Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@23:42:05 GMT

فرانسه: به برجام پایبندیم

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۴۴۰۵

یک روز پس از احضار سفیر فرانسه در تهران در واکنش به اظهارات سفیر این کشور در واشنگتن، کاخ الیزه پایبندی خود به برجام را تأیید کرد. آفتاب‌‌نیوز : دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه ۲۶ فروردین در پاسخ مکتوب به پرسش خبرنگار یورونیوز درباره آخرین موضع رسمی این کشور در مورد پرونده هسته‌ای ایران نوشت: یادآوری می‌کنیم که موضع فرانسه در قبال برجام تغییر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدان معناست که فرانسه به اجرای برجام پایبند است و تا زمانی که ایران به تمامی تعهدات خود در زمینه هسته‌ای عمل کند، فرانسه نیز از توافق هسته‌ای حمایت خواهد کرد. این توافق که موضوع قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد با رأی تمامی اعضای این شوراست، همچنان عنصری کلیدی در نظام منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و نیز عاملی مهم برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
ژرار آرو، سفیر فرانسه در آمریکا در توئیتر نوشته بود که ایران پس از انقضای برجام حق غنی‌سازی اورانیوم را نخواهد داشت. به دنبال این اظهارات، فیلیپ تیه‌بو که به تازگی مأموریت خود را به عنوان سفیر فرانسه در تهران آغاز کرده است، به نشانه اعتراض به وزارت امور خارجه ایران فراخوانده شد.
به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف ساعاتی پیش از اعلام این موضع در توئیتر نوشته بود: یادآوری برای سه شریک اروپایی ما در برجام: طبق ان پی تی، برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت هیچ منعی برای غنی‌سازی ایران وجود ندارد؛ نه اکنون، نه در سال ۲۰۲۵ و نه پس از آن. برای شرکای اروپایی، خواندن سندی که آن را امضا کردند و قول دادند از آن دفاع کنند، می‌تواند مفید باشد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فرانسه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آخوند «عبا محمدنژاد» از شهرستان گمیشان با نوشتن یادداشتی با عنوان «موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی» به جنایات وحشیانه صهیونیست ها و مواضع مختلف کشورهای اسلامی و به ویژه حمایت جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین پرداخته است که متن کامل آن در ذیل می آید:
 
آیا نداهای مسلمین زجر کشیده ی غزه را در همین 6 ماه گذشته از رسانه های مختلف ماهواره ای و مجازی ندیده یا نشنیده اید که بیشتر از 33 هزار مسلمان در جلو چشم جهانیان و با حمایت کفار سکولار جهانی چون آمریکا و ناتو و بی خیالی حکومت های ترکیه، آل سعود، امارات، اردن، مصر و غیره توسط کفار صهیونیست قتل عام شده اند؟
 
حالا در برابر نظاره گر شدن اختیاری یا اجباری مسلمین متفرق سراسر دنیا، ایران به عنوان پرچمدار جبهه ای در برابرِ کفار سکولار و اشغالگر به رهبری آمریکا و ناتو و به صورت خاص در برابر حکومت اشغالگر صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی فلسطین قرار گرفته است، و در میان تمام حکام حاکم بر سرزمین های اسلامی، ایران با جرأت و شجاعت چند دهه است به صورت غیر مستقیم و از کانال متحدینش و هم اکنون به صورت مستقیم این جرثومه ی فساد را مورد هدف قرار داده و به این فرض عین عمل کند.
 
این منهج اهل سنت و جماعت در طول تاریخ بوده است: حمایت و پشتیبانی از هر مسلمانی علیه هر کافری؛
 
هیچ مسلمانی نیست که از این حمله بدش بیاید، تضعیف اسرائیل آرزوی هر مسلمانی است.
 
به صورت بسیار مشکوکی بعضی از اکانت های مجهول به صورت هدفمند مشغول تخریب حمله ایران به رژیم منحوس اسرائیل هستند و مشغول شبهه پراکنی هستند و می گویند این حمله نمایشی بود.
 
آری نمایش هم بود، نمایش اقتدار قدرت نظامی ایران و ضعیف و شکننده نشان دادن اسرائیل.
 
چون ایران کسی از یهودیان را در این حمله نکشته است پس این حملات نمایشی است! اما باید دانست که پایگاه نظامی نواتیم که اسرائیل از آنجا به غزه و دیگر مکان ها حمله می کند را مورد حمله قرار داده و خسارات زیادی به آن وارد کرده است و طبق گزارش کانال های خبری حداقل 40 نظامی در این پایگاه کشته شده اند و این دستاورد بزرگی است.

انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد