Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@14:02:39 GMT

زندگی جدید دختر عراقی با سلول های بنیادی اهدایی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۲۵۵۵

زندگی جدید دختر عراقی با سلول های بنیادی اهدایی

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، پزشکان یک دختر عراقی 15 ساله که از کم خونی آپلاستیک شدید رنج می برد، به بررسی لیست اهداکنندگان سلول بنیادی در هندوستان پرداختند و به نتیجه ای نرسیدند. در ادامه آن ها این لیست را در سایر کشورها نیز بررسی کردند و خوشبختی توانستند یک اهدا کننده آلمانی را شناسایی کنند که از نظر HLA با این دختر مطابقت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اهدا کننده یک مرد 25 ساله آلمانی بود که برای اهدای سلول های بنیادی به هندوستان منتقل شد. سلول های بنیادی مغز استخوان وی جداسازی شده و قبل از پیوند به این دختر برای دو هفته تکثیر و در دمای منفی 80 درجه سانتیگراد نگهداری شد. در ادامه این سلول ها به این دختر پیوند شدند.

وی بعد از گذشت چند ماه از پیوند شرایط مناسبی را تجربه می کند و هیچ گونه عارضه جانبی مربوطه به این پیوند مشاهده نشد. این مطالعه اهمیت ثبت نام داوطلبانه افراد در بانک های جهانی اهدای سلول های بنیادی را نشان می دهد.

انتهای پیام/

169 / 159 سلول بنیادی اهدا کننده آلمانی دختر عراقی کم خونی کم خونی آپلاستیک مغز استخوان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سلول بنیادی دختر عراقی کم خونی مغز استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!

تعداد بازدید : 196 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 1104 کارشناس عراقی در مناظره با یک کارشناس صهیونیست، در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه عراقی درباره جنگ تمام عیار ایران و پیرامون حمله به مراکز هسته‌ای ایران گفت: «اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!» مواضع این کارشناس عراقی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • با خون اهدایی شما من زنده ام
  • شهیدی که عراقی‌ها فکر می‌کردند آدم‌خوار است!
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی
  • طرح «زندگی با آیه‌ها» گویای پیوند همیشگی مردم با قرآن است
  • درمان با سلول‌های بنیادی برای آسیب نخاعی با نتایج مثبت فاز اول