Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@22:00:16 GMT

چین سخنان پمپئو را دروغ و غیرمسئولانه دانست

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۳۱۸۳

چین سخنان پمپئو را دروغ و غیرمسئولانه دانست

'لو کانگ' سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: این گونه سخنان مقامات آمریکا افترا آمیز و کاملا غیر مسئولانه است و ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: کشور‌های آمریکای لاتین بزودی خواهند فهمید که چه کسی دوست واقعی آن‌ها است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جریان سفری سه روزه به شیلی، پاراگوئه و پرو، چین را متهم کرد که با حمایت مالی از 'نیکلاس مادورو ' رئیس جمهوری ونزوئلا به فروپاشی اقتصاد این کشور کمک کرده است در حالی که کاراکاس بطور فزاینده‌ای در بحران سیاسی فرو می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا طی ماه‌های اخیر کارزار تحریم‌ها و اعمال فشار‌های سیاسی و رسانه‌ای را علیه دولت ونزوئلا با هدف براندازی دولت مشروع نیکلاس مادورو تشدید کرده است.

ونزوئلا از روز ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) که 'خوان گوایدو' رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان‌های کاراکاس خود را رئیس جمهوری قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

آمریکا فشار‌ها بر مادورو را در ماه‌های گذشته افزایش داده است تا از قدرت کناره گیری کند و از کشور‌های جهان خواسته است که به ائتلاف حمایت از خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا بپیوندند.

در سال‌های گذشته نفوذ آمریکا در کشور‌های منطقه آمریکای لاتین بطور فزاینده‌ای ازسوی چین به چالش کشیده شده است. کشوری که رشد اقتصادی دو دهه گذشته آن نیاز به مواد خام آمریکای لاتین را افزایش داده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پمپئو چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروغ بایدن: راننده ۱۸ چرخ بودم!

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در مطلبی به اظهارات اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره زندگی گذشته اش پرداخت که رسانه‌های وابسته به جریان جمهوریخواه می‌گویند با دروغپردازی همراه است.
رئیس جمهور بایدن ادعای دوران رقابت‌های انتخاباتی اش را بار دیگر تکرار کرد مبنی بر اینکه راننده ۱۸ چرخ بود. این یک دروغ بزرگ است! او دیروز در فلوریدا این حرف‌ها را زد.
اما بسیاری از انجمن‌های رانندگان، این حرف را رد کرده اند و گفته اند هیچ مدرکی وجود ندارد مبنی بر اینکه بایدن با ۱۸ چرخ رانندگی کرده باشد. چندین ادعای دیگر که بایدن در گذشته نیز گفته بود، رد شده است. بیاید به این ادعا‌ها نگاهی بیاندازیم.
بایدن قبلا گفته بود‌: دایی من که اسمش بوسی آمبروس فینگان بود خلبان هواپیما‌های تک موتوره بود که از آن برای شناسایی در مناطق جنگی استفاده می‌شد. او در گینه جدید هدف گلوله قرار گرفت و هرگز جسد او را پیدا نکردند، زیرا در آن بخش از گینه جدید، آدم خوار‌های زیادی وجود داشتند.
وی همچنین مدعی شده بود: من هم مثل بسیاری از افرادی که در این جمع حضور دارند، اولین نفری در خانواده ام بود که به دانشگاه رفتم. می‌دیدم که پدرم برای کمک به ادامه تحصیل من چقدر به سختی افتاد و اینکه همه بچه هایش درس بخوانند.
ادعا‌های بایدن را رد کرده اند. بایدن ادعای خود درباره راننده ۱۸ چرخ را در سال ۲۰۲۱ بیان کرد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد نزدیکترین تجربه او درباره هجده چرخ، در سال ۱۹۷۳ بوده است و آن زمانی بود که در مقام سناتور یک تراکتور را در مسیر دلاوار تا اوهایو راند. اگر اینطور باشد که بایدن می‌گوید من هم می‌توانم بگویم که چندین هواپیمای ۷۴۷ را در پرواز‌های بین المللی هدایت کرده ام!

دیگر خبرها

  • دروغ بایدن: راننده ۱۸ چرخ بودم!
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رسمی شدن هر گونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی