Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@00:13:14 GMT

فرصت یک ماهه سؤال‌کنندگان به آوایی در کمیسیون قضایی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۲۱۷۶

فرصت یک ماهه سؤال‌کنندگان به آوایی در کمیسیون قضایی

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز علیرضا آوایی وزیر دادگستری برای پاسخ به سه فقره سؤال نمایندگان در کمیسیون حاضر شد.

وی افزود: در مورد اول سؤال نادر قاضی‌پور، مصطفی کواکبیان و علیرضا محجوب در رابطه با علت عدم رسیدگی به پرونده شاکیان شرکت پدیده شاندیز مطرح شد که سؤال‌کنندگان یک ماه برای رسیدگی به این موضوع به وزیر فرصت دادند و دیگر اینکه بنا شد هیأتی از کمیسیون موضوع را مورد پیگیری و رسیدگی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در سؤال دوم جهانبخش محبی‌نیا در رابطه با علت عدم برخورد جدی با مفاسد اقتصادی و نیز اینکه چرا مسائل مالی حاصل از فسادهای اقتصادی به خزانه واریز نمی‌شود سؤالی را مطرح کرد که در این باره پس از پاسخ‌های وزیر نماینده سؤال‌کننده به آوایی یک ماه فرصت داد تا گزارش کاملی را در این باره به وی ارائه کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: در سؤال سوم حسن کامران از وزیر در مورد چاپ اخطاریه‌ها و ابلاغیه‌ها در روزنامه‌ها سؤالی را مطرح کرد که وزیر دادگستری در پاسخ گفت که اینگونه نیست اخطاریه‌ها و ابلاغیه‌ها برای چاپ و انتشار تنها به روزنامه حمایت داده شود و در روزنامه‌های دیگر نیز به چاپ می‌رسد و از سوی دیگر بنا است تا انتشار اخطاریه‌‌ها و ابلاغیه‌ها از این پس به صورت الکترونیکی باشد که در این مورد نیز نماینده سؤال‌کننده از پاسخ آوایی قانع شد.

طرح قانون نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی در کمیسیون شوراها بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی از بررسی مواد طرح قانون نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

طرح قانون نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی در کمیسیون شوراها بررسی شد

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در جلسه امروز طرح قانون نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی درباره جزئیات این طرح افزود: این طرح دارای ۲۱ ماده است‌. بر اساس ماده یک این طرح تشکیل اجتماعات یا برگزاری راهپیمایی برای افراد و احزاب و سایر تشکیلات در شرایطی که مخل امنیت و مبانی اسلام نباشد، بدون حمل سلاح آزاد است و نمی‌توان هیچ کس را مجبور به شرکت در اجتماعات یا راهپیمایی‌ها کرد و یا از شرکت در آنها بازداشت.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: در ماده 2 این طرح اصطلاحات به کار رفته در آن نظیر اجتماع، راهپیمایی، برگزارکننده، مکان‌های عمومی، اجتماع یا راهپیمایی هم زمان و یا راهپیمایی متقابل تعریف شده است. بر اساس ماده سه این طرح اجتماعات در مناسبات ملی و مذهبی و ورزشی و مراکز دانشگاهی و عالی و ایام تبلیغات نامزدهای انتخابات از شمول این قانون مستثنی بوده چراکه هر کدام قوانین مربوط به خود را دارد.

سلیمی اظهار داشت: مواد ۴ تا ۹ برای بررسی بیشتر به کارگروه ویژه ارجاع شد. بر اساس ماده ۱۰ این طرح حفاظت و تامین امنیت اجتماعات و راهپیمایی‌ها بر عهده نیروی انتظامی است. بر اساس ماده ۱۱ آن انتظامات داخل اجتماعات یا راهپیمایی‌ها بر عهده برگزار کننده است. ماده ۱۲ نیز برای بررسی بیشتر به کارگروه فرستاده شد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: ماده ۱۳ در خصوص اجتماعات هم زمان یا متقابل است که در آن اولویت با برگزارکننده ای است که زودتر درخواست خود را به فرمانداری داده باشد. بر اساس ماده ۱۴ این طرح پوشش خبری و رسانه‌ای اجتماعات و راهپیمایی‌ها نیاز به مجوز ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: ماده ۱۵ تا ۲۱ برای بررسی بیشتر به کارگروه ویژه رفته تا هفته آینده ان‌شاءالله در کمیسیون بررسی شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس مصوبات کمیسیون قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: مادران دارای فرزند زیر دو سال، تا یکم خرداد فرصت دارند از ۲۲۰ هزار فروشگاه متصل به این طرح خرید کنند.

به گفته آقای بهداد، سرپرستان خانوار دهک‌های یک تا سه درآمدی سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به «برنامه کاربردی شما» از شارژ حساب خود در «طرح ملی یسنا» اطمینان حاصل کنند. 

در این طرح، به ازای هر فرزند زیر دو سال، مبلغ ۶۰۰ هزار تومان اعتبار به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. 

دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراحل قبلی "طرح یسنا "شامل ۸ استان بود، اما در مرحله جدید، مادران دارای فرزند زیر دو سال سراسر کشور می‌توانند از این بسته غذایی و بهداشتی بهره‌مند شوند و در صورتی که دولت تخصیص‌های بعدی را انجام دهد، مراحل بعدی نیز برقرار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • معرفی بیش از ۱۰۰ واحد مختلف به مراجع قضایی استان
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع