Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضای مجازی فواید متعددی دارد، یکی از مهمترین مزیت ها دسترسی آسان به اطلاعات و محتواهای مختلف علمی در جامعه است، اما گاهی عده ای فرصت طلب در این عرصه اقدام به شبهه افکنی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بویرخبر؛ امروزه دامنه استفاده از فضای مجازی در بین اقشار مختلف مردم گسترش زیادی داشته است، این موضوع سبب تاثیر پذیرفتن افراد از محتواهای ارائه شده در این فضا و اثر گذاشتن بر امور زندگی آنها  می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

باید اشاره کرد بسته به محتواها و مطالبی که در فضای مجازی ارائه می شود می توان اثر گذاری را به دو بخش مثبت و منفی تقسیم کرد، اگر محتواها متناسب با فرهنگ بومی در کنار جذابیت های مخاطب پسند باشد، بدون شک این فضا خواهد توانست در تحولات جامعه اثر مثبت داشته باشد، در طرف مقابل اگر محتواها به صورتی باشد که اصول فرهنگی و ارزشی را تخریب و پایمال کند باید گفت، دیر یا زود باید هزینه هایی جهت بهبود و افزایش اثرات منفی ایجاد شده  در جامعه جهت کنترل و پیشگیری از آسیب ها پرداخت کرد.

 

 

در همین ارتباط هر چند از اهداف اولیه ساخت   این نرم افزار ها در عرصه جهانی به طور دقیق نمی توان اظهار نظر کرد، اما باید اشاره کرد در شرایط فعلی جهان که امور بر طبق خواست و اراده قدرت طلبان به ادعای خود آنها باید بچرخد، در رابطه با این نرم افزاز ها چه بسا در خدمت اهداف آنها باشد.

 

 

در یکی از موارد باید گفت وقتی در این فضا موج ضد ارزشی به وجود آمده، افراد فرصت طلب در آن درصدد سیاه نمایی و القای باورهای دروغین به جامعه را داشتند، به عنوان مثال در چند روز گذشته  باورها و اعتقادات جامعه مورد هدف قرار گرفت، وقتی در این فضا شنیده شد مرقد و بارگاهی به نام بی بی حکیمه (س) در شهر باکو و کشور آذربایجان وجود دارد، عده ای بیان کردند ممکن است سالیان سال به اشتباه و به صورت غیر واقعی در حال زیارت شخصیتی بوده، که اصلا در آن مکان وجود ندارد، این در حالی است که این افراد بدون کمترین تحقیقی و عدم مطالعه کافی  این شبهات را مطرح می کنند.

 

   

در اینستاگرام این موضوع توسط پیجی مطرح شد، و عده ای بدون توجه به بی پشتوانه بودن چنین ادعایی ناآگاهانه فریب خوردند، که در این گونه موراد باید در مرتبه اول به دنبال مستندات بود تا ادعاهای بدون منطق و برخاست از تفکرات ضد ارزشی، بنابراین باید در این فضا با هوشیاری ورود کرد و در مقابل شبهاتی که شنیده می شود در صدد مستندات منطقی و علمی بود تا بتوان به حقیقت دست درست پیدا کرد

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از داوطلبان شرکت در کنکور به بهانه فروش سوالات و منابع و ... هشدار داد.

وی با بیان اینکه این نوع از کلاهبرداری نزدیک به زمان کنکور رخ می‌دهد، گفت: متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند. عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و در نهایت نیز یا داوطلبان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکیشان را خالی می‌کنند، یا اینکه سوالات جعلی را به فروش رسانده و در نهایت سبب می‌شوند که داوطلبان به این امید واهی که سوالات را در اختیار دارند، نتایج بدی در کنکور اخذ کرده و هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی را پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشته و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بودیم، گفت: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند. همچنین در مواردی اقدام به جعل لوگوی سازمان سنجش می‌کنند تا افراد بیشتری را وسوسه کرده و مورد اغفال قرار دهند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، گفت: همچنین هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سوالات کنکور و آزمون‌ها و... در فضای مجازی جرم است. از این رو لازم است که مردم به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند. هچنین هرگونه اخبار در مورد کنکور و آزمون‌های جامع را از رسانه‌های رسمی و سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • این افراد از کفترپرانی نان می خورند | کسب و کاری به نام کفترپرانی
  • وقتی پزشکان بلاگر می‌شوند