Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@22:16:08 GMT

آسمانخراش‌های زیبایی که جهان را شگفت زده کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۳۷۴۲

آسمانخراش‌های زیبایی که جهان را شگفت زده کردند

هر ساختمان جدیدی که تکمیل می‌شود، طراحی جدید و پیشرفته تری را به نمایش می‌گذارد که پیش از این در تصورمان نمی‌گنجید.

در این مطلب با این شگفتی‌های باورنکردنی از سراسر جهان آشنا می‌شوید.
مرکز تجارت جهانی یک- نیویورک، ایالات متحده



این ساختمان که قبلا به نام «برج آزادی» شناخته می‌شد، به یادبود از «مرکز تجارت جهانی» اصلی ساخته شده که در حادثه ۱۱ سپتامبر از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برج در سال ۲۰۱۲ تکمیل شد و اکنون با ۵۴۱.۳ متر ارتفاع بلندترین ساختمان ایالات متحده است. یعنی ۱۷۷۶ پا که درست عدد سالی است که اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا به امضا رسید.


برج تکامل - مسکو، روسیه



ارتفاع این برج به ۲۴۶ متر می‌رسد و یکی از بهترین آسمانخراش‌های جهان است. شکل آن که شبیه مارپیچ دوتایی DNA و نماد به هم رسیدن اشخاص، خانواده‌ها و نسل هاست.


برج آگورا - تایپه، تایوان



این برج سازگار با محیط زیست که به آن لقب «برج دودخوار» داده اند، یکی از بزرگترین سایت‌های مسکونی در این منطقه است. معمار آن «Vincent Callebaut» در رقابت طراحی این پروژه در سال ۲۰۱۰ برنده شد. نمای آبشاری سبز آن به مفهوم ساختمان‌های پایدار سازگار با محیط زیست اشاره دارد.


مرکز لاختا، سنت پترزبورگ، روسیه



این برج با ۴۶۲ متر ارتفاع بلندترین ساختمان روسیه و اروپا و شمالی‌ترین آسمانخراش جهان است. بتن ریزی پی این ساختمان در رکورد‌های جهانی گینس به عنوان بزرگترین بتن ریزی پیوسته ثبت شده است. الهام بخش طراحی این برج، طبیعت است و بالای آن به شکل یک گل جمع می‌شود.


W. ۳۵۰ - توکیو، ژاپن



این ساختمان در سال ۲۰۴۱ به پایان خواهد رسید و بلندترین آسمانخراش چوبی جهان خواهد شد. این برج باتوجه به طبیعت طراحی شده و مردم می‌توانند از نسبم و نور خورشید در داخل ساختمان لذت ببرند. هدف از این ساختمان ارائه فضایی در محیط شهری است که گرما و آرامش به شهروندان بدهد.


برج دینامیک - دبی، امارات متحده عربی



هر طبقه از این ساختمان چرخان توسط ساکنانش چرخانده شده و این امکان را ایجاد می‌کند که هر روز به شکل متفاوتی دیده شود. دیوید فیشر، معمار این آسمانخراش است.


گرند لیسبوا - ماکائو، چین



این آسمانخراش هم از نظر داخلی و هم خارجی واقعا باشکوه است و به خاطر فرمی که دارد، در خط آسمان ماکائو کاملا متمایز است. الهام بخش طراحی پَردار آن تاج زیبای برزیلی بوده است.


دانشگاه دولتی مسکو - مسکو، روسیه



این دانشگاه بلندترین ساختمان آموزشی جهان است که قدمت آن به سال ۱۷۵۵ بازمی گردد، زمانی که به نام دانشگاه لومونوزوف شناخته می‌شد. دانشگاه دولتی مسکو قدیمی‌ترین و مشهورترین دانشگاه روسیه است که فارغ التحصیلان آن شامل شماری از دانشمندان مشهور و برندگان جایزه نوبل می‌شود.


بیگ بِند - نیویورک، ایالات متحده



این آسمانخراشِ قوسی با ۴۰۰۰ متر طول، اگر ساخته می‌شد، طولانی‌ترین ساختمان جهان بود. این ساختمان توسط «Ioannis Oikonomou» در تلاش برای اجتناب از محدودیت ارتفاع آسمانخراش در منهتن طراحی شد.


برج النور - کازابلانکا، مراکش



این ساختمان بعد از تکمیل شدن، بلندترین برج قاره آفریقا خواهد شد. طراحی این برج ایده طراح فرانسوی «Amédée Santalo» بوده و شبیه خودنویس است که نماد بازنویسی آینده آفریقا توسط شیخ طارق بن لادن می‌باشد.


برج جده، جده، عربستان سعودی



پیش بینی می‌شود که ساخت و ساز برج جده در سال ۲۰۲۰ به پایان برسد و اولین ساختمان جهان خواهد بود که ارتفاع آن به یک کیلومتر می‌رسد. این برج با الهام از برگ‌هایی که از زمین جوانه زده و در تلاش برای نشان دادن رشد، کامیابی و رونق فرهنگی و اقتصادی این منطقه طراحی و ساخته شده است.


مرکز پادشاهی - ریاض، عربستان سعودی



سومین ساختمان بلند جهان حفره بزرگی دارد که در شب با رنگ‌های متغیر روشن می‌شود. این قوس معکوس در بالا به عنوان «گردنبند» شهر توصیف می‌شود.



Q. ۱، گلد کوست، استرالیا



Q. ۱ به عنوان یکی از مشهورترین نشانه‌های کوئینزلند به عنوان یک شاهکار مهندسی شناخته می‌شود. این برج ششمین برج مسکونی بلند دنیا و بلندترین برج استرالیا و نمیکره جنوبی است. طراحی این برج از مشعل المپیک ۲۰۰۰ سیدنی الهام گرفته است.

منبع: برترین‌ها