Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : از آنجایی که کرمانشاه حوادث دردناک و دشواری مانند زلزله را پشت سر گذاشته، مدیران استانی برای حوادث احتمالی دیگر مانند سیل روزهای قبل آمادگی لازم را داشتند و با تدبیر ویژه و توانمندی مدیریتی درون سازمانی این حادثه را به فرصتی برای پناه بخشی به مردم آسیب دیده استان تبدیل کردند

وی گفت : بحران شناسی مدیریتی یکی از پارامترهای مهم در آموزش و پرورش بود و بر این اساس عملکردی مقبول و مورد توجه داشت که به نمونه هایی از این شاخص های عملکردی اشاره می کنم: برپایی جلسات مدیریت بحران به گونه ای که می تواند در کشور یک رکورد محسوب شود و حتی راهکاری برای بحران‌های احتمالی پیش رو به شمار آید بدین صورت که جلسات ستاد مدیریت بحران در سطوح عالی اداره کل تا مدارس روستا یی را در بر می گرفت و بر این اساس بیش از پنج هزار جلسه ی ستاد مدیریت بحران در سطوح مدرسه، منطقه، ناحیه و استان برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- اختصاصی ۳هزار مدرسه در اختیار ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه برای کسانی که در معرض سیل و آبگرفتگی منازل قرار گرفته بودند ۳- آماده باش صد در صدی و بیست و چهار ساعته در تمام مناطق ۲۴ گانه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از پنج روز قبل از سیل ۴- اطلاع رسانی جدی و حرفه ای در تمام فضاهای مکتوب ، مجازی،دیداری وشنیداری به گونه‌ای که این اقدام از جنبه های مختلف خبررسانی، هشدار، تسکین فضاهای روانی مخاطبان و گزارش اقدامات مثبت در آموزش وپرورش استان یک رکورد به حساب می آید.۵- فراهم نمودن لوازم مورد نیاز سیل زدگان از قبیل : وسایل گرمایشی،پتو، زیر انداز، چادر، وسایل بهداشتی و....۶- پس از هشدار های هواشناسی، آموزش وپرورش استان کرمانشاه اولین استانی بود که به دستور وزیر آموزش و پرورش با فراخوان مسافران نوروزی در پارک ها و تفرجگاه های استان به ستاد اسکان فرهنگیان به صورت رایگان هزاران مسافر را سکونت داد و در مجموع بیش از ۳۰ هزار نفر در اقامتگاه های آموزش و پرورش استان کرمانشاه به صورت رایگان سکونت داشتند.۷-توزیع بیش از ۵هزار بسته غذایی شبانه در شهرک کرناچی که در مدارس آموزش و پرورش استان اقامت یافتند ۸- تهیه مایحتاج ۱۲۰ سالمند که در ستاد آموزش و پرورش اقامت داشتند ۹- تشکیل اکیپ‌های بازدیدکننده در سطح استان و شهرستان ها، سرکشی به تمام مدارس و بررسی فیزیکی این فضاهای آموزشی ۱۰- بازدید شبانه روزی مدیر کل و اعضای ستاد مدیریت بحران آموزش وپرورش استان کرمانشاه از همه‌ی مناطقی که تحت تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم حادثه سیل قرار گرفتند ۱۱- همراهی بیش از ۲ هزار همکار فرهنگی برای اسکان فرهنگیان و مهمانان نوروزی ۱۲- ایجاد کانال و آبراه در پشت دیوارهای برخی مدارس که در معرض سیل بودند و خوشبختانه این عمل برای عدم ورود آب به ان مدارس کمک شایانی کرد ۱۳- اهدای اقلام فرهنگی و آموزشی از جمله: کتب درسی، کوله پشتی، مانتوو شلوار برای دانش آموزان شهرک کرانچی که بیش از مناطق دیگر در شهر کرمانشاه در محاصره سیل قرار داشتند. ۱۴- اختصاص حیاط تمام مدارس به عنوان پارکینگ برای استفاده مردم.

یزدان پناه اضافه کرد: آموزش و پرورش استان کرمانشاه از یک سو گرفتار سیل اخیر بود و بایستی برای مشکلات آن برنامه ریزی می کرد وازدیگر سو دغدغه سایر استان های درگیر سیل را داشت به همین منظور و به پاس قدردانی از همراهی آنان در زلزله اخیر کرمانشاه، این اداره کل تصمیم به همراهی جدی با آنان گرفت که در این راستا اقداماتی صورت گرفت که به شرح ذیل میباشد:
۱- اهدای ۳۰ کانکس به آموزش و پرورش استان گلستان به دستور مقام عالی وزارت ۲- برای کمک به هم وطنان لرستانی، وسایل نقلیه ی این اداره کل که در پی می‌آید در اختیار سیل زدگان آن استان قرار گرفت: پنج دستگاه مینی بوس، سه دستگاه خاور، یک دستگاه کمپرسی، چهار دستگاه نیسان ۳-راه اندازی کمپین های داوطلبانه ی کمک به سیل زدگان سایر استانها در بین فرهنگیان و اولیای دانش آموزان استان کرمانشاه.

وی در پایان تصریح نمود: آموزش و پرورش استان کرمانشاه به عنوان مکانی امن برای مردم افتخار میزبانی میهمانان نوروزی و هم استانی های عزیز را بر عهده داشت. در این راستا لازم است که از تلاش ها و همراهی های مقام عالی وزارت و استاندار پرتلاش استان کرمانشاه صمیمانه سپاسگزاری نمایم .

 

 

انتهای پیام/د

حوادث دردناک و دشواری مانند زلزله را پشت سر گذاشته است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه مدرسه خیّرساز شاه‌حسینی فشافویه، مدرسه را مزرعه آینده برشمرد و اظهارکرد: مدرسه هر کشوری، مزرعه آینده است و نشاط امروز، نوید یک آینده پرنشاط است. مدرسه‌ها آیینه آینده هستند و اگر این بچه‌ها بانشاط، سالم، قوی، مؤمن، بااخلاق و کارآفرین بار بیایند، جامعه آینده ما سالم، قوی، ماهر، مؤمن، بااخلاق و بانشاط خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش به فعالیت‌های دولت سیزدهم اشاره و اذعان کرد: کار مدرسه‌سازی، یک سنت حسنه متفاوت نسبت به کارهای دیگر است. افتخار دولت سیزدهم این است که امر مدرسه‌سازی را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار داد. نزدیک به ۳ سال است که از دولت سیزدهم گذشته و طی این مدت حدود ۷۰۰۰ مدرسه در کشور ساخته شده و این سندی است که نشان می‌دهد دولت مردمی سیزدهم فقط به زمان حال توجه نکرده بلکه به آینده و ساختن آینده کشور نیز توجه کرده‌اند.

صحرایی با بیان اینکه وجه متمایز این اقدام بزرگ در این بین، حضور مردم در قالب مجامع خیری است، افزود: مردم عزیز، خشت‌خشت این بناها را پایه‌گذاری کردند و از ما جلو افتادند. بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های بسیاری از مدارس سراسر کشور را خیرین پرداخت کردند و آن‌ها نشان دادند چقدر به آینده کشور اعتماد دارند. خیّر از مال و دست‌رنج خویش هدیه می‌کند و این کار، کار بسیار نیکویی در وصف خیرین است.

وی ادامه داد: در یکی از فرازهای قرآنی آمده که «لَا خَوۡفٌ عَلَیۡهِمۡ وَلَا هُمۡ یَحۡزَنُونَ» به معنی اینکه «آن‌ها خوفی ندارند و نگرانی در وجودشان نیست.» گاهی خبر داریم که خود را به مضیقه می‌اندازند تا آینده فرزندان کشور را بسازند. دست‌های این خیرین عزیز بوسیدنی است و افتخار ما این است که همکار آن‌ها در این اقدام بزرگ هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خیّری که این مدرسه را ساخته، یک خیّر نام‌آشنا و دارای خانواده اصیل به معنای خانواده اعلای یک ایرانی، متدین و وطن‌دوست است. خانواده استاد شاه‌حسینی که تا امروز ۳۹ مدرسه توسط ایشان ساخته شده در حالی که آن‌ها پرهیز می‌کنند از اینکه دیده شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال
  • علم در دست فردی تأثیرگذار است که با امید حرکت کند
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است