Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از تهيه گزارشي از عملکرد حقوق بشر آمريکا توسط اين کميسيون خبر داد و گفت: گزارش جامعي از نقض حقوق بشر در آمريکا تهيه شده که اين گزارش جهت قرائت در صحن مجلس تقديم هيات رييسه مجلس شد.

سيدحسين نقوي حسيني عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلماني ايرنا درباره جلسه امروز دوشنبه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود:در جلسه امروز گزارش جامعي که از نقض حقوق بشر در آمريکا تهيه شده است در دستور کار اين کميسيون قرارگرفت که بنا شد اين گزارش به هيات رييسه جهت قرائت در صحن مجلس ارايه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآور شد: آمريکايي ها به طور مستمر و روزانه در اقصي نقاط دنيا و حتي در کشور خودشان مشغول به نقض حقوق بشر هستند و رفتارهاي خصمانه آنها در نقض حقوق بشر مشهود است و شواهد و مدارک زيادي وجود دارد که نمونه بارز آن تحريم حساب هاي هلال احمر و جلوگيري از کمک هاي بشردوستانه سازمان هاي مردم نهاد کشورهاي ديگر در کمک به حادثه سيل زدگان کشورمان بود که اين اقدام عليه بشريت است و نقض آشکار حقوق بشر محسوب مي شود.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در ادامه جلسه امروز طرح دوفوريتي اقدام متقابل با آمريکا مورد بررسي قرار گرفت.
وي افزود: در پي تشکيل کميته اي از طرف اين کميسيون براي بررسي طرح اقدام متقابل آمريکا ، اين کميته امروز صبح با حضور دستگاه هاي مختلف جلسه تشکيل داد. همه طرح ها و پيشنهادات و نظرات هم دستگاه ها و هم پيشنهادات رسيده از طرف نمايندگان مورد بررسي قرار گرفت و نهايتا طرح در 12 ماده به تصويب کميته رسيد.
نقوي حسيني ادامه داد: بعدازظهر طرح مصوب کميته به صحن کميسيون آمد و کميسيون هم با اصلاحاتي در آن طرح را به تصويب رساند و گزارش نهايي کميسيون تهيه و تقديم هيات رييسه شد که به احتمال زياد در دستور اول فرداي مجلس قرار بگيرد.
نماينده مردم ورامين در مجلس گفت: مهمترين بند اين طرح ماده يک است که اعلام شده با توجه به اقدام خصمانه دولت آمريکا که اقدامي بر خلاف همه موازين بين المللي مبني بر قرار گرفتن سپاه در ليست گروه هاي تروريستي است، مجلس شوراي اسلامي هم سنتکام يا همان فرماندهي مرکزي آمريکايي ها در غرب آسيا را به عنوان گروه تروريستي اعلام کرده است.
وي افزود: در بندهاي ديگر هم تکاليف و وظايف دستگاه هاي مختلف از جمله وزارت خارجه، اطلاعات ، اطلاعات سپاه، ارتش و نيروهاي مسلح را در ارتباط با اجراي اين قانون مشخص کرده است .
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: يکي ديگر از نکات مهم طرح اين است که هر شخص حقيقي و حقوقي و تمامي کشورهايي که در راستاي اجراي مصوبه دولت آمريکا گام بردارد حتما با عمل متقابل جمهوري اسلامي ايران روبرو خواهند شد.
سيام**1058**1535
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، مدیرعامل فولاد شد!
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد