Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@22:21:47 GMT

طرح خوشه زیلو در میبد دنبال می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۳۵۷۲

طرح خوشه زیلو در میبد دنبال می شود

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد گفت : با اعتقاد و باوری راسخ خوشه زیلو که فرآیند تولید زیلو را با ارائه طرح هایی در جهت توسعه و رونق این هنر صنعت پیگیری می کند در میبد دنبال می شود.

به گزارش ایرنا ، علیرضا ابوالحسنی روز دوشنبه در نشست خوشه زیلو با اشاره به اینکه فرمانداری شهرستان و ارگان های مرتبط بازوی اجرایی خوشه زیلو هستند ، افزود: با توجه به احیای زیلو و رونق تولید آن در حال حاضر و نیز با عنایت به زحمت هایی که اجداد و نیاکان ما برای ماندگاری زیلوی میبد کشیده اند به وجود خوشه زیلو نیاز است تا در قالب آن مسائل و مشکلات مرتبط به زیلو دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به لزوم برگزاری کارگروه زیلو ماهی یک بار اشاره کرد و تصریح کرد: باید با توان فعالیت ها در حوزه زیلو تداوم و استمرار داشته باشد و با اعتماد سازی و جلب کردن اعتماد زیلوبافان و ونیز حمایت خیران اهداف خوشه زیلو را پیش برد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد همچنین اهمیت آموزش در این حوزه را یادآور شد و گفت : باید همراه با آموزش دادن افراد با همکاری فنی حرفه ای از ظرفیت ها استفاده کرد و نیز داشتن یک تیم نمایشگاهی نیز مورد توجه قرار گیرد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان یزد نیز در حاشیه این جلسه در ارتباط با اقدامات انجام شده مرتبط به خوشه زیلو به خبرنگار ایرنا گفت : گردآوری بانک اطلاعاتی هنرمندان زیلو باف ، توسعه آموزش های هنر زیلو بافی با برگزاری دوره تربیت مربی زیلو بافی ، سنجش و پایش سلامت هنرمندان زیلو باف و... از اقداماتی است که تا به حال انچام شده و مورد پیگیری می باشد.
محمد رضا دهقانی در ادامه به برگزاری گردهمایی هنرمندان زیلو باف اشاره کرد و همینطور از اصلاح دستگاه زیلو بافی بر طبق یک نقشه استاندارد و نیز برگزاری پاتوق زیلوبافی یاد کرد.
وی تصریح کرد : بنای اصلی زیلو توسعه زیلو بر اساس اعنماد و همکاری بین هنرمندان زیلو و نهادهای پشتیبان آن است وامید است که با دنبال کردن این روند موجباتی برای توسعه بازار زیلو و رونق تولید زیلو را فراهم شود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان یزد افزود: انتظار است با هماهنگ عمل کردن و هم جهت بودن همه و اجتناب از موازی کاری در این حوزه بپذیریم که خوشه زیلو به عنوان پلی بین دولت و هنرمندان است.
زیلوبافی در میبد سابقه‌ای دیرینه دارد، برخی سابقه آن را به قرن هشتم هـ . ق و دوره مظفریان نسبت می‌دهند.
قدیمی‌ترین و در عین حال نفیس‌ترین زیلوهای میبد، به قرن 12 هـ .ق تعلق دارد و بر روی آن بیست و چهار سجاده طراحی شده است.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي زيلو رونق توليد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند

فرزاد مخلص‌الائمه روز دوشنبه در بازدید از اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، گفت: توسعه روستایی با بهره‌گیری از منابع طبیعی و کشاورزی راهبردی برای بهبود اقتصادی و اجتماعی جامعه روستایی است که باید مورد توجه متولیان امر به خصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مقاوم سازی منازل روستاییان، ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی، آموزشی، تفریحی، ورزشی و فرهنگی مهمترین مسایلی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی باید در روستاهای این استان عملیاتی کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: عقب افتادگی بسیار جدی و مطالبات انباشته در حوزه‌ مسکن، بخشی از فشار را بر بنیاد مسکن منتقل کرده است لذا از تلاش‌های این مجموعه در کنار دولت قدردانی می‌کنیم.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی به سهیمه‌های ابلاغی محدود نشود و با برنامه‌ریزی شورای مسکن استان، هر جا ظرفیت وجود دارد با لحاظ تقویت استقرار در روستاها، توسعه را دنبال کند.

وی تأکید کرد: قیر رایگان ظرفیت فوق العاده‌ای در راستای افزایش رضایتمندی مردم در روستاها است که باید طبق برنامه‌ریزی و با دقت تخصیص یابد.

مقام عالی دولت سیزدهم در استان مرکزی با اشاره به لزوم حمایت دستگاه‌ها از فعالیت گروه‌های جهادی و انتظار ویژه از بنیاد مسکن، افزود: تشکیل گروه جهادی مدیران استان با هدف حل مسائل گروه‌های جهادی در دستور کار قرار دارد.

مخلص‌الائمه همچنین خاطرنشان کرد: خدمات و دستاوردهای نظام باید در قالب‌های مختلف اطلاع‌رسانی شود تا مردم بدانند کار و فعالیت در جریان است و نهادهای انقلابی باید در این زمینه پیشران باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • برگزاری الکترونیک آزمون‌های آموزش و پرورش تا سال ١۴٠٧
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • برگزاری رویداد بهار هنر انقلاب در آذرشهر
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • امیرعبداللهیان: هرگز به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم
  • امیرعبداللهیان: دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم
  • برگزاری یادواره شهدای هنرمند بوانات
  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند