Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید فدایی مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از حضور مرمتگران ایتالیایی در این مجموعه جهانی خبر داد و گفت: مرمتگران از ۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد میهمان پایگاه تخت جمشید خواهند بود.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و پژوهشکده حفاظت و مرمت پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور با مرمتگران ایتالیا منعقد شده است، بخش‌هایی از پلکان جنوبی تچر و کاخ شورا در این نیم فصل مرمت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادمان تاریخی تخت جمشید که متعلق به دوره هخامنشیان است یکی از چهار اثر ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی با شماره ۱۱۴ در سازمان جهانی علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد.

سلسله هخامنشیان از سال ۳۳۰ تا ۵۵۰ پیش از میلاد در ایران حکومت کردند.

مجموعه جهانی تخت جمشید در شهرستان مرودشت و در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

تخت جمشید میزبان مرمتگران ایتالیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاذبه های گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از موزه سینما، در ادامه نمایش‌های ویژه فیلم‌های مستند در موزه سینما تحت عنوان «شب‌های مستند» با مشارکت انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلم «مرمت آثار باستانی» از مجموعه معماری ایرانی روی پرده سالن فردوس موزه سینما می‌رود.

در نشست شب‌های مستند که روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ساعت ۱۷ برگزار می‌شود، پژمان مظاهری‌پور مستندساز درباره این اثر صحبت خواهد کرد؛ زنده‌یاد حمید سهیلی در مستند «مرمت آثار باستانی» به بررسی سیر پیدایش معماری ایرانی پرداخته است.

در این مستند به شیوه‌های مرمت آثار باستانی در نقاط مختلف ایران از جمله چغازنبیل، مسجد جامع اصفهان و گنبد مسجد شیخ لطف‌الله و تخت جمشید پرداخته می‌شود.

مجموعه معماری ایرانی در دهه ۶۰ توسط حمید سهیلی در ۳۳ قسمت ساخته شده است.

کد خبر 6084103

دیگر خبرها

  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳
  • ماجرای شیوع قارچ‌ و جلبک‌ در تخت جمشید ؛ گلسنگ ها مفیدند یا مضر؟
  • ماجرای شیوع قارچ و جلبک در تخت جمشید چیست؟
  • ماجرای شیوع قارچ‌ و جلبک‌ در تخت جمشید چه بود؟
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما