Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:27:43 GMT

کارآفرینی نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۳۸۳۱

کارآفرینی نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است

بیرجند - ایرنا - رئیس مجمع عالی کارآفرینان گفت: تا وقتی فرهنگ کارآفرینی در جامعه ایجاد نشود کارآفرینی رخ نمی دهد و خود به خود کشور توسعه اقتصادی نمی یابد چون نیازمند به زیرساخت های درست فرهنگی برای اقتصاد هستیم.

به گزارش ایرنا، امین شاکری سه شنبه شب در کنفرانس ملی، منطقه ای جوان خلاق، ایران پیشرو در بیرجند افزود: در حوزه اقتصادی مشکل در کشور زیاد است و این مشکلات زیربنایی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: استان های غنی به لحاظ منابع خدادادی در کشور داریم اما از این منابع کمترین بهره برداری می شود و در حوزه های مختلف راحت ترین کار برای ما این است که معادن را کشف، استخراج و سپس خام فروشی کنیم در حالی که در سراسر دنیا این نسخه منسوخ شده است.
رئیس مجمع عالی کارآفرینان در ادامه بیان کرد: خراسان جنوبی مستعد به لحاظ منابع خدادادی است که اگر شناسایی شده و برای آنها پهنه شغلی تعریف کنیم برای استان ارزش افزوده ایجاد می شود.
شاکری گفت: در کنار ارزش افزوده اقتصادی ارزش افزوده اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و ... ایجاد شده که به توسعه و پیشرفت یک استان و منطقه کمک می کند.
وی افزود: کارآفرین فردی است که یک ایده را پرورش داده و با مخاطره و ریسک پذیری آن را تبدیل به یک ارزش افزوده کند، کارآفرینی از یک ایده خلاقانه شروع می شود و با مخاطره و ریسکی از جانب کارآفرین به وقوع می پیوندد و به ایجاد یک ارزش افزوده اجتماعی یا اقتصادی منجر می شود.
شاکری اظهار داشت: ترس از شکست مانع پیشرفت می شود اما بزرگان کسب و کار پول را آن طرف ریسک می دانند و بسیاری از افراد موفق در حوزه اقتصادی افرادی هستند که جرات کارکردن داشته و ریسک را قبول می کنند البته ابتدا باید توانمندی خود برای یک کار را بسنجیم و سپس اقدام به انجام کار کنیم.
وی یادآور شد: شاید یک فرد در زمینه موسیقی و سینما و ... موفق باشد اما نباید در انتخاب رشته فقط با توجه به فشار والدین انتخاب رشته کند و فرد باید استعداد خود را کشف کند.
رئیس مجمع عالی کارآفرینان بیان کرد: افرادی با شناسایی توانمندی های خود به موفقیت های بزرگی رسیده اند و قرار نیست همه کشور ما فقط دکتر و مهندس باشد در هر کار تلاش کنید که بهترین باشید.
مجمع عالی کارآفرینان به همت تعدادی از کارآفرینان، مدیران و فعالان حوزه اقتصاد و کسب و کار در تیر 1392 به عنوان مؤسسه ای غیردولتی و غیرانتفاعی تشکیل شد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این کنفرانس گفت: تلاش ما پیگیری مطالبات جوانان است تا در کنار آنها مشوق کارهای خوبشان باشیم.
مریم مهرور افزود: بهترین پیامد کارآفرینی اشتغالزایی است و بسیاری از کشورها برای رفع بحران اقتصادی خود به مقوله کارآفرینی توجه ویژه دارند و کشور ما در سال های اخیر به این موضوع توجه خوبی داشته است.
وی اظهار داشت: آموزش هایی که در روزهای آینده در این کنفرانس ارایه می شود نتیجه بخش خواهد بود و امیدواریم فرهنگ پشت میزنشینی سنتی در افراد به نوآوری و فناوری تغییر کند.
کنفرانس ملی، منطقه ای جوان خلاق، ایران پیشرو با محوریت کارآفرینی و ترویج روحیه کارآفرینی، موفقیت و ایجاد انگیزه در بین جوانان منطقه شرق کشور شامل استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان و یزد از 26 فروردین ماه جاری در بیرجند آغاز شده و تا 29 فروردین نیز ادامه دارد.
اختتامیه این کنفرانس با حضور یکهزار و 200 نفر از جوانان 15 تا 25 سال از استان های یاد شده در سالن اجلاسیه دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی برگزار می شود.
7559 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كارآفريني فرهنگ سازي توسعه اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سجاد محمدعلی نژاد، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز صبح در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: مراکز نوآوری پیش از مرحله رشد می‌توانند در کار ترویجی و فرهنگ سازی نقش مهمی ایفا می‌کنند در مراحل بعد نیز در ایجاد شبکه سازی مجموعه مراکز رشد شکل گذاری اثربخشی داشته باشند.

وی افزود: ما در وزارت علوم برای تحقق این مهم آیین نامه‌هایی را آماده کرده ایم تا مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی جامعی داشته باشند. یک بخش از رویکرد ما معطوف به مراکز دانشگاهی است که نگاه ترویجی و ساماندهی دارند به آماده سازی دانشجویان و بهره گیری اساتید در اجرای پروژه‌های پژوهشی پارک‌های علم و فناوری به منظور توسعه توانمندی‌ها و مهارت‌های شخصی کمک می‌کنند.

محمدعلی نژاد گفت: ما یک سری سیاست‌های خاصی نیز در وزرات عتف دنبال می‌کنیم تا پارک‌های علم و فناوری از مرحله ایده تا تجاری سازی و دیگر فرایند‌ها به بلوغ برسند. قصد داریم با همکاری وزارت صمت به منظور تکمیل زنجیره افزوده مان به هر پارک‌ها ماموریت خاصی ابلاغ کنیم. به عنوان مثال ۷۰ درصد مواد شوینده در استان قزوین تولید می‌شود. پارک علم و فناوری قزوین  باید در تکمیل این زنجیره کمک کند. ضریب نفوذ این صنعت را ارتقا دهد. 

وی تاکید کرد: هم اکنون در حال تکمیل ۱۰ زنجیره هستیم. قطعا در تکمیل این زنجیره از مسائل اولویت دار حمایت ویژه‌ای می‌کنیم. 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم بیان کرد: بسیاری از محصولات حاصل سنتز چند فناوری بهم نزدیک هستند. علوم انسانی هرچند نقش ملموسی ندارند، اما برخی محصولات حاصل سنتز این حوزه هستند. در طرحی مشترک‌ با معاونت علمی و فناوری هر نهادی که از حوزه علوم انسانی برای حل مسائل استفاده کند حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • فرهنگ سازی برای جامعه ۱۵ میلیونی کارگری/شعار روز کارگر امسال مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی