Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:59:49 GMT

اقدام نیروهای ارتش سودان برای متفرق کردن معترضان در خارطوم

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۲۴۰۱

اقدام نیروهای ارتش سودان برای متفرق کردن معترضان در خارطوم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، بنا به اعلام شاهدان عینی، نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش سودان صبح امروز دوشنبه با استفاده از بولدوزرها تلاش کردند تحصن‌کنندگان در مقابل مقر ارتش در این کشور در خارطوم را متفرق کنند.

بر اساس این گزارش، تحصن کنندگان، نیروهای امنیتی را مجبور به عقب نشینی کردند؛ اما در محدوده اطراف مقر ارتش در خارطوم تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که انجمن مشاغل سودان مردم این کشور را برای تجمع در اطراف مقر ارتش در خارطوم فراخوانده است.

گفتنی است به دنبال گسترش تظاهرات علیه دولت سودان، نیروهای ارتش چندی پیش نهادهای دولتی را محاصره و بیش از ۱۰۰ عضو حزب کنگره ملی حاکم این کشور را بازداشت کردند. ۳۵ تن دیگر نیز در جریان تظاهرات مردم سودان کشته شدند.

پنجشنبه گذشته عوض بن عوف وزیر دفاع و رئیس شورای نظامی انتقالی سودان از بازداشت عمر البشیر و آغاز دوره انتقال سیاسی در این کشور خبر داد و اعلام کرد: قانون اساسی سودان به حالت تعلیق درآمده و نهادهای نخست وزیری، مجلس و ادارات ایالتی نیز منحل شده‌اند. وضعیت فوق‌العاده به مدت ۳ ماه و مقررات منع رفت و آمد برای یک ماه در سراسر سودان از ساعت ۱۹:۰۰ (پنجشنبه) برقرار خواهد شد.

وی چندی پیش؛ اعلام کرد که از سِمت خود استعفا کرده است.

به دنبال این رویداد، ژنرال عبدالفتاح البرهان به عنوان رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان تعیین شد.

عبدالفتاح البرهان رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان دیروز طی سخنانی در برنامه زنده تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که مقررات منع رفت و آمد لغو شده است.

البرهان همچنین تاکید کرد که تمامی استانداران در تمام استان‌های سودان برکنار شده‌اند.

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان همچنین با بیان اینکه دوره گذار حداکثر ۲ سال خواهد بود، گفت که پس از این مرحله نیز دولت مدنی تشکیل خواهد شد.

از سوی دیگر مخالفان سودان تحصن خود را در مقابل مقر ارتش این کشور در خارطوم برای دهمین روز ادامه داده و خواستار انتقال قدرت به دولت مدنی هستند.

کد خبر 4591869

منبع: مهر

کلیدواژه: سودان شورای نظامی سودان خارطوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، الکساندر گوسِف، فرماندار منطقه ورونژ روسیه اعلام کرد که بامداد امروز چهارشنبه پدافند هوایی ارتش این کشور سومین پهپاد را ظرف ۳ ساعت در این منطقه منهدم کرد.

به گفته گوسِف این حادثه خسارت و تلفات جانی نداشته است.

ساعاتی پیش نیز رسانه‌های روسی از سرنگونی دو پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه ورونژ خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور دیشب در مناطق مختلف ۵۰ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند. بنابر این بیانیه این پهپادها در مناطق بلگورود، بریانسک، کورسک، تولا، اسمولنسک، ریازان، کالوگا و مسکو رهگیری و منهدم شدند.

پیش از آن نیز «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که در نتیجه حمله پهپادی ارتش اوکراین به مناطق مسکونی این منطقه دست‌کم دو نفر کشته شدند.

وی دراین‌باره گفت: داده‌های اولیه نشان می‌دهد که در پس سقوط دو پهپاد در مناطق مسکونی در روستای بوروز، یک خانه کاملا در آتش سوخت و در نتیجه آن دو نفر جان باختند و یک خانه دیگر نیز به‌شدت آسیب دیده است.

ویاچسلاو گلادکوف پنج‌شنبه گذشته نیز اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.به گفته گلادکوف در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6087145

دیگر خبرها

  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • عملیات «وعده صادق» موجب صلح در منطقه است
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان