Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آنان که به استانداری خراسان شمالی مراجعه کرده بودند، مدعی شدند برداشت آب از چاه دوبرجه، آب قناتهای شوقان را می بلعد و در صورت باز شدن این چاه که پلمب شده، آنان برای کشاورزی با مشکل روبه رو خواهند شد.
آنها با اشاره به پیگیری های انجام شده برای بازشدن چاه آب دوبرجه، گفتند که این چاه تاکنون دو بار مسدود شده و اکنون اهالی آن روستا پس از سالها، پیگیر باز شدن پلمب آن شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو شورای اسلامی روستای کلاته شوقان در این باره گفت: چاه روستای دوبرجه در اواخر دهه 80 حفر شد و فعالیت آن در مدت کوتاهی، سبب خشکیدن قنات های روستای ما شد.
محمدعلی فراشیانی اظهار داشت: چاه روستای دوبرجه، 210 متر عمق دارد و برداشت از آن قنات های ما را می خشکاند، البته همان سال آغاز فعالیت، با پیگیری های ما چاه خاموش شد.
وی افزود: در سال 93 هم با پیگیری روستای دوبرجه، این چاه دو مرتبه باز و برداشت از آن آغاز شد اما تنها پس از مدت کوتاه یکی دو هفته ای، آب قنات های شوقان تحت تاثیر قرار گرفت.
هادی وحدانی، از کشاورزان روستای کلاته شوقان نیز گفت: اکنون مردم دوبرجه پیگیر هستند تا برداشت آب از این چاه از سرگرفته شود و ما در این خصوص اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری نیز منعکس کرده ایم.
وی با اشاره به نگرانی کشاورزان کلاته شوقان در مورد تامین آب کشاورزی، گفت: قرار شده این مشکل در نشستی با حضور نمایندگان 2 روستا و شرکت آب منطقه ای بررسی و در خصوص آن تصمیم گیری شود.
سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در این باره گفت: ماجرای این چاه سابقه چند ساله دارد و مردم کلاته شوقان نگران افت آبدهی و خشکیدن قنات روستای خود هستند.
سیدعقیل مرتضوی اظهار داشت: البته دیوان عدالت اداری، حکم بر بهره برداری از چاه داده و به مردم کلاته شوقان هم حق اعتراض نسبت به این حکم را داده است.
وی اظهار داشت: قرار است با حضور طرف های ماجرا، در این خصوص نشستی در فرمانداری جاجرم برگزار و مشکل پیگیری شود.
شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی با مساحت 3654 کیلومتر دارای 3 شهر جاجرم، سنخواست و شوقان، 3 بخش، 5 دهستان و 55 آبادی است.
مرکز ملی آمار ایران در سرشماری سال 1395 جمعیت شهرستان جاجرم را 36 هزار و 673 نفر اعلام کرده است.
7185/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایران خراسان شمالی شورای اسلامی کشاورزی روستای 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع ضدصهیونیستی در روستای کچوئیه لنجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ اهالی روستاها وشهرستان های استان اصفهان در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق راهپیمایی کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

امروز در تجمعی خودجوش اهالی روستای حمایت خود را از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات «وعده صادق» و پاسخگویی به تجاوز رژیم منحوس صهیونیستی. گلستان پرنور شهدای کچوییه لنجان اعلام کردند.

دیگر خبرها

  • تجمع ضدصهیونیستی در روستای کچوئیه لنجان
  • گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی
  • لحظات نفس‌گیر نجات هفت نفر از اهالی روستای تلمیشان گرفتار در آب
  • بازگشت اهالی ۴ روستای تخلیه شده جاسک به منازل خود
  • بهره مندی اهالی روستای هفتوان سلماس از آب سالم و بهداشتی
  • مدارک استقلال بارگذاری شده است
  • خبر خوش برای استقلال؛ آبی‌ها در یک قدمی آسیا
  • مالکیت تنها مشکل استقلال برای مجوز حرفه‌ای
  • بهترین خبر برای استقلال؛ توافق بزرگ آبی ها بالاخره نهایی شد
  • ترمیم اقامتگاه کشاورزان و جوی‌های آبِ روستای ماربین