Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@20:05:12 GMT

فعالیت کمیته ضدتحریم در وزارت اقتصاد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۴۰۶۸

فعالیت کمیته ضدتحریم در وزارت اقتصاد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند عصر دوشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد: هدف تشکیل این کمیته بررسی شرایط اقتصادی کشور و اتخاذ تصمیم‌های لازم در این حوزه است.

به گفته وی، با وجود آنکه برخی فعالان دانشگاهی معتقدند باید مانند آنچه در کمیته تحریم‌های آمریکا علیه ایران اتخاذ می‌شود ما نیز فعالیت‌هایمان را پیگیری کنیم اما باید روی این موضوع تاکید کرد که شرایط اقتصادی کشور خاص است و تصمیمات باید با توجه به این شرایط نهایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت جلوگیری از آسیب دیدن بخش خصوصی در شرایط فعلی است، تاکید کرد: در کمیته ضدتحریم تلاش شده تمامی شرایط ارزیابی شوند و با توجه به واقعیت‌ها اهداف کشور دنبال شود.

دژپسند با اشاره به سیل اخیر در چند استان ایران بیان کرد: متأسفانه این سیل‌ها به بخش‌هایی از صنعت و کشاورزی کشور آسیب‌های جدی وارد کرده و دولت تلاش می‌کند در برنامه‌ریزی برای سال جاری این آسیب‌ها را نیز لحاظ کرده و براساس آنها اقدامات لازم را انجام دهد.

در ادامه این نشست محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اشاره به نهایی شدن کلیات راه‌اندازی بازار متشکل ارزی در شورای پول و اعتبار از اصلاح قانون بانک مرکزی در نیمه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گفته وی، این قانون بعد از حدود ۵۰ سال برای اصلاح در دستور کار قرار گرفته است و در کنار آن موضوع اصلاح قانون نظام بانکداری نیز پیگیری می‌شود که این مساله در مراحل پایانی خود در کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد بودجه سال ۹۸ با شرایط اقتصادی کشور تناسب لازم را ندارد، توضیح داد: مجلس تلاش می‌کند در این رابطه نظرات خود را ارائه کند و در کنار آن اصلاح قوانینی مانند قانون مالیات بر ارزش افزوده، اصلاح ساختار نظام پولی کشور و اصلاح قانون فضای کسب و کار در دستور کار قرار دارد. مجلس تلاش می‌کند مشکلاتی که پیش از این در فضای کسب و کار وجود داشت را بررسی کرده و اصلاحات لازم در این زمینه را نهایی کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وزیر اقتصاد نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند

محمدرضا باقری معاون ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در جلسه کارگروه برش معماری فرهنگی استان قزوین با موضوع کمیته اقتصاد فرهنگی، افزایش تعداد تعاونی‌ها را کمک حال حل مشکلات استان‌ها برشمرد و گفت: تعاونی‌ها که کمک کننده در حوزه بازسازی‌ها هستند به طور ذاتی یک نوع مشارکت محسوب می‌شود و به همین جهت یکی از برنامه‌های برش معماری فرهنگی کشور باید کمک به تسهیلگری و پویایی تعاونی‌ها باشد.

باقری بیان کرد: وقتی اقتصاد فرهنگی تعریف می‌شود هر کم و کاستی باید در برنامه‌های هنری دیده و رفع شود.

معاون ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با تاکید بر ایجاد برند استانی و اعمال نوآوری و خلاقیت، ادامه داد: برای پویایی اقتصاد و فرهنگ در زمانی که درآمد فرهنگی پایین است، باید تغییر ذائقه مصرف کالا‌های فرهنگی در جامعه ایجاد کرد.

طیبه دهقان پور کارشناس علمی و اجرایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت و اهمیت اجرای این طرح، بیان کرد: پنج گام این طرح می‌تواند حداقل ظرف مدت پنج سال بسیاری از مشکلات را حل کند.

وی ضمن مذمت مصرف گرایی که بین ایرانیان رایج است، ادامه داد: تلاش استان باید بر این باشد که اقدامات کلان فرهنگی بیشتری صورت بگیرد، همانطور که اقتصاد فرهنگی به این معناست که فرهنگ می‌تواند خود را در زمینه اقتصادی هم اداره کند.

برش‌های استانی، نقشه مهندسی فرهنگی تا پایان سال به سرانجام می‌رسد

سعید وکیلی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین هم گفت: تهیه برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی در بعضی استان‌های کشور انجام شده و در قزوین نیز گام‌هایی در این خصوص برداشته شده و دستاورد‌هایی هم به همراه داشته، اما باید تا پایان سال جاری آن را به سرانجام برسانیم.

وکیلی بیان کرد: موضوع فرهنگی یکی از اولویت‌های اصلی استان به شمار می‌رود و قرار است به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسات مختلف تبادل افکار در این خصوص انجام شده است، افزود: پنج کمیته اقتصاد فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده، امور دینی، فرهنگ، هنر و رسانه و کمیته تعلیم و تربیت در این راستا تشکیل شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین در ادامه با اعلام این موضوع که بودجه فرهنگی در کشور ما کمتر از پنج درصد است، اظهار کرد: بودجه فرهنگی متاسفانه متناسب با این اولویت بندی‌ها نیست و ما باید از اهرم‌های اقتصادی مختلف استفاده کنیم.

وکیلی تاکید کرد: در اقتصاد فرهنگی باید به ۲ موضوع توجه کرد، نخست آنه در هر حرکت یا تصمیم اقتصادی پیامد‌ها و نتایج فرهنگی را در نظر بگیریم تا خدشه به آن وارد نشود و دوم اینکه نگاه اقتصادی داشته باشیم و منابع را از بخش دولتی یا خصوصی تامین کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • ۴۰۰۰ همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور نیاز است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها دقیقا چه زمانی اجرایی می‌شود؟!
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است