Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهران زینلیان ظهر دوشنبه در نشست خبری دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز اظهار داشت: این همایش در هشت محور اصلی برگزار می‌شود که انرژی‌های تجدید پذیر، مدیریت پسماند، طراحی پردیس‌های دانشگاهی، پایداری و مدیریت مصرف انرژی و مدیریت آب و پساب از جمله این محورهاست.

وی افزود: سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی همایش بین‌المللی دانشگاه سبز کاملاً کاربردی و عملیاتی است و موارد تحقیقاتی صرفاً در قالب پوستر ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی همایش بین‌المللی دانشگاه سبز با بیان اینکه پیش بینی حضور ۶۰۰ شرکت کننده را در دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز داریم، ابراز داشت: تا این لحظه حدود ۸۰ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است که ۵۰ مقاله واجد شرایط ارائه برای ارائه در این همایش بودند.

وی با اشاره به حضور مهمانانی از عراق، اندونزی، مالزی، پاکستان، کرواسی و استرالیا در همایش بین‌المللی دانشگاه سبز بیان داشت: پروفسور سومرو معاون علمی مؤسسه اکو به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی علمی در جلسه افتتاحیه حضور دارد.

زینلیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و ضرورت برنامه‌ریزی‌های بنیادین در ارتباط با موضوع آب در کشور تاکید کرد: در طول این سال‌ها کمیته صیانت از آب در استان اصفهان تشکیل شده است و مسئولان صنعت اصفهان از جمله فولادمبارکه و ذوب آهن در این جلسات حضور فعال داشتند.

ارائه نتایج پژوهش‌های مشترک میان دانشگاه و صنایع اصفهان

وی با بیان اینکه ایجاد ارتباط و تعامل سازنده میان دانشگاه را در این همایش مدنظر داریم، تاکید کرد: پروژه‌های تحقیقاتی با صنایع از جمله دو صنعت مهم فولاد و ذوب آهن برای کنترل و کاهش آلاینده‌های محیط زیستی، و بازچرخانی آب و تصفیه پسماندهای صنعتی داشته‌ایم که نتایج برخی از این پژوهش‌ها در همایش ارائه خواهد شد.

دبیر علمی همایش بین‌المللی دانشگاه سبز بیان داشت: در این همایش الگوهای صنعت سبز به شرکت کنندگان معرفی می‌شود بدین معنا که صرفاً ارائه تئوری در ارتباط با یک طرح نخواهیم داشت بلکه نمونه اجرایی طرح یا پژوهش به حضار ارائه می‌شود.

بازچرخانی پساب خاکستری خوابگاه‌های دانشگاه اصفهان

وی با اشاره به اجرای برخی پروژه‌های دوست دار محیط زیست و سبز در دانشگاه اصفهان و ارائه این طرح‌ها در همایش بیان داشت: بازچرخانی پساب خاکستری خوابگاه‌های دانشگاه اصفهان از جمله این موارد است، در این طرح ۲۰۰ مترمکعب آب در شبانه روز تصفیه می‌شود و برای آبرسانی به فضای سبز مورد قرار می‌گیرد که این طرح در آینده نزدیک می‌تواند در دیگر مراکز و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 4591813

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان حفاظت از محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل

به گزارش خبرنگار مهر آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر دوشنبه در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک با اشاره به کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان اراک گفت: آماده همکاری و پیگیری تأمین فضای مناسب برای این دانشجویان هستم.

وی افزود: دولت باید به منظور کاهش این دغدغه دانشجویان ردیف اعتباری مشخص کند.

امام جمعه اراک با اشاره به ادامه داد: به منظور تسریع در حل مشکل خوابگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در اراک باید ساختمانی اجاره و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: دانش و معرفت در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و بزرگترین خدمت در جمهوری اسلامی، تعلیم و تربیت است چراکه موفقیت در تعلیم و تربیت بستر تحقق اهداف مهم و بزرگ را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش بیشترین سهم را در تعلیم و تربیت برعهده دارد و در جایگاه بعدی مراکز آموزش عالی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحصیل ۲ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی افزود: تمام این دانشجویان سرمایه هستند زیرا آینده سازان کشور را تربیت می‌کنند.

کد خبر 6085497

دیگر خبرها

  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو