Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیچ قدرت یا طرفی هرگز توان آن را ندارد که توطئه معامله ترامپ را بر فلسطینیان تحمیل کند و مادامی که هیچ طرف فلسطینی آن را نپذیرد، چنین طرحی هرگز عملی نخواهد شد. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد ابراهیم المدهون در تحلیلی درباره توطئه آمریکایی صهیونیستی ارتجاع عرب موسوم معامله قرن نوشته است نسخه جدید توطئه حذف مسئله فلسطین در بلعیدن قدس شریف و جولان اشغالی سوریه و دره اردن و بخش های بزرگی از کرانه باختری و از بین بردن حق بازگشت آوارگان فلسطینی نمایان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه بسا صحنه بحران های به هم پیوسته در نوار غزه در واقع ترجیع‌بند پذیرش هرگونه معامله باشد یا شاید حرکت به سمت و سوی تحمیل راه حل های اجباری با قدرت نظامی علیه نوار غزه باشد که به نظر می رسد یک خار و مانع سخت در مقابل معامله قرن ترامپ باشد.

تحرکات کوشنر و گرینبلات( از مقامات دولت آمریکا و طراحان اصلی طرح موسوم به معامله قرن) با سفرهای سری و علنی به ریاض و قاهره و تل آویو به منظور کارگردانی طرح معامله ترامپ رو به افزایش است . به زعم گرینبلات این معامله مراحل پایانی را طی می کند و اعلان آن به بعد از انتخابات رژیم صهیونیستی موکول شده بود(انتخابات رژیم صهیونیستی روز نهم آوریل برابر با بیستم فروردین برگزار شد) و قرار است برای تحقیر بیشتر، به صورت رسمی در سالروز نکبت(روز اشغال سرزمین فلسطین) امسال اعلام شود.

به همین جهت(از سوی طراحان و بانیان توطئه معامله قرن) برای بسیج نخبگان رسانه‌ای و علمی برای تسریع در تبلیغ روابط با اشغالگران از طریق عادی‌سازی علنی روابط در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی تلاش می‌شود.

معاون اسماعیل هنیه: حماس هرگز اجازه عملی شدن توطئه «معامله قرن» را نخواهد داد

در این میان ، برخی کشورهای عربی منطقه تحت توهم مقابله با ایران و حفظ حاکمیت شان با این طرح(توطئه معامله قرن) همراهی نشان می‌دهند در حالی که برخی دیگر مانند اردن از این می ترسند که دره اردن به سرنوشت جولان گرفتار شود(اشغالگری رژیم صهیونیستی بر آن)، اردن همچنین از سرنوشت مقدسات با توجه به قیمومیت خود بر آن و نیز خطرات وطن جایگزین برای آوارگان فلسطینی یا الحاق کرانه باختری چه با فرمول فدرالی یا کنفدرالی می ترسد، در حالی که ابومازن در موضع دشواری قرار دارد و در حالی که سقوط طرح سیاسی‌اش را می‌بیند برای دیدار با هر سیاستمدار صهیونیست از خود اشتیاق نشان می‌دهد.

هیچ قدرت یا طرفی هرگز توان آن را ندارد که توطئه معامله ترامپ را بر فلسطینیان تحمیل کند و مادامی که هیچ طرف فلسطینی آن را نپذیرد، چنین طرحی هرگز عملی نخواهد شد، این مسئله را برخی مؤسسات علمی و دانشگا‌هی رژیم صهیونیستی مورد تاکید قرار می‌دهند که به آمریکا و اسرائیل و برخی طرف‌های عربی همدست در این طرح هشدار داده اند که (در صورت اجرای چنین طرحی) با انتفاضه سوم فلسطین روبرو خواهند شد،‌ همانطور که در کمپ دیوید طرحی بسیار پیشرفته‌تر از معامله ترامپ به یاسرعرفات پیشنهاد شد، ولی وی نپذیرفت و فلسطینیان هم آن را نپذیرفتند و نتیجه آن شعله ور شدن انتفاضه الاقصی بود.

توطئه معامله قرن ترامپ در واقع به مسئله فلسطین به عنوان مسئله مرکزی که قدس شریف و کرانه باختری در قلب آن قرار دارد، ضربه وارد می کند، این توطئه، آگاهی ملت‌های عربی و ملت فلسطین به ویژه حق بازگشت را هدف قرار داده است و به همین سبب هوشیاری عمومی در خصوص محوریت داشتن مسئله فلسطین و اتخاذ یک موضع یکپارچه و مستحکم فلسطینی و تحقق آشتی جدی برای مقابله با این طرح(معامله قرن) ضرورت دارد، طرحی که هدف از آن حذف مسئله فلسطین است، بیداری و آگاهی فلسطینیانی که آواره خارج از فلسطین هستند و مبارزه قانونی و بین المللی وانسانی هم یکی دیگر از مسائل ضروری برای مقابله با چنین طرحی است.

در سطح میدانی، قدس، کرانه باختری و نوار غزه نقش ویژه‌ای در فعال کردن همه ابزارهای مقاومت چه با انتفاضه قدس یا راهپیمایی‌های بازگشت یا دیگر شیوه های مبارزاتی دارند که حق ملت های تحت اشغال است و از نظر سیاسی باید پیمان قدس را به عنوان یک جبهه خارجی قدرتمند با مشارکت کشورهای دارای وزن و جایگاه در رویارویی و مقابله با هیمنه و سلطه طلبی آمریکا که برای تحمیل معامله قرن تلاش می‌کند، ایجاد کرد،معامله قرنی که به حقوق اعراب و فلسطینیان خدشه وارد می‌کند.

لذا برای طرف های توطئه گر پیشبرد و اجرای هر طرح مشکوکی که به حقوق فلسطینیان خدشه وارد می‌کند، هرگز آسان نخواهد بود و ملت فلسطین از طریق راهپیمایی های بازگشت قادر است فعالیت ها و تلاش هایی مانند توطئه معامله قرن را حنثی کند و آنها را برای همیشه دفن کند . رسالت و پیام راهپیمایی های بازگشت از غزه تا کرانه باختری این است که همکاری امنیتی(تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی) نمی تواند نمی تواند سبب تعطیلی و توقف این راهپیمایی ها شود و استقامت و صبر حکیمانه در راهپیمایی های بازگشت که هر هفته بر قدرت و تراکم آن افزوده می‌شود، می تواند به مرحله آغاز چنین تحرکات و راهپیمایی‌ها در کرانه باختری برای قیام علیه چنین طرح هایی شود که به نفع حق بازگشت و قدس در رویارویی مستقیم با اشغالگران تا اعاده اعتبار انتفاضه قدس و انقلاب آزادگان در کرانه باختری منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ بنیامین نتانیاهو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ بنیامین نتانیاهو دونالد ترامپ بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی

در پی توطئه جدیدی که اشغالگران صهیونیست علیه مسجدالاقصی طراحی کرده‌اند، شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی نسبت به تغییر وضعیت مسجدالاقصی هشدار داده و بر هویت اسلامی و غیرقابل تقسیم بودن این مکان مقدس تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تداوم یورش‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست علیه مسجدالاقصی و سایر مقدسات اسلامی فلسطین، شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی با صدور بیانیه‌ای نسبت به توطئه‌های «ایتمار بن گویر» وزیر فاشیست کابینه رژیم اشغالگر برای تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی هشدار داد.

شورای اوقاف و مقدسات اسلامی در قدس اشغالی شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شورا با دقت آنچه که اخیرا در رسانه‌ها درباره توطئه بن گویر برای تغییر وضعیت مسجدالاقصی منتشر شده است را دنبال می‌کند.

این شورا تاکید کرد که این تحرکات افراطی اشغالگران، نقض آشکار و تعرض به ابتدایی ترین حقوق تاریخی و مذهبی مسلمانان در مسجدالاقصی است. ما نسبت به فراخوان‌های تحریک‌آمیز و برنامه‌های کثیف و غیرمسئولانه دشمن که ما و منطقه را به سمت تشدید تنش‌ها سوق می‌دهد، هشدار می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه آمده است که ما بر پایبندی مسلمانان به حق شرعی و تاریخی و قانونی خود بر هر وجب از خاک و زمین مسجدالاقصی با همه نمازخانه‌ها، بناهای تاریخی، صحن‌ها و راه‌های منتهی به آن در زیر زمین و داخل آن تاکید می‌کنیم.

خطیب مسجدالاقصی: مسجدالاقصی قابل چانه زنی نیست و از ذره‌ای از خاک آن کوتاه نخواهیم آمدفراخوان حماس برای بسیج همگانی فلسطینی‌ها در حمایت از مسجدالاقصی

شورای اوقاف اسلامی در قدس اشغالی در ادامه از همه کشورهای جهان و منطقه خواست تا اقدام جدی و فوری برای تحت فشار قرار دادن صهیونیست‌ها جهت جلوگیری از انجام این توطئه‌ها علیه مقدسات قدس انجام دهند و تاکید کرد که محافظت از وضعیت دینی و تاریخی و قانونی مسجدالاقصی واجب بوده و این مکان مقدس، ویژه مسلمانان است و به هیچ وجه قابل تقسیم و تجزیه یا شراکت نمی‌باشد.

این بیانیه بعد از آن صادر شد که رسانه‌های عبری گزارش دادند، ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو طرحی تهیه کرده که بر مبنای آن محدودیت‌های جدیدی بر مسجدالاقصی اعمال خواهد شد که موجب تغییر وضعیت آن می‌شود.

شبکه کان رژیم صهیونیستی شب گذشته در گزارشی به این منظور اعلام کرد که این طرح بن گویر، وزارت امنیت داخلی اسرائیل را موظف می‌کند تا استفاده از ابزارهای تکنولوژی در ورودی‌های مسجدالاقصی را گسترده‌تر کرده و اقداماتی برای تقویت سیطره اسرائیل بر این مکان انجام دهد.

این شبکه صهیونیستی در ادامه هشدار داد که گسترش استفاده از ابزارهای تکنولوژی در مسجدالاقصی ممکن است منجر به تشدید تنش‌ها و به ویژه شعله ور شدن اوضاع در قدس گردد؛ مشابه تنش‌های گسترده‌ای که در سال 2017 در پی نصب گیت های الکترونیکی، دستگاه های بازرسی مغناطیسی و دوربین های امنیتی در ورودی مسجدالاقصی به وجود آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسرائیل باید تنبیه می شد
  • حل مسئله فلسطین با نابودی رژیم صهیونیستی
  • ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است
  • چرایی شکست قانون حمایت از فرزندآوری؛ آما و ارقام چه می‌گوید؟
  • شهدا حلقه‌ی اتصال حرکات اساسی نظام هستند
  • واکنش حماس به توطئه صهیونیست‌ها برای تعطیلی «آنروا» در غزه
  • هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی
  • اسرائیل تایمز: سازمان اطلاعات اسرائیل پس از شکست هفت اکتبر، مجدد متحمل شکست شد
  • یک شکست اطلاعاتی دیگر برای ساختار اطلاعاتی رژیم صهیونیستی
  • عملیات وعده صادق سپرموشکی و سیستم راداری دشمن را درهم شکست/ اصابت تمام موشک‌های هایپرسونیک به هدف