Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@08:23:01 GMT

درباره عقب نشینی از الحدیده توافق شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۴۴۷۱

مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه اعلام کرد دولت (مستعفی و فراری) یمن و نیروهای حوثی (انصارالله) طرحی مفصل برای عقب نشینی از شهر الحدیده را پذیرفته اند.

این در حالی است که جدول زمانی برای عقب نشینی نیرو‌ها اعلام نشده است. جابجایی نیرو‌ها ماه دسامبر براساس توافق آتش بس به دست آمده در سوئد مورد توافق قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده سازمان ملل در امور یمن، در سخنانی خطاب به شورای امنیت اعلام کرد در چارچوب نخستین مرحله عقب نشینی از الحدیده، "دو طرف هم اکنون طرح مفصل انتقال نیرو‌ها را پذیرفته اند".

گریفیتس افزود هفته گذشته زمانی که با عبدالملک الحوثی رهبر حوثی‌ها در صنعا دیدار کرده، تضمین‌هایی دریافت کرده است که نیروهایش از توافق الحدیده حمایت می‌کنند.

فرستاده سازمان ملل از طریق ویدیو کنفرانس از امان اعلام کرد: در حال زمینه چینی برای مذاکرات جدی فراگیرتر به منظور پایان دادن به جنگ یمن است.

او در عین حال افزود: همه ما باید شاهد پیشرفت ملموس در الحدیده باشیم پیش از این که برای تمرکز بر راه حل سیاسی اقدام کنیم.

سازمان ملل هفدهم ماه فوریه از توافقی درباره عقب نشینی دو مرحله‌ای از شهر و بندر الحدیده خبر داد، ولی انتقال نیرو‌ها در میدان نبرد محقق نشده و تلاش‌های صلح به بن بست خورده است.

بندر الحدیده واقع در حاشیه دریای سرخ نقطه ورود بیشتر کالا‌های وارداتی و کمک‌های بشردوستانه به داخل یمن است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت یمن جدول عقب نشینی سوئد شورای امنیت الحوثی جنگ جنگ دولت سازمان ملل عقب نشینی یمن توافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست

به گزارش همشهری آنلاین، از ۱۳فروردین که کنسولگری ایران در دمشق مورد تهاجم رژیم صهیونیستی قرار گرفت، سطح تنش‌های سیاسی و نظامی در منطقه افزایش یافت و این موضوع به دستاویزی برای ایجاد هیجان در بازار تبدیل شد و برخی دلالان و ذی‌نفعان بازار بدون دلیل اقتصادی بر طبل رشد قیمت طلا و ارز کوبیدند. این در حالی است که به زعم کارشناسان، هیچ دلیل اقتصادی برای رشد قیمت طلا و ارز وجود ندارد. در چنین شرایطی از روز یکشنبه و پس از پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی شایعات در بازار افزایش یافت و همین عامل منجر شد که در همان ابتدا ناگهان قیمت ارز با رشد مواجه شود. ایجاد فضای خبری از سوی برخی گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی به حدی بود که قیمت تتر که ارز دیجیتال و معادل یک دلار آمریکا است، در همان ساعات ابتدایی پاسخ نظامی ایران به اسرائیل با شیب صعودی در صرافی‌های ایرانی از مرز ۷۲هزار و ۵۰۰تومان عبور کرد، اما زمان زیادی نگذشت که هیجان‌ بازار فروکش کرد و قیمت آن به سرعت شیب نزولی یافت، به‌طوری که ظرف ۲روزگذشته قیمتش تا سطح ۶۶هزار تومان عقب‌نشینی کرد و خریدارانی که تتر را در ارقام بالا خریده بودند نقره‌داغ شدند و متوجه شدند که چه اشتباهی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار

همین رویه در بازار واقعی یا نقدی دلار هم تکرار شد و ظرف چند روز گذشته قیمت هر دلار آمریکا نه فقط رشدی نداشت، بلکه با نزول هم مواجه شد، به‌طوری که در مبادلات دیروز قیمت هر دلار آمریکا تا سطح ۶۴هزار تومان عقب‌نشینی کرد. همگام با نزول قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم عقب‌نشینی کردند و قیمت هر سکه طرح جدید دیروز به محدوده ۴۴میلیون تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸عیار که در بازار حتی تا ۴میلیون تومان هم مبادله شده بود، به ۳.۷میلیون تومان رسید. در چنین شرایطی شواهد میدانی نشان می‌دهد که بازار طلاو ارز شرایط باثباتی را سپری می‌کنند و آرامش در بازار حکم‌فرماست.

جلیل جلالی‌فر، کارشناس و تحلیلگر تجارت خارجی، درخصوص نوسانات ارزی ناشی از رویدادهای منطقه‌ای می‌گوید: در ماه‌های گذشته بارها شاهد آن بودیم که با هر اتفاق و درگیری در منطقه، قیمت ارز هم دچار نوسان می‌شد. این بار هم با توجه به پاسخ ایران به حملات رژیم صهیونسیتی برای مدت کوتاهی قیمت دلار کمی افزایش داشت، اما دوباره کاهشی شد. در واقع می‌توان گفت نوسانات اخیر نرخ ارز با واقعیت‌های اقتصاد همخوانی ندارد و دلیل اصلی آن هیجانات ناشی از رخدادهای سیاسی داخلی و بین‌المللی است که با آرام شدن فضا بازار به تعادل رسید، چون دلیلی برای نوسان وجود ندارد.

کد خبر 845022 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها رمزارز ارز - بازار داخلی ارز دیجیتال قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • صداقت: مشکلی با نیمکت‌‌نشینی ندارم
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از بیت حانون
  • ادامه کاهش نرخ ارز در بازار
  • واقعیت‌های جنگ را برای جوانان و فرزندانمان تبیین کنیم
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است
  • مهار حریق یک دستگاه خودرو و دکه در زرند
  • کاهش نیرو‌ها در غزه با هدف رسیدن به توافق با حماس صورت گرفته است
  • نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار تا سه روز آینده اعلام می‌شود/ ۳ هزار نیرو گزینش پذیرفته‌شدگان را گزینش می کنند