Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژوزه ماریا ماریا، عضو پیشین چندین کمیته مهم فیفا به اتهام دریافت رشوه با محرومیت سنگینی مواجه شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو به نقل از سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، کمیته استیناف فیفا اعلام کرد ژوزه ماریا ماریا برای همیشه حق هیچگونه فعالیت مرتبط با فوتبال در برزیل و سایر کشورهای جهان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به پرداخت جریمه نقدی معادل یک میلیون فرانک سوئیس محکوم شده است.

تحقیق در پرونده ژوزه ماریا ماریا، رئیس پیشین کنفدراسیون فوتبال برزیل و عضو چندین کمیته فیفا در ارتباط با دریافت رشوه‌های گسترده به ویژه در زمینه عقد قراردادهای حق پخش رسانه‌ای در تورنمنت‌های مختلف کنفدراسیون‌های فوتبال آمریکای جنوبی، کونکاکاف و برزیل صورت گرفته است.

بسیاری از کارمندان ارشد و قدیمی فیفا از جمله ژوزه ماریا ماریا پایان ماه می ۲۰۱۵ میلادی به اتهام دریافت رشوه‌های کلان بازداشت شدند. این مقام برزیلی سپس از سوی سوئیس به آمریکا استرداد شد. ماه دسامبر ۲۰۱۷ دادگاهی در نیویورک ژوزه ماریا ماریا را به اتهام توطئه، تقلب و پولشویی محکوم کرد. وی در طول سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی در مجموع ۶.۵ میلیون دلار رشوه دریافت کرده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فیفا رشوه خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار و نزدیکی جغرافیایی به رونالدینیو!

به گزارش "ورزش سه"، اوسمار در برنامه فوتبال برتر خود را به عنوان یک سرمربی خوش صحبت و خوش مصاحبه نشان داد و در بخشی از این گفتگو در مورد محل زندگی خود (ایالت ریو گرانده) نیز صحبت کرد.

ویدئو: 330725

او در این خصوص گفت: من اهل جنوب برزیل هستم و تقریبا ۴۰۰ کیلومتر با مرز فاصله داریم.

اوسمار در پاسخ به این سوال که در محل زندگی او چه فوتبالیست مشهوری حضور داشته، عنوان کرد: رونالدینیو گائوچو.

سرمربی برزیل درباره یکی از شاگردان مشهورش نیز اینطور صحبت کرد: من آلیسون بکر را از خانه‌اش آوردم که در اینترناسیونال بازی کند. من خودش و برادرش آوردم و فوتبال‌شان با من شروع شد.

دیگر خبرها

  • قابی زیبا از سیدحسین حسینی کنار دخترش؛ یار همیشگی! + عکس
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • محرومیت و جریمه نقدی کمیته انضباطی برای رحمان احمدی
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏
  • جریمه نقدی و محرومیت برای سرمربی آلومینیوم اراک
  • اوسمار و نزدیکی جغرافیایی به رونالدینیو!