Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا در سال گذشته آمادگی خود را برای همکاری با ایران در حوزه آب اعلام کرده بود و امروز در نشست هیئتی از بخش آب اتحادیه اروپا با مسئولان حوزه آب و بین‌الملل وزارت نیرو راهکارهای این همکاری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، اتحادیه اروپا در سال گذشته آمادگی خود را برای همکاری با ایران در حوزه آب اعلام کرده بود و در این رابطه «مارتا مورن آبات»، مسئول سیاست‌گذاری روابط دوجانبه، منطقه‌ای، بین‌المللی امور آب اتحادیه اروپا 13 تیر سال گذشته با «فرهاد یزدان دوست»، مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل دیداری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیداربا اشاره به تمایل اتحادیه اروپا برای تقویت همکاری‌های خود با ایران گفته بوده که برای تقویت همکاری‌ها و اخذ تصمیمات سیاسی و فنی نیازمند حمایت وزارت نیرو هستیم.

 

وی حضور خود در ایران را نشانگر تمایل اتحادیه اروپا برای تقویت همکاری‌های خود با ایران عنوان کرده و ادامه داده بود: «برنامه اصلی این اتحادیه،  بررسی چگونگی ایجاد همکاری‌های آبی با ایران است که این موضوع جزو چشم اندازهای اصلی و کلیدی در برنامه کاری ما خواهد بود. هم اکنون فضای بسیار مناسب و مثبتی در اتحادیه اروپا برای تقویت همکاری‌های مشترک با ایران وجود دارد. ما در ابتدا می‌توانیم با پروژه‌های کوچک ارتباطات خود را آغاز کنیم و در ادامه همکاری‌ها، پروژه‌های بزرگتری را تعریف کنیم و حتی این آمادگی وجود دارد تا بخشی از منابع مالی این پروژه‌ها نیز از سوی اتحادیه اروپا تامین شود.»

 

مسئول سیاست‌گذاری روابط دوجانبه، منطقه‌ای، بین‌المللی امور آب اتحادیه اروپا ‌با اشاره به اینکه برای تقویت همکاری‌های مشترک نیازمند حمایت سیاسی و فنی وزارت نیرو هستیم، ادامه داده بود: «در این بخش امکان برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تبادل تجربیات فنی و حتی اعزام متخصص به ایران در جهت آموزش تمامی موضوعات بخش آب نیز وجود دارد.»

 

همچنین در این نشست فرهاد یزدان‌دوست، مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل طی سخنانی عنوان کرد: وزارت نیرو و بخش بین‌الملل این وزارتخانه نیز آمادگی خود را برای ایجاد هرگونه هماهنگی به منظور اجرایی کردن پروژه‌های کوچک و بزرگ اعلام کرده بود و با توجه به حضور متخصصان متعدد کشورهای مختلف در اتحادیه اروپا، این وزارتخانه تمایل دارد تا در بخش آب و فاضلاب و انرژی به ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت‌های نزدیکی با این اتحادیه داشته باشد.

 

حالا در ادامه این همکاری ها امروز (دوشنبه 26 فروردین) هیئتی از بخش آب اتحادیه اروپا با مسئولان حوزه آب و بین‌الملل وزارت نیرو دیداری داشت. یزدان‌دوست در این رابطه به پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) گفته است: «پیرو توافق‌های سال گذشته وزارت نیرو با بخش آب این اتحادیه به منظور همکاری در حوزه مدیریت منابع آب کشورمان، این جلسه برای بررسی راه‌کارهای همکاری دو طرف و نحوه تخصیص کمک‌های اتحادیه اروپا به پروژه‌های حوزه آب ایران برگزار شد.»

 

وی افزود: «در این جلسه پس از اطلاع هیئت اروپایی از اولویت‌ها و چالش‌های آبی ایران توافق شد تا هیئت کارشناسی اتحادیه اروپا ظرف دو ماه آینده ضمن سفر به ایران مذاکرات دقیق‌تری را با کارشناسان ایرانی حوزه آب برای عملیاتی کردن توافقات انجام شده در دستور کار قرار دهند.»

گفتنی است تمرکز وزارت نیرو بررسی و حل چالش‌های بخش آب و انرژی همسان با پیشرفت‌های جهانی خواهد بود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سیل خسارت سیل خبرگزاری شبستان مسابقات قرآن کریم قرآن کریم کمک به سیل زدگان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سپاه پاسداران وزارت نیرو مدیریت منابع آب اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس

سخنگوی دولت با بیان اینکه لایحه برای تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار داخلی تقدیم مجلس کرد و لایحه ای هم برای تشکیل وزرات بازرگانی تقدیم مجلس کرده است، گفت: متاسفانه نگاه همکاران ما در مجلس شورای اسلامی این بود که این موضوع اولویت ندارد و به مدت شش ماه این لایحه از دستور کار خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی گفت: نظارت مؤثر بر بازار، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و نظارت پذیر کردن بازار مستلزم تمرکز در حوزه نظارت بر بازار است ما بارها این را مطرح کردیم و نگاه دولت این بوده است.

وی افزود: تجربه نشان داده است که پراکندگی و پخش کردن حوزه نظارتی ذیل وزرات خانه‌های مختلف موجب افزایش ساختار و ناکارآمدی می‌شود؛ مثلاً بخشی از محصولات لبنی در حوزه دامی است و بخشی دیگری در حوزه بسته بندی، به صنعت مربوط می‌شود و بخشی هم در صنف به فروش می‌رسد که باید تفکیکی در این زمینه صورت گیرد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: در خیلی از فروشگاه‌ها محصولاتی موجود است که بخشی ناظر به جهاد کشاورزی و بخش دیگر ناظر به حوزه صنعت معدن و تجارت است، اگر دو سری ناظر وجود داشته باشد هم کاسب و هم مردم اذیت می‌شوند و علاوه بر این هزینه نظارت هم افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت به منظور نظارت مؤثرتر بر بازار داخلی با طرحی که در دستور کار مجلس بود به صورت کتبی موافقت کرد و هم لایحه برای تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار داخلی تقدیم مجلس کرد و لایحه‌ای هم برای تشکیل وزرات بازرگانی تقدیم مجلس کرده است، متأسفانه نگاه همکاران ما در مجلس شورای اسلامی این بود که این موضوع اولویت ندارد و به مدت شش ماه این لایحه از دستور کار خارج شده است.

وی اضافه کرد: نگاه دولت این است که بازار اولویت اول کشور است و ما مستمر مذاکراتی در این زمینه داشته و داریم و خواهش این است که زودتر در این حوزه تصمیم‌گیری شود کار امروز را به فردا واگذار نکنیم و امیدواریم در همین مجلس این موضوع در دستور کار قرار گیرد. امیدواریم ما بتوانیم با حوزه تمرکز در حوزه نظارت بر بازار دریک وزارتخانه قدرت نظارتی، دقت نظارتی و بهره‌وری را افزایش دهیم.

بهادری جهرمی در مورد کاهش حقوق گمرکی کالاهای اساسی گفت: امروز در هیأت دولت موافقت شد که حقوق گمرکی کالاهای اساسی، اقلام داروی، نهاده‌های دامی، مواد مصرفی پزشکی و مواد اولیه که برای تولید دارو و کالاهای اساسی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد (که هم مالیات بر ارزش افزوده که نرخ آن امسال ۱۰ درصد است و هم حقوق گمرکی که ۴ درصد است) با قانونی که به دولت اجازه داده یعنی یک درصد کاهش پیدا کند.

وی افزود: کاهش حقوق ورودی که مشابه آن در سود بازرگانی و تعرفه‌ها پیش بینی کردیم از ابتدای فروردین ماه اعمال می‌شود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده اقلام مذکور از ابتدای فروردین ماه معادل یک درصد محاسبه می‌شود این اقدام باعث می‌شود، تا بتوانیم به تثبیت قیمت‌ها در حوزه‌های مواد مصرفی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم کمک کنیم و همزمان کمک کار تحقق رشد اقتصادی و حرکت به جهش اقتصادی باشیم.

کد خبر 745457

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • آب پایدار به غرب سمنان رسید | راهکارهای وزارت نیرو برای رفع تنش آبی در 3 شهرستان
  • همکاری مردم و مسوولان سبب عادی شدن شرایط پس از سیل مخرب بلوچستان شد
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد