از قبل شد.

الفتی در بازی‌های آسیایی هانگژو با کسب اولین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران در این بازی‌های و ایستادن بر سکوی نایب قهرمانی، تاریخ‌ساز شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آرتتا: در ماه آوریل فاصله آرسنال با بهترین تیم‌های تاریخ مشخص می‌شود
  • بسکتبال سوپر لیگ غرب آسیا؛ تقابل شهرداری گرگان و الریاضی لبنان در نهایی
  • کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک
  • عالیشاه بهترین پاسور پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر
  • یل گتوند بهترین کشتی‌گیر فرنگی ۲۰۲۳ آسیا شد
  • مسابقات مچ اندازی آسیا در کیش لغو شد
  • شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند
  • مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در جزیره کیش به تعویق افتاد
  • ماریو گومز: نویر به اندازه مسی در تاریخ فوتبال اهمیت دارد
  • خیز الهلال برای ثبت رکورد تاریخی در آسیا و جهان