Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@19:46:18 GMT

احضار سفیر فرانسه در تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۲۸۵۲

وزارت خارجه، سفیر فرانسه در تهران را احضار و مراتب اعتراض رسمی ایران به اظهارات سفیر این کشور در واشنگتن را به او ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سفیر فرانسه در واشنگتن در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته بود : اینکه گفته شود ایران بعد از انقضای برجام پس از سال 2025 مجاز به غنی‌سازی اورانیوم خواهد بود، اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در جلسه احضار فیلیپ تیبو، رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای برجام وزارت خارجه، توئیت های منتسب به سفیر فرانسه در واشنگتن را غیر قابل قبول عنوان و تاکید کرد: در صورتی که اظهارات مزبور مورد تائید پاریس و بیان کننده مواضع رسمی این کشور باشد، مخالفت آشکار با اهداف و مفاد برجام خواهد بود. تهران همچنین خواستار توضیح دولت فرانسه شد و اعلام کرد: چنانچه به نحوی رضایت بخش به این مساله رسیدگی نشود و موضوع فیصله نیابد، ایران این موضوع را براساس سازوکارهای پش بینی شده در برجام پیگیری خواهد کرد. سفیر فرانسه در تهران نیز ضمن ابراز بی اطلاعی از توئیت های منتسب به سفیر کشورش در واشنگتن، بر اراده سیاسی این دولت بر اجرای کامل مفاد برجام تاکید و اعلام کرد: مراتب را بلافاصله به پاریس گزارش خواهد کرد.
عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه هم پیش از این در فضای مجازی نوشت: اگر توئیت های جرالد آرود سفیر فرانسه در واشنگتن مواضع رسمی دولت فرانسه باشد؛ برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نقض شده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اعتراض سفیر فرانسه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است

به گزارش جماران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به گروهی از رهبران یهودی آمریکایی گفت که تشدید تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.

سایت خبری – تحلیلی اکسیوس در این باره نوشت: دولت جو بایدن و چندین کشور غربی دیگر متحد با اسرائیل از دولت بنیامین نتانیاهو می‌خواهند که در اقدامی تلافی جویانه علیه ایران که می‌تواند منجر به جنگ منطقه‌ای شود، عجله نکند.  یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفت، ارزیابی ایالات متحده این است که ایران به هر حمله مهم و آشکار اسرائیل به خاک ایران با دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت: «فکر می‌کنیم اگر ایران دوباره صدها موشک و پهپاد پرتاب کند، تکرار موفقیت بزرگی که در روز شنبه با شکست دادن حمله ایران داشتیم بسیار سخت خواهد بود  و اسرائیلی‌ها این را می‌دانند.»

اکسیوس به نقل از یکی از افراد حاضر در نشست رهبران یهودی با وزیر خارجه آمریکا نوشت:  بلینکن نگفته است که اسرائیل باید از پاسخ به ایران خودداری کند و تاکید کرد که این تصمیم اسرائیل است. اما پیام وزیر خارجه این بود که حد امکان هوشمند، استراتژیک و محدود باشید.    بلینکن به رهبران یهودی گفت: «قدرت و خرد دو روی یک سکه هستند.»

به گواه یکی از افراد حاضر در این نشست وزیر خارجه آمریکا گفته این واقعیت که اردن و عربستان سعودی بخشی از تلاش دفاعی برای دفع حمله ایران بودند، بسیار مهم است و فرصت‌هایی را برای آینده باز می‌کند. وزیر خارجه آمریکا در ادامه درباره وضعیت مذاکرات برای برقراری آتش بس با حماس ادعا کرده که حماس ممکن است با این برداشت که حمله ایران به اسرائیل می تواند به درگیری منطقه ای وسیع تر منجر شود با آخرین متن توافق برای مبادله اسرا مخالفت کرده باشد. اکسیوس در ادامه به نقل از دو منبع مطلع نوشته که آنتونی بلینکن روز دوشنبه با بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ اسرائیل صحبت کرد و پیام مشابهی را در رابطه با انتقام‌جویی احتمالی اسرائیل منتقل کرد.

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • جزئیات تازه از حمله ایران علیه اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور | سفیر سوئیس به جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد!
  • مقامات این کشور پیش از عملیاتِ ایران التماس می‌کردند | سفیر سوئیس به سپاه احضار شد!
  • مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • احضار سفیر ایران در پرتغال
  • پرتغال سفیر ایران را احضار کرد
  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است
  • اسرائیل: به ایران حمله می کنیم/ ایران: هرگونه حمله اسرائیل با پاسخ فوری، قاطع و سنگین روبرو خواهد شد/ پیام مهم تهران به تل آویو و واشنگتن