Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@05:15:45 GMT

بیش از 22 میلیون مترمکعب روان آب در خراسان جنوبی مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۴۲۹۷

بیش از 22 میلیون مترمکعب روان آب در خراسان جنوبی مهار شد

محسن یوسفی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آب باران، روان آب و سیلاب در 2 هزار و 300 سازه آبخیزداری منابع طبیعی اعم از سنگی، سنگی ملاتی و خاکی استان جمع ‌آوری شد.
وی بیان کرد: از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 97) تاکنون بیش از 55 میلیون مترمکعب روان آب در سازه های آبخیزداری استان خراسان جنوبی جمع آوری و مهار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون 100 درصد سازه های آبخیزداری استان پر و برخی 2 یا سه مرتبه سرریز شده که نسبت به تخلیه یا مهار آب ها اقدام شد.

** سازه های آبخیزداری خسارتی نداشته است
وی با بیان اینکه وضعیت آبگیری سدهای استان کنترل شده است تصریح کرد: تاکنون هیچ موردی از تخریب یا خسارت سیلاب به سازه های آبخیزداری استان گزارش نشده است.
یوسفی گفت: سازه هایی که در وضعیت بحرانی تر قرار داشتند، کنترل و خروجی آب مدیریت شد تا خسارتی بوجود نیاید.
وی افزود: در برخی مناطق از جمله شهرستان خوسف سازه های مردمی و بدون کارشناسی ایجاد شده بود که قبل از بارندگی ها نسبت به تخریب سازه اقدام شد تا منجر به خسارت های احتمالی نشود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی 159 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سازه های آبخیزداری به استان خراسان جنوبی اختصاص یافت.
وی افزود: بهمن سال گذشته 97 سازه آبخیزداری با حجم عملیات 452 هزار مترمکعب با استفاده از این اعتبار در استان به بهره برداری رسید که اکنون تمامی این سازه ها آبگیری و پر شده است.
یوسفی با بیان اینکه 95 درصد سازه ها در بالادست قنوات و منابع آبی اجرا شده است گفت: اجرای این سازه ها 100 درصد در آبگیری قنوات استان تاثیرگذار است.
سامانه بارشی از 2 روز گذشته در خراسان جنوبی فعال شد و فعالیت آن دیروز (یکشنبه) در سراسر استان شدت گرفت به گونه ای که برخی محورهای اصلی، فرعی و روستایی مسدود شد و خسارات مالی نیز بر جا گذاشت.
بارندگی های روز گذشته استان بی سابقه بوده به طوری که در برخی شهرستان ها تا 100 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل هستند.
رئیس جمهوری نیز امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، آخرین وضعیت منطقه، بارش ها و خدمت رسانی به مردم این استان را جویا شد و دستور استفاده از تمام ظرفیت ها و بسیج امکانات برای رسیدگی به مشکلات ناشی از سیل در استان را صادر کرد.
استان مرزی و کویری خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد.
7557*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خدمت رسانی به مردم خراسان جنوبی کارشناسی منابع طبیعی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان

 مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اظهار داشت: حجم مخازن آب شهری استان تا پیش از اقدامات انجام شده در سال قبل ۲۴۵ هزار و ۵۳۰ مترمکعب بود که با ساخت ۴ باب مخزن جدید در سال ۱۴۰۲ این میزان به ۲۵۸۵۳۰ مترمکعب رسید.

محمد فرهاد افزود: در سال گذشته ۲ باب مخزن آب در داخل تصفیه خانه شهر دیواندره به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب، یک باب مخزن در شهرستان بانه (شهر بویین) به ظرفیت ۲ هزار و یک باب در شهرستان سروآباد به ظرفیت یکهزار مترمکعب احداث شد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مخازن شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز ۱۲۹ باب بوده است که با ۴ باب مخزن احداث شده طی سال گذشته، هم اکنون ۱۳۳ باب مخزن در شهر‌های استان وجود دارد.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی