Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:29:01 GMT

خسارت ۶۰۴ میلیارد تومانی سیل به جاده های خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۲۵۵۱

خسارت ۶۰۴ میلیارد تومانی سیل به جاده های خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعباس بهرامی نیا ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آخرین برآورد صورت گرفته، سیل خوزستان تاکنون ۶۰۴ میلیارد تومان به جاده‌ها، ابنیه فنی و پل‌های استان خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به بازگشایی محور اهواز- شوش – اندیمشک، افزود: این مسیر از روستای الباجی تا روستای سید عباس در سه تا چهار مقطع دچار آبگرفتگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرامی نیا مجموع طول آبگرفتگی در این مسیر را حدود ۲۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: در بخش‌هایی این محور که دچار آبگرفتگی شده‌اند، تردد در مسیر به صورت دو طرفه است از این رو رانندگان احتیاط لازم را در حین رانندگی داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده خوزستان با بیان اینکه ورودی شهر اهواز (پلیس راه قدیم اهواز به اندیمشک) مشکلاتی ناشی از آبگرفتگی جاده وجود دارد، بیان کرد: علی رغم آبگرفتگی، تردد در این مسیر برقرار است اما امیدواریم سطح آب در این مقطع کاهش پیدا کند تا مجدد محور مسدود اعلام نشود.

بهرامی نیا در خصوص وضعیت آبگرفتگی پل چمران، ادامه داد: خود پل چمران مشکلی ندارد اما آب‌هایی که از مناطق دوردست به سمت اهواز درحرکت هستند، بر روی پل رفته و مقداری آب روی پل است.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد این آب‌ها را منحرف کنیم تا آب به پل وارد نشود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده خوزستان در خصوص وضعیت جاده شادگان گفت: با پیگیری و تلاش ستاد مدیریت استان، محور این شهرستان تا الان تحت کنترل است و مشکلی ندارد؛ مقاطعی که باید اقداماتی برای جلوگیری از آبگرفتگی صورت می‌گرفت انجام شده و تلاش شده با ایجاد سیل بند از ورود آب به جاده جلوگیری شود.

بهرامی نیا در ادامه با اشاره به بازگشایی چند مسیر روستایی با تلاش نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی چند روز گذشته، گفت: تلاش می‌شود محورهای روستایی مزرعه و آهودشت نیز با لوله گذاری و هدایت آب، امروز بازگشایی شوند.

وی ادامه داد: بعضی از روستاها تخلیه شده‌اند و امکان کار در آنها وجود ندارد؛ در این روستاها بلافاصله با کاهش سطح آب اصلاح محورها ا انجام می‌شود.

کد خبر 4591752

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل خوزستان اداره کل حمل و نقل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۲۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: بارندگی‌ها در تمامی شهرستان‌ها مشاهده شده که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌ها سربیشه و درمیان بیشترین خسارت گزارش شده است.

آخوندی با بیان اینکه این رقم برآورد اولیه است و خسارات عمرانی در حوزه شهری در حال جمع آوری است، گفت: خسارات با توجه به شدت بارندگی در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساختی متفاوت بوده است.

وی خسارت وارد شده به بخش کشاورزی را ۱۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بارندگی به هزار و ۳۶۲ هکتاراراضی زراعی، هزار و ۲۱۸ هکتار باغی، ۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۴۶ رشته قنات، ۴۵۰ مترمکعب استخر ذخیره آب و ۱۰ کیلومتر کانال و لوله گذاری انهار خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خسارت وارده به بخش عشایری را ۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بارندگی‌ها به هزار و ۷۵۳ کیلومتر ایل راه، ۱۰ اماکن دامی و ۱۵ رأی دام عشایر خسارت وارد کرد.

وی گفت: در بخش زیرساخت توزیع شبکه برق سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به شبکه فشار متوسط وارد شد.

آخوندی خسارت وارده به بخش راه در استان را ۵۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بارندگی به دو هزار و ۱۵۲ ابنیه شامل پل، آب نما و دیوار حفاظتی خسارت وارد کرد.

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی