Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@09:43:41 GMT

نکات غذایی برای لاغر شدن قبل ازعروسی

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۳۷۸۰

نکات غذایی برای لاغر شدن قبل ازعروسی

۱ – راز نان و برنج سفید
به گفته پژوهشگران افرادی که در وعده‌های غذایی برنج سفید یا نان سفید بیشتری می‌خورند، دور شکمشان هر سال ۱۰ میلی‌متر بیشتر می‌شود. پس برای پیشگیری از چاقی شکمی سراغ غلات سبوس‌دار بروید.

۲ – دشمنی ماستی
برخلاف باور عموم، چربی و پروتئین موجود در ماست نقش زیادی در لاغر شدن دارد. در عین حال افراد بزرگسالی که هر روز ۳ مرتبه ماست می‌خورند ۲۲ درصد بیشتر از دیگران کاهش وزن ماندگار را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۳ – تصاویر خوشمزه
پژوهشگران بر این باورند نگاه کردن به تصاویر غذا‌های چرب و پرکالری موجود در مجله‌ها و کتاب‌های آشپزی باعث تحریک قسمت‌های کنترل اشتها در مغز شده و ولع ما به خوردن غذا‌های شیرین و خوشمزه را افزایش می‌دهند. پس اگر به فکر لاغر شدن هستید، دور این خواندنی‌های خوشمزه را خط بکشید.

۴ – لاغری فلفلی
اضافه کردن فلفل تند به غذا سرعت سوزاندن کالری‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر این مصرف فلفل باعث کاهش اشتها می‌شود.

۵ – بشقاب را دست‌کم نگیرید
آیا می‌دانستید رنگ بشقاب هم روی حجم غذا خوردنمان تأثیر می‌گذارد؟
به گفته پژوهشگران افرادی که در وعده‌های غذایی برنج سفید یا نان سفید بیشتری می‌خورند، دور شکمشان هر سال ۱۰ میلی‌متر بیشتر می‌شود
متخصصان تغذیه می‌گویند وقتی رنگ بشقاب با رنگ غذای داخل آن شباهت داشته باشد، به طور ناخودآگاه میزان غذا خوردن فرد بیشتر می‌شود. برعکس، اگر شما غذایی مانند اسپاگتی قرمزرنگ را در بشقاب سبز یا زرد بخورید، حجم غذا بیشتر نشان داده می‌شود، در نتیجه چشم شما زودتر سیر می‌شود و دست از غذا خوردن می‌کشید.

۶ – لطفا بجوید
جویدن بیشتر غذا باعث می‌شود سریع‌تر احساس سیری کنید؛ چراکه به همان اندازه زبان سیگنال‌های سیری بیشتری را به مغز می‌فرستد و بدن را به ترشح مایعات گوارشی وادار می‌کند و به این ترتیب جلوی ورود کالری‌های اضافه به بدن را می‌گیرد.

راز‌های ورزشی کاهش وزن
اگر می‌خواهید خیلی زود لاغر شوید، دور تنها ورزش کردن را خط بکشید. زمانی که شما به تنهایی ورزش می‌کنید، در مدت کوتاهی از ادامه برنامه‌های ورزشی‌تان منصرف می‌شوید.
اضافه کردن فلفل تند به غذا سرعت سوزاندن کالری‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر این مصرف فلفل باعث کاهش اشتها می‌شود.
در این صورت یا آن را رها می‌کنید یا حرکات ورزشی را به درستی انجام نمی‌دهید، اما در عوض انجام ورزش‌های گروهی باعث تقویت انگیزه و ترشح مقدار زیادی از هورمون‌های نشاط آور در مغز میشود و تمایل شما را به انجام کامل حرکات ورزشی افزایش می‌دهد. در این بین فراموش نکنید موسیقی کلید اصلی ایجاد انگیزه هنگام ورزش کردن است. گوش دادن به آهنگ‌های ریتمیک و پرانرژی نه‌تن‌ها توجه شما را از خستگی حین ورزش کردن دور می‌کند بلکه می‌تواند کارایی بدن را حین ورزش کردن تا ۱۵درصد افزایش دهد.

نکته:
از ۳۰ سالگی به بعد ما به ازای هر سال افزایش سن ۹۰ گرم از وزن ماهیچه‌های خود را از دست می‌دهیم، اما با انجام حرکات ورزشی به خصوص کار با وزنه هم می‌توانیم از بروز این اتفاق پیشگیری کنیم و هم جلوی اضافه وزن ناشی از بالا رفتن سن را به‌ویژه در دوران میانسالی بگیریم.   منبع: ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لاغری کاهش وزن ورزش چربی سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها

ایتنا - شیر شتر به‌دلیل مزایای درمانی گسترده‌ای که دارد، توانسته نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.
سازمان ملل متحد سال ۲۰۲۴ را به عنوان سال جهانی شتر نامگذاری کرده و مقصود از این نامگذاری نشان دادن این واقعیت است که چرا این موجودات می‌توانند بخش مهمی از زنجیره غذایی آینده ما باشند.

عشایر و قبایل بیابان گرد از شیر شتر استفاده می‌کنند. آنها از این شیر برای تهیه ماست به عنوان غذای اصلی استفاده می‌کردند. علاوه بر این، آنها می‌توانند تا یک ماه فقط با شیر شتر زنده بمانند.

شیر شتر یک شیر غیر گاوی فوق‌العاده مقوی است که منبع غنی از پتاسیم، کلسیم، روی، پروتئین، ویتامین C، A و E محسوب می‌شود و بیشتر در مناطق بیابانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند پس از مشورت با متخصصان تغذیه این شیر را نوش جان کنند و لاغر شوند، بیماری دیابت و فشار خون خود را کنترل کرده و از دیگر مزایای مصرف این شیر برخوردار گردند.

شیر شتر یک شیر مقوی و سرشار از پروتیئن‌ها، آمینو اسید‌ها، مواد مغذی و معدنی است. این شیر فوق‌العاده می‌تواند نقش بسیاری در تامین ویتامین‌های ضروری بدن مانند ویتامین‌های گروه B، C، A و E داشته باشد. در این ماده غذایی مقدار کمی اسید چرب با زنجیره کوتاه وجود دارد.

به عبارت دیگر بیشتر اسید‌های چرب موجود دارای زنجیره بلند هستند به همین دلیل نیز ارزش غذایی این شیر بسیار بالا است. پروتئین‌های شیر شتر را به طور کلی می‌توان به دو دسته پروتئین‌های وی یا آب پنیر و همچنین کازئین‌ها تقسیم‌بندی کرد.

طبق گزارش سازمان ملل، شتر در حال حاضر حدود ۸ درصد از کل تولید شیر در جنوب صحرای آفریقا را تشکیل می‌دهد. در همین حال، تحقیقات بازار تخمین می‌زند که تجارت جهانی شیر شتر تا پایان دهه جاری میلادی می‌تواند از ۱.۳ میلیارد دلار در سال به بیش از ۱۳ میلیارد دلار برسد.

در کشورهایی مانند عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قزاقستان، مغولستان و کشورهای آفریقا، شیر شتر در حال حاضر در یخچال‌های فروشگاه های مواد غذایی رایج است.

دکتر آریل آهرن، مدرس دپارتمان جغرافیای انسانی در دانشگاه آکسفورد می‌گوید: «تا سال ۲۰۵۰، این امکان وجود دارد که انتخاب بین شیر گاو و شیر شتر در بریتانیا به یک انتخاب عادی و روزمره تبدیل شود».

در واقع، مزارع شتر در کشورهای غربی نیز شروع به رشد کرده‌اند. بزرگترین مزرعه در ایالات متحده اکنون با بیش از یک هزار هکتار وسعت در منطقه میسوری قرار دارد و میزبان بیش از ۲۰۰ شتر است.

صنعت پرورش لبنیات شتر در ایالات متحده و استرالیا با استفاده از گونه‌هایی که به خوبی با مناطق خشک سازگار شده‌اند، به عنوان جایگزینی سازگار با محیط زیست برای پرورش گاو، رشد کرده است.

تغییرات اقلیمی باعث افزایش دمای کره زمین شده و زیستگاه‌ها در سرتاسر سیاره به طور فزاینده‌ای برای زندگی نامناسب می‌شوند. بنابراین گاوها ممکن است نتوانند در برخی از نقاط جهان که انتظار می‌رود درجه حرارت افزایش بیشتری پیدا کند دوام بیاورند؛ این امر فشار بر امنیت را افزایش خواهد داد. اما شترها حیواناتی هستند که می‌توانند این افزایش دمای جهانی را تاب بیاورند و همچنان پرمحصول باقی بمانند.

در زیر برخی از مزایای این شیر آورده شده‌اند:

۱- سلامت قلب را افزایش می‌دهد

۲- ایمنی بدن را تقویت می‌کند

۳- استحکام استخوان را افزایش می‌دهد

۴- باعث رشد کودکان می‌شود

۵- گردش خون را بهبود می‌بخشد

۶- به بهبود دیابت کمک می‌کند

۷- به بهبود مشکلات پوستی کمک می‌کند

۸- جایگزین کم کالری برای شیر است

۹- برای بیماری‌های عصبی منفعت فراوانی دارد

۱۰- قند خون را کاهش می‌دهد

 

دیگر خبرها

  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • ببینید | با چالش ٢١ روزه حذف قند، می‌توان لاغر شد؟
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • کار‌هایی که بعد از ۴۰ سالگی نباید انجام دهید
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید