Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از فرمانداری آق قلا، «امانگلدی ضمیر» گفت: تاکنون ۳۰۰۰ واحد مسکونی در سطح روستاها و ۱۳۰۰ واحد در سطح شهرها توسط کارشناسان ارزیاب بنیاد مسکن برآورد خسارت شدند.

وی از پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه برای احداث واحدهای مسکونی آسیب دیده خبر داد و افزود: مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ سال برای روستاها و مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ سال برای شهروندان خسارت دیده در سیل اخیر در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار آق قلا تصریح کرد: برای بازسازی واحدهای مسکونی در سطح شهر و روستاها مبلغ ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۵ سال و همچنین ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای معیشت و خسارت لوازم خانگی از سوی دولت در نظر گرفته شده است که با تکمیل ارزیابی کارشناسان به خسارت دیدگان از سیل اخیر پرداخت خواهد شد.

ضمیر در ادامه گفت: ۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی و ۲۱۵ هکتار از باغات شهرستان دچار آسیب شدند. ۳ هزار و ۵۰۲ رأس دام سبک و سنگین و یک میلیون و ۳۳۵ هزار قطعه طیور در سیلاب اخیر تلف شدند.

وی بیان کرد: ۸۳۰ هکتار از کانال‌های آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی، ۵۱۵ هکتار از مزارع پرورش آبزیان و ۲۲۵ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع کشاورزی شهرستان دچار خسارت شدند.

فرماندار آق قلا اظهار کرد: مجموع خسارت سیلاب به بخش کشاورزی ۴۶۱ میلیارد تومان برآورد شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سیل آق قلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در بازدید از راه‌های عشایری شهرستان گچساران افزود: بیشترین آسیب به مسیر تردد عشایر و پل‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض و گچ ترابعلی وارد شده است.
وی با بیان اینکه این مسیر‌ها نیاز به بازگشایی دارند اضافه کرد: در حال برآورد دقیق خسارت وارد شده در این زمینه هستیم.
استاندار گفت: بیش از ۵ هزار کیلومتر راه عشایری در استان وجود دارد که دولت تلاش می‌کند تا در همین دوره با اختصاص اعتبارات مناسب بخش زیادی از این راه‌ها بهسازی و ایمن سازی شود.
احمد زاده به سیاست‌های دولت سیزدهم در حمایت و رفع مشکلات جامعه عشایری اشاره و عنوان کرد: در اقدامی بی سابقه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر دور دوم دولت به استان و یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هم از اعتبارات متمرکز سازمان امور عشایر کشور برای ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه‌های مخالف عشایر استان اختصاص یافت.
استاندار عنوان کرد: از سهم آلایندگی نفت هم ۸۰ میلیارد ریال برای ابنیه راه‌های عشایری در شهرستان گچساران اختصاص یافت.

دیگر خبرها

  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه به تولید در ۱۴۰۳
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند در سال ۱۴۰۳
  • بانک مرکزی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد
  • امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه ابلاغ شد
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد