Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@13:18:35 GMT

جاده های استان ایلام برای تردد عشایر کوچ‌رو خطرناک است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۳۳۲۵

جاده های استان ایلام برای تردد عشایر کوچ‌رو خطرناک است

سرهنگ رضا همتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور جلوگیری از حوادث و سوانح و تأمین امنیت و سرقت‌های احتمالی، بهترین راه ممکن برای انتقال و جابجایی احشام از طریق وسایل نقلیه بوده و از کوچ سنتی پرهیز کنند.

وی افزود: با وجود کوهستانی و پرپیچ و خم بودن محورهای مواصلاتی استان و وجود تونل‌ها و عرض کم جاده‌ها تردد احشام باید خارج از مسیر جاده صورت گیرد تا خدایی ناکرده دچار حوادث نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی زاده با اشاره به عبور عشایر کوچنده از جاده‌های اصلی و خطرات ناشی از آن، گفت: صاحبان گله‌ها باید در مسیرهایی که تردد وسایل نقلیه در آنها وجود ندارند حرکت کنند و در صورت لزوم از مسیرهایی که پل زیر گذر وجود دارد گله‌ها را در آن مسیر عبور دهند.

رئیس پلیس راه ایلام در پایان با اشاره به اینکه صاحبان گله از حرکت دادن گله‌ها در هنگام غروب آفتاب و شبانه خودداری کنند گفت: متأسفانه در یک تصادف وسیله نقلیه که با احشام در کمربندی شرقی ایلام صورت گرفته بود به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و ورود غیر مجاز گله به سطح جاده از سوی صاحب گله (نقض ماده ۲۱۰ آئین نامه راهور) تعداد ۱۶ رأس گوسفند در این تصادف تلف شدند که صاحب گله به دلیل ذکر شده ۵۰ درصد مقصر حادثه شناخته شد.

کد خبر 4591970

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راه ایلام کوچ عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی رایگان زنان خانه‌دار روستایی و عشایری ایلام از مزایای بیمه اجتماعی

مدیر صندوق بیمه ‌اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام از بهره‌مندی رایگان زنان خانه‌دار روستایی و عشایری از مزایای بیمه اجتماعی در استان خبر داد که با توجه به پایین بودن نرخ باروری استان، تمام مادران مشمول این قانون خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد قیصرزاده، ظهر امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین‌_ اظهار کرد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت ماده ۲۱، تمام مادران بیکار غیرشاغل ساکن در مناطق روستایی و عشایری می‌توانند به صورت رایگان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شده و از خدمات آن برخوردار شوند.

وی افزود: سهمیه اولیه این طرح ۳۱۱ هزار نفر در کل کشور است و افرادی که پیش ثبت‌نام اولیه خود را تا پایان فروردین انجام دهند، در اولویت اول و از مزایای بیمه رایگان برخوردار خواهند شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام به شرایط عضویت مادران اشاره کرد و ادامه داد: نخستین شرط عضویت مادران، داشتن ۳ فرزند و تاریخ تولد فرزند سوم از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد و بیکار بودن است، همچنین با توجه به پایین بودن نرخ باروری، تمام مادران استان مشمول این قانون خواهد شد.

قیصرزاده خاطرنشان کرد: تمام مادران مشمول می‌توانند به دفاتر کارگزاری‌های سطح استان مراجعه و ثبت‌نام مرحله اول را انجام دهند، ۳۱۰ هزار نفر از کل کشور در مرحله اول بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: براساس ماده ۲۱ قانون جوانی جمیعت، نزدیک به ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت که مرحله نخست این طرح اواخر سال ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم اجرایی شد، ۳۰۰ هزار نفر مشمول خواهند شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام، بیان کرد: اواسط اسفند سال گذشته فراخوان «ثبت‌نام مادران غیرشاغل دارای ۳ فرزند و بیشتر» در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت اعلام شد و زیر پوشش قرار دادن ۳۰۰ هزار نفر از این زنان در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: مشمولان مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری کسانی هستند که از ابتدای آبان ۱۴۰۰ به بعد فرزند سوم آن‌ها به دنیا آمده است و در مراحل بعدی نوبت به مادرانی می‌رسد که از سال ۹۹ یا ۹۸ صاحب فرزند سوم شده‌اند.

قیصرزاده یادآور شد: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۶ متولد شده باشند، می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش ثبت‌نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) یا مراجعه به ۲۴ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

منبع: فارس

کد خبر 744540

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس
  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین ماه در بیرجند
  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین در بیرجند
  • آزمون ۱۳۳ باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی
  • بهره‌مندی رایگان زنان خانه‌دار روستایی و عشایری ایلام از مزایای بیمه اجتماعی
  • تردد بیش از یک میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی
  • تردد بی‌سابقه بیش از ۷ میلیون زائر از مرز مهران
  • یک میلیون وسیله نقلیه در محورهای خراسان شمالی تردد کردند
  • بارش برف در گردنه تیوان/نیروهای راهداری در حالت آماده‌باش
  • تردد بیش از یک میلیون وسیله نقلیه در محورهای خراسان شمالی