Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@17:09:58 GMT

ستاره فیلم‌های «اینگمار برگمن» درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۴۵۶۳

ستاره فیلم‌های «اینگمار برگمن» درگذشت

«بیبی آندرشون» که در ۱۳ فیلم بلند سینمایی سابقه همکاری با «اینگمار برگمن» کارگردان پرآوازه سینمای جهان را داشت در سن ۸۳ سالگی درگذشت. آفتاب‌‌نیوز : این بازیگر تحسین‌شده سوئدی که در فیلم‌های کلاسیکی، چون «توت فرنگی‌های وحشی»، «مهر هفتم» و «پرسونا» از ساخته‌های «اینگمار برگمن» بازی کرده بود، سابقه بازی در تئاتر و تلویزیون را نیز داشت، اما به سبب نقش آفرینی در فیلم‌های «برگمن» به شهرت دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش هالیوود ریپورتر، «برگمن» زمانی که مشغول کارگردانی یک کلیپ تبلیغاتی در سال ۱۹۵۱ بود، «بیبی آندرشون» را به عنوان یک استعداد کشف کرد و چهار سال بعد برای اولین بار در یک تک صحنه در فیلم «لبخند‌های یک شب تابستانی» از وی استفاده کرد و در مجموع از دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۰ میلادی در ۱۳ فیلم از این کارگردان سرشناس مقابل دوربین رفت.

«آندرشون» همچنین در سال ۱۹۶۶ در فیلم «دوئل در دیابلو» به کارگردانی «رالف نلسون» در کنار «جیمز گارنر» و «سیدنی پوآتیه» بازی کرد، در سال ۱۹۹۷ در فیلم «هرگز به تو قول باغ گل رُز ندادم» مقابل دوربین رفت و در سال ۱۹۷۸ نیز در فیلم «دشمن مردم» در نقش همسر «استیو مک‌کوئین» در فیلمی بر اساس اقتباس «آرتور میلر» از نمایشنامه «هنریک ایبسن» بازی کرد.
وی سابقه بازی در فیلم «نامه کرملین» (۱۹۷۰) به کارگردانی «جان هیوستون» و «کوئین تت» (۱۹۷۹) ساخته «رابرت آلتمن» را نیز در کارنامه دارد.
«بیبی اندرشون» در سال ۱۹۵۸ برای بازی در فیلم «آستانه زندگی» ساخته «اینگمار برگمن» برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره کن شد و در سال ۱۹۶۳ نیز جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم برلین را برای بازی در فیلم «معشوقه» به خانه برد و در آمریکا نیز دو جایزه انجمن ملی منتقدان فیلم را برای بازی در فیلم‌های «پرسونا» و «صحنه‌ای از یک ازدواج» از ساخته‌های «برگمن» کسب کرد.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اینگمار برگمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اعلام اسامی فینالیست‌های بخش‌های مختلف فستیوال MENA Games Industry Awards ۲۰۲۴، دو بازی «امپراتور‌های قلابی» از استودیو «پرشالند» و «پسرخوانده» از استودیو «پاییزان» نامزد دریافت جایزه از این فستیوال شدند.

بازی پسرخوانده از تولیدات استودیو پاییزان در بخش «بومی‌سازی» نامزد دریافت جایزه شده است. نکته جالب و هیجان انگیز اینکه بازی پسرخوانده در این بخش باید با بازی مطرح  Assassin's Creed Mirage از تولیدات یوبیسافت، برای کسب جایزه نخست این بخش رقابت کند.

در این بخش این جایزه به استودیو‌هایی اعطا می‌شود که سال گذشته بازی‌هایی را در زمینه‌های بومی‌سازی پشتیبانی کرده‌اند. همچنین تضمین می‌کنند که هم نسخه‌های جدید و هم به‌روزرسانی‌های جدید با کمترین مشکلات ممکن منتشر شوند و به‌طور مناسب برای بازار‌های هدف MENA بومی‌سازی شوند.

اما دیگر بازی ایرانی کاندید دریافت جایزه از این فستیوال یعنی امپراتور‌های قلابی ساخته مهرداد رضایی در استودیو پرشالند، در بخش مهم «بازی سال منا» نامزد دریافت جایزه شده است. رقابت در این بخش نیز با توجه به دیگر بازی‌های نامزد دریافت جایزه، بسیار سخت و تنگاتنگ خواهد بود.

جایزه این بخش بر اساس خلاقیت، مکانیک بازی، دستاورد‌های فنی، هنری و شنیداری، نوآوری، درگیر شدن با مخاطب و موفقیت‌های انتقادی و تجاری به بازی برگزیده اعطا می‌شود.

اعلام اسم بازی امپراتور‌های قلابی در فهرست نامزد‌های بازی سال فستیوال منا در حالی اتفاق افتاده است که این بازی به تازگی جایزه بهترین بازی موبایل و تبلت از فستیوال «گیم کانکشن» آمریکا را کسب کرده است.

فهرست نهایی متخبان این فستیوال توسط هیئت داوری متشکل از بیش از ۸۰ متخصص صنعت بازی در حال رای‌گیری است و برندگان در روز پنج‌شنبه ۲ می (۱۳ اردیبهشت)، به عنوان بخشی از اجلاس گیم اکسپو دبی ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال
  • نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • جشنواره فیلم کن ۱۳ فیلم را بر فهرست فیلم‌هایش افزود
  • جوكوويچ بهترین ورزشکار جهان شد
  • نادر کاشانی پیشکسوت تیم ملی بسکتبال ایران درگذشت
  • مدیر مسابقات لالیگا در 48 سالگی درگذشت