Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - استاندار کردستان گفت با اشاره به اينکه مشکل اصلي در مرزها بيگانگي دستگاه هاي متولي و جزيره اي عمل کردن آنها است، گفت: همراهي و همکاري لازم در استان در رابطه با موضوع مرز ديده نمي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بهمن مرادنيا عصر دوشنبه در نشست کميسيون قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار داشت: بايد نامه اي به وزير کشور نوشته و تکليف مديريت در مرزهاي کردستان مشخص شود چون طبق قانون کنترل واردات و صادرات در مرز با گمرک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه به جاي اجراي قانون در برخي مواقع شاهد اعمال سليقه هستيم، افزود: چرا بايد به جاي گسترش هفت ميليارد دلاري صادرات کنوني با ايجاد موانع موجب کاهش آن شويم.
مرادنيا اضافه کرد: با توجه به سال رونق توليد و مشکلات قاچاق در اين استان ضروري است تعرفه هاي واردات و صادرات کالا از مرزهاي استان بازنگري شود.
وي يادآور شد: نمي توان براي مقابله با قاچاق کالا تمام مرزها را بست بلکه براي افزايش اشتغال و درآمدزايي بايد صادرات را هم در جاي خود داشته باشيم.
استاندار کردستان با بيان اينکه هنوز نتوانسته ايم عوامل قاچاق را در استان ريشه يابي کنيم، گفت: بايد نهادها براي برخورد با موضوع قاچاق کاملا هوشيار و آماده باشند.
وي اضافه کرد: تحريم ها و مشکلات اقتصادي کشور ما را موظف مي کند بيشتر در مقابله با قاچاق فعاليت کنيم.
مرادنيا همچنين خواستار شناسايي و برخورد با عوامل اصلي قاچاق کالا شد و افزود: موضوع خريد و فروش خارج از ضابطه آرد و پيش خريد محصول گندم را نيز از هم اکنون بايد پيگيري کرد و نسبت به پيش فروش خارج از ضوابط گندم به کشاورزان هشدار داد.
وي تاکيد کرد: کساني که بالاتر از قيمت مصوب در حال پيش خريد گندم کشاورزان هستند مطمئنا براي قاچاق آن برنامه ريزي مي کنند.
استاندار کردستان در رابطه با مشکلات مرز باشماق هم گفت: عيب بزرگي است در حاليکه بدنبال گسترش مرزها از جمله فعال سازي مرز سيرانبند هستيم مشکلات مرز باشماق هنوز رفع نشده است.
مدير کل گمرکات کردستان هم در اين نشست گفت: دستگاه ايکس ري مرز باشماق 6 ماه دچار نقص فني شده با اينکه قطعات آن خريداري شده به دليل افزايش هزينه ها هنوز از بندر امام ترخيص نشده است.
بختيار رحماني پور اظهار داشت: با ارز 42 هزار ريالي هزينه اين قطعات 200 ميليارد ريال مي شد که با تکليف بانک مرکزي و حساب ارز نيمايي اين ميزان به دو برابر افزايش يافت.
وي اضافه کرد: امکان خروج روزانه 200 خودروي ترانزيتي و 150 تانکر ترانزيتي سوخت از مرز باشماق وجود دارد هر چند مسايل و مشکلات زيرساختي موجب زمان بر شدن خروج کاميون ها از مرز شده است.
نماينده فرماندهي مرزباني کردستان نيز در اين نشست گفت: از اول تا 25 فروردين ماه جاري 427 هزار و 855 قطعه جوجه يک روزه قاچاق در مرزها کشف و معدوم شده است.
سرهنگ فرهاد رضايي اظهار داشت: اين جوجه ها عموما از استان هاي قزوين، البرز و آذربايجان شرقي به کردستان مي آيد و بيشتر مواقع از مرزهاي شهرستان بانه قاچاق مي شود.
وي با بيان اينکه قاچاق جوجه يک روزه علاوه بر مشکلات اقتصادي مي تواند عواقب بهداشتي داشته باشد، افزود: بايد تدابيري انديشيد و پيش از ورود به مبادي مرزي، اين نوع محموله ها توقيف شود.
معاون سلامت دامپزشکي کردستان هم در اين نشست گفت: در هفت استان کشور براي جلوگيري از وقوع آنفلوانزاي مرغي واکسيناسيون انجام و اجازه خروج جوجه يک روزه و تخم مرغ از اين استان ها داده نمي شود.
ناصر مخدوم اضافه کرد: دامپزشکي هم اين ريسک را مرتکب نمي شود که محموله اي از جوجه هاي قاچاق کشف شده که مبدا آنها مشخص نيست را مورد استفاده قرار دهد و طبق قانون و با دستور قضايي اين جوجه ها معدوم مي شوند.
معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نيز در اين نشست گفت: در مرحله دوم راه اندازي سامانه جامع انبار و نگهداري کالا چهار هزار و 661 واحد انباري و مراکز نگهداري در سامانه ثبت شده است.
محمدبختيار خليقي افزود: از اين تعداد، يک هزار و 603 مورد مرتبط با خرده فروشي ها، يک هزار و 352 مورد مرتبط با صنعت، 104 مورد مرتبط با حوزه کشاورزي و 342 مورد مرتبط با دام و طيور است.
وي يادآور شد: اين سامانه براي کنترل احتکار کالاها و قاچاق راه اندازي شده است.
6108/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد شهرداری نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد

استاندار کردستان گفت: شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام هستند و نحوه عملکرد و خدمت‌رسانی‌ آنها نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: شورا و شهرداری در این دوره خدمات خوبی را به مردم ارائه کرده‌اند که به شخصه از تمام این زحمات و تلاش‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: همان‌طور که بارها عنوان کرده‌ایم شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام هستند و نحوه عملکرد و خدمت‌رسانی آنها نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد. استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مطالباتی را که شهردار و اعضای شورای شهر مطرح کردند، دسته‌بندی و اولویت‌بندی خواهیم کرد و در یک جلسه کاری در شورای شهر بر اساس اولویت‌بندی‌ها به آن خواهیم پرداخت. زارعی‌کوشا گفت: در نشستی که در وزارت کشور داشتیم قول‌های مساعدی در مورد اختصاص ماشین‌آلات و اعتبارات از متولیان امر گرفته‌ایم که امیدواریم جامه عمل پوشانده شود. وی تصریح کرد: مردم کردستان ویژگی‌های خاصی دارند که منحصربه‌فرد است و آن اینکه قدرشناسی و قناعت از ویژگی‌های بارز این مردم است که نمونه آنها در هیچ جای کشور وجود ندارد. استاندار کردستان اضافه کرد: مردم این استان مردمانی قدرشناس هستند که حتی قدر کوچک‌ترین قدم‌هایی را که برایشان برداشته می‌شود، می‌دانند و این نشان از بزرگی آنهاست. زارعی‌کوشا با بیان اینکه گام‌های توسعه‌ای خوبی برداشته شده است اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم، افزود: رفع مشکل بیکاری به عنوان یکی از مطالبات مردم در اولویت برنامه‌های دولت در استان است که سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفته و توانستیم رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را در کشور کسب کنیم. وی اضافه کرد: موضوع بیکاری در استان آن‌قدر مسئله بزرگی است که باید به صورت مستمر و چندین سال پیاپی برای رفع آن به صورت جهادی تلاش کرد. استاندار کردستان ادامه داد: رفع تورم و بیکاری از مطالبات مردم است که در سال‌جاری به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. زارعی‌کوشا افزود: اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته است که زمینه افزایش امید را در جامعه فراهم می‌کند، چرا که مردم معتقد هستند مدیرانی که سرکار هستند هدفشان خدمت به مردم است. وی با اشاره به اینکه گزارش پژوهشی و تحلیلی در ارتباط با فضای ۳۱ استان کشور انجام شده و قرار است در هیئت دولت مطرح شود، گفت: این پژوهش تغییر وضعیت استان‌ها را در شبکه اجتماعی توئیتر مورد بررسی قرار داده و با پنج رنگ آن را مشخص کرده است. استاندار کردستان با بیان اینکه بر مبنای این پژوهش کردستان در مرداد ۱۴۰۰ جزو سه یا چهار استانی بود که ۶۸ درصد توییت‌های منتشر شده مربوط به آن منفی بوده است، اضافه کرد: در دی ماه ۱۴۰۲، بهترین تغییر وضعیت داده شده مربوط به کردستان با شش دهم درصد منفی بود و از این نظر رتبه نخست را کسب کرده است. وی گفت: نتایج پژوهش مذکور معنادار و بیانگر فضای مطلوب ایجاد شده در استان است که در نتیجه جلب اعتماد و پشتیبانی که دولت و مجموعه مدیریتی استان در آن سهیم هستند، به وجود آمده است. زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: این وضعیت در شرایطی به وجود آمده است که شاهد تخریب‌های سنگینی از سوی معاندان خارج از کشور و بدخواهان داخلی بوده‌ایم. کد خبر 739737

دیگر خبرها

  • پیگیری برای رفع کدورت آب برخی مناطق شهر خرم‌آباد
  • مشکل کدورت بیش از ۹۵ درصد مناطق خرم‌آباد مرتفع شده است
  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • آبرسانی به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس
  • عملکرد شهرداری نقش بسزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد
  • عملکرد شهرداری نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد
  • دستور استاندار کردستان به مدیران جهت اجرای شعار سال در استان
  • روستای گردشگری پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • کشف بیش از ۳۰ میلیارد کالای قاچاق در سروآباد
  • موانع سر راه ثبت جهانی پالنگان هرچه سریع‌تر رفع شود