Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا- مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان تهران با تأکيد بر ضرورت ساماندهي انشعاب هاي غيرمجاز آب در روستاها گفت: انشعابات غير مجاز آب در مناطق روستايي پيشوا چالشي است که بايد با دستور دادستاني و همکاري بخشداري ها جمع آوري شود.

به گزارش ايرنا، رضا رجب پور روز دوشنبه در جلسه بررسي مشکلات آب مناطق روستايي پيشوا که در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد اظهار داشت: مطالعات توسعه شبکه آبرساني، خطوط انتقال آب و هدررفت در کل روستاهاي استان تا افق 1404 بررسي و به صورت برنامه اي منسجم تدوين شده است که لازمه تحقق آن شناسايي و جمع آوري انشعابات غير مجاز آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: انشعابات غير مجاز آب علاوه بر آن که عملي خلاف قانون و شرع محسوب مي شود، به شبکه انتقال آب نيز آسيب وارد کرده و آبرساني به مناطق روستايي به ويژه در ايام تابستان را با مشکل جدي مواجه مي کند.
رجب پور تأکيد کرد: مسئولان آب و فاضلاب روستايي پيشوا موظفند تا ضمن شناسايي اين انشعابات، با همکاري دادستاني و بخشداري ها نسبت به جمع آوري و ساماندهي آن ها اقدام کنند.
وي گفت: شرکت آب و فاضلاب روستايي استان تهران در حوزه آبرساني به مناطق روستايي، نگاه ويژه اي به شهرستان پيشوا دارد و مطالعات جامعي در زمينه شبکه، خطوط انتقال، منابع تأمين و تجهيز شبکه انجام داده است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان تهران افزود: به منظور تأمين آب مورد نياز مناطق روستايي، 6 حلقه چاه جديد با اعتباري بالغ بر 40 ميليارد ريال از محل صندوق توسعه ملي حفر شده و وارد مدار بهره برداري مي شود.
وي گفت: پيشوا يکي از قطب هاي توليد محصولات کشاورزي استان تهران محسوب مي شود که ميزان و شيوه مصرف آب بايد با دقت و توجه بيشتري همراه باشد، کشاورزان مي بايد در مصرف کودهاي شيميايي غير استاندارد که موجب آلودگي منابع آب زيرزميني شود، پرهيز کنند.
** سه حلقه چاه آب وارد مدار بهره برداري روستاهاي پيشوا قرار گرفت
فرماندار شهرستان پيشوا نيز در اين جلسه گفت: سه حلقه چاه آب وارد مدار بهره برداري روستاهاي پيشوا قرار گرفت.
حسين عباسي افزود: با توجه به گرم شدن هوا و احتمال کاهش فشار و يا ميزان آب لازم است تا تمهيدات لازم براي مقابله با اين بحران در نظر گرفته شود.
وي افزود: يکي از راه هاي مقابله با بحران کم آبي در مناطق روستايي، حفر و تجهيز چاه هاي جديد است از اين رو از ابتداي امسال سه حلقه چاه جديد در روستاهاي بخش مرکزي و جليل آباد حفر شده که پس از تجهيز به زودي به شبکه آبرساني روستايي اضافه مي شود.
فرماندار پيشوا فرسودگي شبکه آب رساني روستايي را يکي ديگر از مشکلات پيشوا اعلام کرد که موجب هدر رفت آب مي شود.
عباسي اظهارداشت: با هدف ارتقاء خدمت رساني به مناطق روستايي، تاسيس و راه‌اندازي خط لوله انتقال آب از روستاي زواره‌بيد تا قلعه شوران در دستور کار قرار گرفته که با پشتيباني اداره کل آب و فاضلاب روستايي استان تهران اين مهم محقق مي شود.
پيشوا با 80 هزار نفر جمعيت در 45 کيلومتري جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلامحسین عماری در جلسه بررسی فعالیت های شرکت آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه افزود: این شهرستان حدود ۳۱ درصد جمعیت آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده و ۶۱۱ روستای دارای کد آبادی دارد.

وی اضافه کرد: از کل روستاهای شهرستان ارومیه ۴۵۵ روستای برخوردار تحت پوشش آب و فاضلاب بوده که ۸۲ درصد جمعیت را شامل شده و ۱۰۱ روستای برخوردار غیر تحت پوشش نیز در این شهرستان وجود دارد که ۱۶ درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.

فرماندار ارومیه ادامه داد: همچنین ۵۲ روستای باقی مانده با جمعیتی در حدود ۱.۲ درصد غیر برخوردار هستند. عماری درخصوص وضعیت مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آب و فاضلاب شهرستان ارومیه اظهار کرد: از سه پروژه این سفر با مبلغ اعتباری یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال، پروژه های مدول سوم تصفیه خانه ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه تکمیل شده و به اتمام رسیده است.

وی گفت: پروژه تکمیل سامانه آبرسانی و تأمین آب شرب اضطراری شهر ارومیه نیز در دست پیگیری جهت اقدام قرار دارد. وی به بررسی مصوبات سفر استاندار آذربایجان غ ربی به شهرستان ارومیه نیز پرداخت و افزود: این سفر ۱۷ مصوبه داشت که سه مورد تکمیل شده، ۱۱ مصوبه در حال اجرا بوده و۲ مصوبه در دست پیگیری جهت اجراست.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: یک مصوبه نیز به علت عدم تخصیص اعتبار راکد باقی مانده است. وی اضافه کرد: در مجموع پیشرفت مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان ارومیه حدود ۵۸ درصد برآورد می شود.

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد