Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@12:21:13 GMT

انتقاد شدید چین از اظهارات پامپئو

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۴۲۵۰

وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) به اتهامات مطرح شده از سوی رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا درخصوص سیاست‌های پکن در قبال آمریکای جنوبی پاسخ داد. آفتاب‌‌نیوز : مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این چین را متهم کرده بود که از طریق حمایت از نیکولاس مادورو، به فروپاشی اقتصادی ونزوئلا دامن می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری رویترز، لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این موضوع اظهارات مطرح شده از سوی پامپئو را «دروغ» قلمداد کرد.
او ضمن انتقاد شدید از اظهارات رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا، گفت، اظهارات پامپئو درباره روابط چین و آمریکای لاتین، حاوی افترا، غیرمنطقی و غیرمسئولانه است و پکن با این موضوع به شدت مخالفت می‌کند.
لو کانگ گفت: برای مدتی طولانی، ایالات متحده، آمریکای لاتین را به عنوان حیات خلوت خود تلقی کرده و نظام‌های سیاسی سایر کشورها را تحت فشار و مورد تهدید قرار داده و حتی سرنگون کرده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اضافه کرد، کشورهای منطقه آمریکای لاتین به زودی خواهند فهمید که «دوست واقعی» آنها چه کسی بوده است.
او اظهار کرد، همکاری میان چین و آمریکای لاتین بر مبنای اصول احترام متقابل، برابری و منفعت متقابل بوده و بر توسعه مشترک متمرکز است.
لو کانگ تصریح کرد: چین کمک مهمی به توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی شهروندان در آمریکای لاتین کرده است.
او با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا، تأکید کرد که این اظهارات تحریک‌آمیز، بی‌اساس و بی‌معنا است.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون وزیر خارجه روسیه به غرب درباره پیامدهای اظهارات علیه این کشور هشدار داد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه یادآور شد که روسیه بارها اعلام کرده است که در جنگ هسته ای هیچ برنده ای وجود ندارد، این جنگ هرگز نباید آغاز شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که غرب اصول ابتدایی و کاملاً بدیهی را نادیده می‌گیرد، نظیر اینکه یک قدرت هسته‌ای را هیچ‌وقت نمی‌توان شکست داد.

ریابکوف افزود که چنین اظهارات غیرمسئولانه ای از تحقیر مطلق نظام سیاسی طرف مقابل حکایت دارد.

دیپلمات ارشد روسیه در مصاحبه ای هشدار داد که این افراد باید بدانند که با یک قدرت هسته‌ای سر و کار دارند.

کد خبر 6079132

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: اسرائیل دست از پا خطا کند، دیگر پاسخ ایران حداقلی نیست؛ فوری و شدید خواهد بود
  • ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ انتقاد شدید روسیه از استاندارد دوگانه کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود
  • انتقاد شدید دادستان کل کشور از تخریب طبیعت بکر شمال
  • انتقاد شدید پورتو به ناداوری علیه طارمی
  • واکنش کشور‌های آمریکای لاتین به حمله ایران
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سیاست دوگانه و متناقض آمریکا
  • واکنش کشورهای آمریکای لاتین به حمله ایران به رژیم صهیونیستی