Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: به منظور بهینه سازی شرایط زیستگاهی برای پرندگان زادآور در جزایر این استان شماری آشیانه مصنوعی ساخته شد.

به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هر سال در اوایل بهار با مشارکت کارشناسان محیط طبیعی، ماموران اجرایی و جوامع محلی تعبیه آشیانه مصنوعی برای پرندگان اگرت ساحلی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در این راستا هفته گذشته نیز این اقدام در جزایر محدوده آبهای شهرستان تنگستان انجام شد.
قلی نژاد اظهار داشت: عمده پرندگان زادآور در استان بوشهر از دسته آبزی و کنار آبزی هستند که با توجه به شرایط بیولوژیک و اکولوژیک خود، در زیستگاه های مختلف بخصوص در جزایر استان زادآوری دارند.
وی افزود: عمده این پرندگان در فصل های بهار و تابستان زادآوری دارند که جزایر استان بوشهر محل امن و مناسبی برای زادآوری دسته مهمی از این پرندگان هستند.
قلی نژاد یادآور شد: انواع پرستوهای دریایی و اگرتهای ساحلی از مهمترین پرندگان تولید مثل کننده در استان بوشهر هستند که بیشتر این پرندگان آبزی بر روی سطح جزایر یا با حفر زمین لانه سازی دارند.
وی ادامه داد: برخی نیز مثل اگرت ساحلی با جمع آوری خاشاک بر روی سطح های بلندتردر جزیره نسبت به ساخت لانه اقدام می کنند که می توان با احداث آشیانه مصنوعی به آنها در راستای انجام موفق تر تولید مثل کمک کرد.
قلی نژاد اظهار داشت: ترویج اینگونه فعالیت ها و بخصوص مشارکت دوستداران محیط زیست و جوامع محلی در اینگونه اقدام ها می تواند در فراگیر تر شدن ترویج فرهنگ مشارکت زیست محیطی و حفظ تنوع زیستی کمک کند که این مهم از سوی اداره کل محیط زیست مورد توجه جدی قرار دارد.
7212/6047/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد محيط زيست آشيانه پرنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری

دریافت 6 MB

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

کد خبر 6080142

دیگر خبرها

  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی لاک‌پشتی نیست
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی
  • اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری
  • شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟
  • بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین
  • معرفی میش مرغ ایرانی از ویژگی ظاهری تا محل زیست این پرنده (+عکس)