خبرگزاری تسنیم:  انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینمای ایران در حاشیه هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی در حالی که لباس سپاه برتن کرده بود، اظهار داشت: از آقای ترامپ ممنونم که من را به آرزویم رساند تا لباس سپاه بپوشم چراکه در دوران دفاع مقدس خیلی تلاش کردم لباس سپاه بپوشم و این کار یکی از آرزوهای من بود که توسط رئیس جمهور آمریکا محقق شد.

وی هنرمندان بسیجی را پاسداران واقعی انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: وقتی من لباس سپاه را پوشیدم یاد شهید حسین علم‌الهدی افتادم. او با توجه به اینکه دانشجوی تاریخ بود شخصیت بسیار چند لایه و حضوری چندوجهی داشت و واقعاً ایشان یک ظرفیت بود و فقط یک نیروی صرف نبود. ایشان در زمانی که آیین‌نامه و قانون اساسی مجلس خبرگان درحال تصویب بود، خیلی جنب‌وجوش و حضور فعالی داشت ولی همین آدم در عملیات نصر در محاصره افتاد و در نهایت مظلومیت و در سکوت به شهادت رسید و گفت ما فقط به تکیلف عمل می‌کنیم و نتیجه با خداست.

این کارگردان سینما به مسئله تروریست خواندن سپاه توسط دولت آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: این اتفاق اتفاقاً خیلی خوب شد و من خیلی خوشحال شدم بخاطر اینکه آمریکایی‌ها به قدری از توان سپاه ما می‌ترسند و وحشت دارند که در کابوس شبانه سپاهیان ما را به عنوان تروریست می‌بینند و این نشان از قدرت ماست.

شاه‌حسینی پوشیدن لباس سپاه را نوعی اعلام موضع به دشمنان دانست و افزود: بهترین شیوه برای مقابله با دشمن به فرموده مولا علی (ع) افزودن به تخصص و علم‌مان است. در همین راستا بچه‌های هنرمند توانایی‌های زیادی دارند اما متاسفانه حمایت نمی‌شود و آن‌ها را جدی نمی‌گیرند به همین خاطر توان و نیروی آن‌ها ظهور و بروز پیدا نمی‌کند.

منبع: فردا

مطالب پیشنهادی:
خبر بعدی:

بازی اورنگ ها: روایتی پرمخاطب از سیاست و تزویر

تهران- ایرنا- سریال «بازی اورنگ ها» در حال رسیدن به قسمت های پایانی خود است، سریالی با پخش جهانی که مورد توجه سیاستمداران جهان واقع شد و بسیاری از سیاستمداران و منتقدان در سراسر جهان، در روزهای اخیر دوباره به بحث درباره آن پرداخته اند.

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، همزمان با آغاز پخش فصل پایانی سریال «بازی اورنگ ها»(بازی تاج و تخت)، میلیون ها هوادار پروپا قرص آن به تماشای قسمت های نهایی این سریال نشستند و منتظرند تا ببینند سرنوشت شخصیت های داستان این سریال، در پایان چه خواهد شد؛ اما استقبال شگفت انگیز از فصل پایانی این سریال، سوالات بسیاری را در اذهان ایجاد می کند.
راز موفقیت این سریال چه بوده است که در زمان پخش آن، «باراک اوباما» و «جو بایدن»؛ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا و معاون اول وی در دفتر کار خود در کاخ سفید، مشتاقانه به تماشای آن می نشستند، «دیوید کامرون» نخست وزیر سابق انگلیس شیفته و «جولیا گیلارد» نخست وزیر سابق استرالیا هوادار سرسخت این سریال بودند، «دونالد ترامپ» عهد شکنی خود در برجام را در پوستری با الهام از این سریال خبر داد و البته سازندگان سریال به ان اعتراض کردند و هواداران سردار «قاسم سلیمانی» در فضای مجازی با الهام از پوستر دیگری از این سریال به آن پاسخ دادند و در نهایت «محمد جواد آذری جهرمی» با نقل قولی از این سریال به حذف صفحات حامی سپاهیان در شبکه اجتماعی اینستاگرام به رفتار این شبکه اجتماعی اعتراض کرد.
سوال محوری این است: سریال «بازی اورنگ ها» چه ویژگی هایی داشته است که باعث شده است تا به جرات بتوان آن را موفق ترین سریال سال های اخیر در تمامی شبکه های تلویزیونی نامید. سریالی که تماشاگران را میخکوب می کند، اغلب رسانه های مهم جهان خبر پخش آخرین فصل آن را لحظه به لحظه پوشش می دهند و برخی رسانه ها و روزنامه های داخلی نیز در هفته جاری صفحات اصلی خود را به گزارش پخش این سریال اختصاص دادند. چه شد که این سریال تا آن جه محبوبیت پیدا کرد که تبلیغ فصل آخر آن میلیون ها بازدید کننده داشت و بسیاری از هواداران ایرانی آن روز دوشنبه صبح بیدار ماندند تا پس از پخش این سریال در آمریکا و اروپا، آن را بارگیری کرده و تماشا نمایند.

** «بازی اورنگ ها» از کتاب تا سریال
«جورج مارتین» نویسنده انگلیسی داستان های فانتزی و درام های تاریخی، در سال 1996 کتابی با عنوان «بازی اورنگ ها» (a game of throunes) منتشر کرد. این کتاب قرار بود تا جلد اولی مجموعه ای هفت جلدی با عنوان «نغمه ای از یخ و آتش» (a song of ice and fire) باشد. 4 جلد بعدی این کتاب با عناوین «نبرد پادشاهان»، « طوفانی از شمشیرها»، «ضیافتی برای کلاغ ها» و «رقصی با اژدهایان» به ترتیب در سال های 1998، 2000، 2005و 2011منتشر شدند و قرار است دو جلد باقی مانده با عناوین «بادهای زمستانی» و «رویای بهاری» هم در آینده منتشر شوند.
مارتین در داستان خود به سرگذشت جهانی خیالی و باستانی به نام «وستروس» می پردازد که در آن هفت قلمرو پادشاهی وجود دارند که حاکمان آن ها بر سر اورنگ پادشاهی هفت اقلیم، در حال نبرد با یکدیگر هستند. در ابتدای سریال و با مرگ پادشاه، حاکمان مناطق مختلف، بر سر تعیین جانشین وارد نبرد با یکدیگر می شوند و در عین حال گروهی از مردگان خون آشام نیز به سرزمین آن ها حمله ور می گردند. داستان نبرد اورنگ ها، داستان مدعیان تاج و تختی است که در حال یارگیری و توطئه علیه یکدیگر هستند و برای رسیدن به تاج و تخت از هیچ نیرنگ و خدعه ای فروگذار نمی کنند.
پس از انتشار 4جلد از این کتاب، دو نویسنده و کارگردان تلویزیونی به نام ها «دیوید بنیاف» و «دی بی وایس» به این داستان علاقه مند شدند و پس از گفت وگو با مارتین تصمیم گرفتند تا براساس این مجموعه رمان، سریالی تلویزیونی بسازند.

** بازی اورنگ ها و سیاست در خاورمیانه
جذابیت این سریال و ارتباط آن با تاریخ و سیاست باعث شد تا از همان ابتدا، منتقدان تفسیرهای سیاسی متفاوتی از سریال بازی اورنگ ها و ارتباط آن با سیاست ارایه دهند. بطور مثال روزنامه «واشنگتن پُست» در گزارشی در سال 2015 با تیتر «اگر «بازی اورنگ ها» در خاورمیانه بود»، تلاش کرد خاندان ها و سرزمین هایی که در داستان تخیلی این سریال در حال نبرد با یکدیگرند را با گروه ها و کشورهای درگیر در خاورمیانه مقایسه کند. «ایشان تارور» نویسنده این گزارش، «عربستان سعودی» را با خاندان ثروتمند، اما منفور و توطئه گر «لنیستر»؛ «خاندان استارک» را با «آزادی خواهان» خاورمیانه؛ خاندان «براتیون» را با «حاکمان دیکتاتور کشورهای عرب منطقه» که اعضای آن بطور مداوم در حال توطئه چینی علیه یکدیگر هستند و نمی توانند به وحدت برسند و در عین حال تحت نفوذ خاندان لنیستر، پیاپی شکست می خورند، خاندان «تارگارین» را که خارجی و مهاجم هستند را با دولت آمریکا؛ دولت ترکیه به رهبری «رجب طیب اردوغان» را با خاندان «گریجوری» که در گذشته مقتدر بوده است، اما اکنون نفوذ خود را از دست داده و رهبر آن حاضر به همکاری با هیچ گروهی نیست و مدام در حال رقابت با سایر اقلیم ها است؛ خاندان ثروتمند اما ناتوان «تایرل» را با «رژیم صهیونیستی» و «دولت ایران» را با خاندان «مارتل» که سرسخت و مقاوم در برابر نفوذ خارجی و سلطه لنیسترها است، مقایسه کرده است. این مقایسه و تحلیل بسیار مورد توجه قرار گرفت و توسط بسیاری از رسانه ها باز نشر شد.
«مصطفی آیدین» نیز در روزنامه «حریت» تلاش کرد این سریال را با وضعیت رقابت بر سر تخت پادشاه در عربستان مقایسه نماید و نشان دهد که تلاش های «بن سلمان» مشابه تلاش های شخصیت های سریال بازی اورنگ ها بر سر تصاحب تخت پادشاهی است.
«دیمیتری شوفوتینسکی» تحلیلگر سیاسی روزنامه «تایمز» رژیم اشغالگر قدس نیز در گزارشی در سال 2018، ضمن اشاره به تبار یهودی دو سازنده اصلی سریال، تلاش کرد تا نشان دهد که سریال مذکور می تواند تمثیلی از واقعیت های خاورمیانه باشد. وی در این گزارش تلاش می کند ایران را با خاندان لنیستر در این سریال مقایسه نماید، «دنریس تارگرین» را همچون رژیم اشغالگر قدس در نظر آورد و وی را در تلاش برای آزادی هفت اقلیم بداند و دو خاندان «تایریل» و «مارتل» را با کشورهای دیکتاتوری عرب منطقه مقایسه نماید.
اما این ها تنها مقایسه های سیاسی میان سریال «بازی اورنگ ها» و وضعیت خاورمیانه نیستند. ده ها مقایسه دیگر درباره این سریال و مقایسه خاندان های حاکم آن با دولت ها و کشورهای مختلف در رسانه ها صورت پذیرفته است و هر تحلیلگر براساس برداشت خود تلاش کرده است که نبرد در سرزمین خیالی «وستروس» را با نبردهایی شکل گرفته در خاورمیانه، سوریه یا حتی لیبی مقایسه نماید.
هرچند در ابتدا بسیاری از منتقدین پیش بینی می کردند ساخت چنین سریالی بسیار پر هزینه خواهد بود و در نهایت به شکست خواهد انجامید؛ اما بنیاف و وایس با همکاری مارتین خطر را پذیرفتند و دست به ساخت و پخش این سریال زدند و در سال 2011 اولین فصل این سریال از شبکه جهانی «HBO» پخش شد و پس از پخش دو فصل توانست مخاطبان بسیاری جذب کند؛ اما دلایل این موفقیت چه بودند؟

** همکاری تیمی: سریالی که «با هم» ساخته شد
سریال بازی اورنگ ها، با مشارکت گروه بزرگ ساخته شد. علاوه بر مارتین، بنیاف و وایس، افراد دیگری در نوشتن و کارگردانی این سریال مشارکت کردند. آنان بخشی از پی رنگ رمان نغمه ای از یخ و آتش را تغییر دادند، شخصیت هایی را به داستان اضافه و برخی شخصیت ها را حذف کردند. بدین ترتیب نقاط ضعف داستان بر طرف شد و در عین حال رمان نیز همچنان برای خوانندگان جذاب باقی مانده و هواداران خود را حفظ کرده است و حتی ممکن است پایان سریال با پایان رمان متفاوت باشد.
کارگردانی این سریال نیز محصول کار یک نفر نبوده است. طی تقسیم کار صورت گرفته، فصل اول توسط 4 کارگردان، فصل دوم توسط 5 کارگردان، فصل سوم توسط 6 کارگردان، فصل چهارم توسط 5 کارگردان، فصل پنجم توسط 5 کارگردان، فصل ششم توسط 5 کارگردان، فصل هفت توسط 5 کارگردان و فصل هشتم توسط 4 کارگردان مختلف ساخته شده اند.
نحوه نگارش فیلمنامه نیز همین شکل را پیدا کرد. هرچند بنیاف و وایس نگارش بخش عمده ای از قسمت ها را نگاشتند؛ اما علاوه بر آن دو و مارتین نویسنده رمان، نفرات بسیار دیگری نیز در نگارش سناریوی قسمت های مختلف مشارکت داشته اند. می توان گفت سریال بازی اورنگ ها حاصل یک کار جمعی دقیق و کامل بوده است.

** الهام از تاریخ و افسانه، فرمول جادویی روایتگری
پس از پخش سه گانه «ارباب حلقه ها» و مجموعه فیلم های «هری پاتر»، مشخص شد که مخاطبان امروزی علاقه مندند تا داستان هایی با محوریت جهان های باستانی و اسطوره ای ببینند و قصه های خیال انگیز برای آنان جذاب است. از همین رو بنیاف و وایس به سراغ داستانی رفتند که می دانستند برای مخاطبان به همان اندازه جذاب خواهد بود.
مارتین در نوشتن رمان خود گوشه چشمی به برخی وقایع تاریخی واقعی همچون «نبرد گل های رُز» که در قرن پانزدهم میلادی در انگلیس میان خاندان های انگلیسی بر سر پادشاهی اتفاق افتاده بود، داشته است. همچنین می توان ردپای الهام از وقایع تاریخی همچون حمله قوم «هون» به اروپا، حملات غارتگرانه دریایی وایکینگ ها، تاریخ برده داری یا نبرد میان پروتستان ها و کاتولیک ها در اروپای دوران رنسانس را در این داستان دید.
موفقیت این سریال نشان داد که سریال سازان می توانند برای دوری از تنش های سیاسی در روایت های تاریخی، جهان هایی خیالی بیافرینند و با الهام از افسانه ها و حماسه ها سریال هایی جذاب بسازند و در عین حال، شاید که در پس پرده نیم نگاهی نیز به جهان سیاست امروز داشته باشند. در ایران نیز سریال های تاریخی اغلب جذاب و پر مخاطب بوده اند و با موفقیت در جذب مخاطب همراه شده اند.

** انتخاب درست بازیگر و موفقیت در ساخت سریال
دست اندرکاران سریال بازی اورنگ ها، در انتخاب بازیگران خود دقت نظر بسیاری به خرج دادند. آنان به سراغ بازیگرانی با ملیت های مختلف رفتند: از «نیکولای کاستر-والدو» دانمارکی تا «پیتر دنکلیج» آمریکایی، از «لیام کانینگهام» ایرلندی تا «کریستوفر هیویو» نروژی، از «میخیل هایسمان» هلندی تا «کنلت هیل» ایرلند شمالی و حتی «هافثور پی‌یرشون» ایسلندی. هرچند اغلب قریب به اتفاق بازیگران این سریال ملیتی بریتانیایی دارند. این سریال و موفقیت آن نشان داد که دوران سلطه بازیگران سینمایی و هالیوودی به سر آمده و بازیگرانی با پیشینه تجربی حضور در تئاترها انگلیسی، می توانند بازیگران موفق تری باشند. زیرا که جز چند بازیگر حرفه ای و مشهور، مابقی بازیگران این سریال از میان نابازیگران، بازیگران گمنام تئاتر یا بازیگرانی که تا پیش از این تنها به ایفای نقش های فرعی و کوتاه در سینما پرداخته بودند، انتخاب شدند.
دست اندرکاران این سریال به خوبی می دانستند که انتخاب بازیگران بسیار مشهور و گران قیمت می تواند باعث شود روند تولید سریال بسیار پر هزینه شود و در عین حال بازیگران کمتر شناخته شده در چنین پروژه هایی با علاقه و توان بیشتری ظاهر خواهند شد و انگیزه بسیار بالاتری برای موفقیت در اجرای نقش خود خواهند داشت.
انتخاب بازیگران این سریال فرایندی طولانی داشت و تولید کنندگان آن با وسواس و دقت بسیار زیاد از میان داوطلبین فراوان، دست به انتخاب زدند و در اغلب موارد نیز بازیگران این سریال توانستند از پس ایفای نقش خود به خوبی برآیند به ویژه که اغلب آن ها تجربه بازی در تئاتر را داشته اند.

** تکیه فیلمنامه بر یک متن قوی و موفق
رمان مارتین، متنی موفق و برجسته بود که پیش از این توانسته بود هواداران و مخاطبان بسیاری به خود جلب کند. تکیه بر چنین متنی، باعث موفقیت بیش از پیش این سریال شد. بنیاف و وایس می دانستند مارتین بخش بزرگی از عمر ادبی خود را صرف خلق این داستان کرده و پی رنگ داستان از قوت و استحکام ادبی خاص برخوردار است. از همین رو می شد انتظار داشت که تولید یک سریال براساس یک رمان مشهور و پر مخاطب موفقیت آمیز خواهد بود.
سریال سازان و فیلم سازان ایرانی نیز می توانند از این تجربه استفاده کرده و بیش از گذشته به سراغ رمان ها و آثار ادبی داخلی برای ساخت آثار سینمایی بروند و مطمئن باشند که الهام گرفتن از چنین آثاری می تواند موفقیت بیشتری را برای آثار آنان به همراه اورد.
در عین حال داستان مارتین، داستانی است پیچیده و جذاب. سریال «بازی اورنگ ها» به حد کافی معما و غافلگیری با خود دارد و از همین رو برخلاف اغلب سریال های تکراری، سازندگان آن به سراغ ایده های کلیشه ای نرفته اند. مخاطبان این سریال بطور مداوم با غافلگیری های داستانی شوکه می شوند، نمی توانند اتفاقاتی را که در داستان رخ می دهد را حدس بزنند و معماهای داستان به قدری پیچیده است که امکان گشودن از پیش آنان در ذهن مخاطبان وجود ندارد. همین ویژگی ها بر جذابیت داستان سریال افزوده است. در کنار آن، سریال ها نیاز به داستان هایی طولانی دارند که بتوانند برای مدت های طولانی تماشاگران خود را سرگرم کنند. داستان مارتین نیز داستانی بلند و طولانی بود که می شد بر اساس آن سریالی طولانی و پر کشش ساخت و حداقل تا مدتی طولانی فیلمنامه نویسان نیازی به نگارش بخش جدیدی در داستان نداشتند.
موفقیت این سریال نشان داد که نقطه ضعف اغلب سریال های ناموفق، نداشتن فیلمنامه قوی و پرکشش است. فرمول های تکراری جواب نمی دهند و باید شخصیت ها را با دقت و هوشمندی خلق کرد و داستانی را ارایه داد که چیزهای جدیدی در خود داشته باشد.
در کنار آن، فیملنامه سریال «بازی اورنگ ها» سرشار از عبارات قصار، جملات جذاب و واژگانی ادبی است و این باعث می شود تا برخی عبارات آن در ذهن مخاطبان، اثراتی عمیق بر جای بگذارند. جملات قصاری همچون «در بازی اورنگ ها، یا می بَری یا میمیری»، «ترس بُرنده تر از شمشیر است»، «هرگز فراموش نکن که کیستی؛ زیرا دیگران در این دنیا فراموش نخواهند کرد»، «هرج و مرج مغاک نیست، هرج و مرج یک نردبان است که می توان از آن بالا رفت»، «قدرت در جایی است که مردم باور کنند آن جا است»، «هنگام بوران و وزیدن بادهای سرد، گرگ تنها می میرد؛ اما گله گرگ ها زنده می مانند»، «لبخند زهری است برای ترس» و یا «هر پروازی با سقوط آغاز می شود» از جمله جملات زیبا و پر مغزی هستند که در این سریال گفته شده اند و برخی از آنان حتی در سال های اخیر بر سر زبان سیاستمداران، اندیشمندان و نخبگان نیز آمده اند.

** موسیقی جذاب و تاثیرگذاری بیشتر سریال
«رامین جوادی» موسیقی دان جوان ایرانی که در سال 1353 از پدری ایران و مادری آلمانی متولد شده؛ طراحی و اجرای موسیقی این سریال پر مخاطب را عهده گرفته است. اغلب منتقدین بر این باورند که موسیقی این سریال، بی تردید در جذابیت بیشتر این سریال، اثرگذار بوده است. جوادی در طرح موسیقی این سریال از سازهای مختلفی بهره برده است و با ایده گرفتن از پس زمینه های موسیقی غربی و شرقی، توانسته است تا با اثر خود تحسین منتقدین را برانگیزد.
موسیقی جوادی نشان داد که نباید در طراحی موسیقی برای یک سریال، به تولید تنها یک آهنگ تیتراژ با صدای یک خواننده مطرح بسنده کرد؛ بلکه بدون نیاز خواننده، می توان موسیقی جذاب و تاثیرگذار بی کلامی را ساخت که اثرگذاری صحنه های دراماتیک سریال را بیش از پیش کند. تجربه هایی که در سریال هایی همچون «امام علی (ع)» تجربه شده بود؛ اما متاسفانه کمتر تولید کنندگان سریال در ایران حاضرند به سراغ موسیقی دانان مطرح داخلی برای تولید موسیقی فیلم بروند.

** فیلم برداری در محیط طبیعی، دشوار و جذاب
سازندگان سریال «بازی اورنگ ها» تنها به فیلم برداری در استدیو یا شهرک های سینمایی اکتفا نکردند. استفاده از مناظر طبیعی یا شهری در نقاط مختلف جهان، از کانادا تا کرواسی، از ایرلند شمالی تا اسپانیا و از جزیره مالت تا مراکش توانست باعث جذابیت بیشتر این سریال شود. سازندگان این سریال صحنه های بدیع را در مناظر زیبا و بکر طبیعی برداشت کرده اند و برای ساخت بخش های تاریخی در شهرها، به سراغ مناظر واقعی در شهرهای واقعی رفته اند.
چنین اقدامی هرچند هزینه های حمل و نقل تیم های سازنده را افزایش داد؛ اما در عین حال از وابستگی تولید این سریال به استودیوهای آمریکایی کاست و باعث شد تا در هزینه های تولید استودیویی سریال صرفه جویی شود. در عین حال پخش سریال باعث شد تا برخی مناطق زیبای جغرافیایی در سطح جهان به شهرت برسند و تبدیل به جاذبه های طبیعی و تاریخی مناطقی شوند که سازندگان سریال بخش هایی از اثر خود را در آن فیلم برداری کرده بودند.
سازندگان سریال در ایران نیز می توانند از محیط تکراری برخی شهرک های سینمایی خارج شوند و به سراغ خانه های تاریخی، مناظر بدیع و بی نظیر طبیعی و یا فیلم برداری در چشم اندازهایی بروند تا بر غنای تصاویر داستانی خود بیافزایند و در عین حال از امکانات و فرصت های بی نظیر کشور چهارفصل ایران استفاده نمایند.

** برنامه ریزی دقیق و منظم در اجرای پروژه
سازندگان سریال «بازی اورنگ ها» توانستند یک برنامه ریزی طولانی مدت و نزدیک به یک دهه را با دقت پیش ببرند. از ابتدا مشخص بود که هر فصل قرار است در چند قسمت ساخته شود و زمان پخش آن چه زمانی خواهد بود. مخاطبان از فصل اول تا فصل ششم، هر سال در بازه زمانی فروردین تا خرداد، 10 قسمت یک فصل را هر یکشنبه شب مشاهده می کردند. فصل هفتم نیز در هفت قسمت و در همان بازه زمانی پخش شد. فصل پایانی سریال نیز در شش قسمت و با یک فاصله دو ساله از فصل هفتم، آماده پخش گردید و طبق پیش بینی ها پخش گردید.
تمامی بازیگران این سریال، به جز یک یا دو نقش فرعی، از ابتدا تا انتهای سریال در این پروژه حضور یافتند و هیچ کدام از بازیگران اصلی، ناگهان سریال را رها نکردند. مدیریت دقیق این پروژه باعث شد تا بازیگران این سریال در طول مدت زمان طولانی ساخت سریال، بتوانند در فیلم های دیگری نیز ایفای نقش نمایند و به موفقیت های بیشتری برسند. سایر دست اندرکاران این سریال نیز به صورت مداوم و منظم در حال همکاری با تیم تولید آن هستند و تاکنون اعضای آن ثابت مانده اند.

** ضرب اهنگ مناسب روایت داستانی
در سریال بازی اورنگ ها، کمتر شاهد صحنه های اضافی، کش دار و بی ارتباط با داستان هستیم. اغلب سکانس های سریال، روایت آن را به پیش می برند و برای مخاطبان جذاب هستند. ساخت 10 قسمت برای یک فصل ممکن است برای بسیاری از سریال سازان ایرانی، اندک به نظر برسد؛ اما واقعیت آن است که سریال باید پر کشش باشد و برای همین منظور، سازندگان بازی اورنگ ها از اطناب در کار خود اجتناب کرده اند.
این در حالی است که بسیاری از سریال های داخلی یا خارجی با پرداخت داستانی طولانی و کش و قوس های فراوانی که کمکی به پیشبرد روایت داستانی نمی کند، باعث سر رفتن حوصله مخاطبان می شوند و بدین ترتیب مخاطبان در نیمه راه از همراهی با سریال مذکور دلسرد می گردند. سریال های تاریخی تولید کشور ترکیه، اغلب دارای چنین نقطه ضعفی هستند و اطناب باعث می شود تماشای این سریال ها توسط مخاطبانی نیمه تمام رها گردند.

** خشونت و صحنه های غیر اخلاقی، نقطه ضعف همیشگی سریال های غربی
اگر بخواهیم از نقطه ضعف های این سریال سخن به میان آوریم باید بگویم که بطور معمول سریال های غربی دارای صحنه هایی غیر اخلاقی و نمایش خشونت هستند؛ اما سریال «نبرد اورنگ ها» راه افراط در این خصوص را پیموده است. هرچند با پیشرفت داستان سریال، تا حدی زیادی از میزان صحنه های غیراخلاقی آن کاسته شده است؛ اما نمایش برخی از صحنه های سریال، آن هم در حدی بی سابقه و افراطی، باعث شده است تا منتقدان به شدت به این صحنه ها اعتراض نمایند.
در عین حال سریال بازی اورنگ ها را می توان یک سریال «خشن» دانست. صحنه هایی از قتل، سر بریدن، آتش زدن، قطع اعضا و اندام، خشونت علیه زنان و کودکان و مانند آن، آن هم به صورتی کم سابقه، تا جایی بوده است که تبدیل به یک طنز رایج درباره این سریال شده است. بسیاری از شخصیت های اصلی و فرعی این سریال، در طول داستان به صورتی خشن و وحشیانه به قتل رسیده اند و بسیاری از مخاطبان، از اصرار نویسنده داستان، مارتین، بر قتل و حذف شخصیت ها داستان، لطیفه می سازند.
افراط در خشونت و صحنه ها و روابط غیر اخلاقی در این سریال باعث شده است تا بتوان گفت که این سریال، هرگز یک سریال خانوادگی نیست و به نظر می رسد اصرار سازندگان بر نمایش بی پرده چنین صحنه هایی، به شدت قابل انتقاد باشد.
**پژوهش**9479**1552

روحانی: مجوزهای ساخت در جوار یا داخل رودخانه‌ها کار غلطی بود|دولت اجاره مسکن آسیب‌دیدگان را خواهد پرداخت| ۴۸۰ میلیارد متر مکعب آب وارد سرزمین ما شده است

حذف صفرهای پول ملی کلید خورد

سقوط وحشتناک کودک ۵ ماهه از ساختمان ۵ طبقه

کلیدواژه: انسیه شاه حسینی کارگردان زن لباس سپاه

منبع این خبر، وبسایت www.fardanews.com است و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۳۴۴۳۶۴۹ را به همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.

دیگر خبرها

  • نمایش مرگ معلق در قزوین به روی صحنه رفت
  • برگزیدگان جشنواره مد و لباس بوشهر معرفی شدند
  • کارگردان اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر مشخص شد
  • نامزدهایی که یکی پس از دیگری روی اعصاب ترامپ می‌روند+ تصاویر
  • داوری فیلم‌ها توسط کارگردان برنده اسکار / 90 درصد هالیوود ضد ترامپ است
  • نشست مطبوعاتی فیلمبردار مطرح ایتالیایی برگزار شد
  • داستین هافمن در رم جلوی دوربین ‌رفت/ بازی در یک فیلم اقتباسی
  • رونمایی از لباس پرسپولیس و الاهلی عربستان برای بازی فردا + عکس
  • دانشجویان دارالفنون سفیران سینمای ایران می‌شوند/ جلب اعتماد جهانی
  • گفتگوی با وحید ندایی بازیگر و کارگردان تلویزیون
  • ماجرای پوشیدن لباس سپاه در مجلس چه بود؟
  • آنچه در همایش «سعدی و شیلر» گذشت
  • همایش سعدی و شیلر برگزار شد/بررسی جنبه‌های مشترک ادبی و تعلیمی
  • محور مقاومت در منطقه توسعه یافته است
  • فولادگر: روش حمایت دولت از تولید «رانت‌پرور»است
  • شعبده‌باز ایرانی راز عبور دیوید کاپرفیلد از دیوار چین را فاش کرد
  • برای برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر دنبال لنگه کفش در بیابان نباشیم/ دعوت از کار بی‌کیفیت خارجی، زدن بر سر هنرمند ایرانی است
  • روش حمایت دولت از تولید «رانت‌پرور»است/امیدی به دوپینگ اروپا نیست
  • ۹ ترفند برای افزایش طول عمر لباس‌ها