Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@14:35:08 GMT

کلیسای تاریخی نوتردام پاریس در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۴۵۹۲

کلیسای نوتردام پاریس هم‌اکنون در شعله‌های آتش می سوزد. حجم این آتش سوزی به قدری است که بخشی از سقف کلیسا را در برگرفته است.

به گفته سخنگوی کلسیای نوتردام این آتش سوزی راس ساعت ۱۸ و پنجاه دقیقه به وقت محلی آغاز شد.

کاخ ریاست جمهوری الیزه دقایقی پس از منتشر شدن خبر این آتش سوزی اعلام کرد که امانوئل ماکرون برای بررسی اوضاع از نزدیک به سوی محل حادثه حرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری فرانسه همچنین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر با اشاره به حادثه تاسف بار آتش سوزی در کلیسای نوتردام خود را شریک احساسات یک ملت عنوان کرده و تصریح کرده است که با همه کاتولیک ها و مردم فرانسه احساس همدردی می کند.

امانوئل ماکرون در این پیام تاکید می کند که به مانند همه هموطنان از این حادثه غمگین است و آتش سوزی در کلیسای نوتردام را به منزله سوختن بخشی از وجود همه مردم فرانسه توصیف کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان آتش نشانی پاریس اعلام کرده است که این حادثه مجرمانه نیست و به نظر می آید با عملیات بازسازی بخشی از ساختمان کلیسا مرتبط باشد.

آن هیدالگو، شهردار پاریس در نخستین واکنش به این حادثه از عبارت «آتش سوزی وحشتناک» استفاده و از وارد آمدن خسارات چشمگیر به یکی از مهم ترین بناهای تاریخی فرانسه ابراز تاسف کرده است.
آتش سوزی در کلسیای نوتردام پاریس

شهردار پاریس با انتشار توییتی نوشت: « کلسیای نوتردام دستخوش آتش سوزی وحشتناکی شده است. ماموران آتش نشانی پاریس در تلاش هستند تا شعله های آتش را مهار کنند.»

خانم هیدالگو در این پیام از کلیه شهروندان و بازدیدکنندگان خارجی خواسته است تا به حریم امنیتی ایجاد شده برای کنترل اوضاع و مهار آتش توجه جدی کنند.


واکنش ها به آتش سوزی بزرگ در کلیسای نوتردام

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز بلافاصله به این آتش سوزی واکنش نشان داد و با انتشار توییتری ضمن تاسف بار خواندن این حادثه خواستار اقدام فوری ماموران امدادی برای جلوگیری از گسترش دامنه آتش شد.

رئیس جمهوری آمریکا در این پیام تصریح کرد که دریافت خبر آتش سوزی در کلسیای نوتردام به واقع «وحشتناک» است و حتی شاید لازم باشد از هواپیماهای آب پاش برای خاموش کردن آتش استفاده کرد.

آقای ترامپ در پایان این توییت بر لزوم اقدام سریع امدادگران و مقامات شهری برای مهار آتش سوزی تاکید کرده است.
مرکل: نوتردام نماد فرهنگ اروپایی است

آلمان، همسایه فرانسه از دیگر کشورهایی است که به سرعت به این حادثه واکنش نشان داده است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در پیامی ضمن ابراز تاسف از این حادثه گفته است که آتش سوزی بزرگ نوتردام همچنین «قلب» مردم آلمان را نیز جریحه دار کرده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در پیامی با تاسف از این حادثه، از نوتردام به عنوان نماد فرانسه و نیز فرهنگ اروپایی یاد کرده است.
لندن شریک غم پاریس

لندن، دیگر شهر بزرگ اروپایی نیز خود را شریک غم پاریس در حادثه آتش سوزی کلسیای نوتردام می داند. صادق خان، شهردار پاریس با انتشار توییئی ضمن اعلام این مطلب بر دوستی همیشگی لندن و پاریس تاکید کرده است.

کلسیای نوتردام از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری شهر پاریس محسوب می شود که سالانه بیش از سیزده میلیون بازدید کننده را به سوی خود جلب می کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حوادث کلیسا نوتردام پاریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه برای حفظ امنیت المپیک دست به دامان نیرو‌های خارجی شد

مقامات فرانسه می‌گویند برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک، از متحدان خارجی خود درخواست کرده‌اند چندین هزار نفر از نیرو‌های امنیتی خود را به پاریس بفرستند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هنوز دقیقا مشخص نیست که چه تعداد سرباز خارجی در خاک فرانسه حضور پیدا می‌کنند، اما یک مقام رسمی در وزارت کشور فرانسه به طور جداگانه اعلام کرد که در ماه ژانویه از ۴۶ متحد درخواست کرده بیش از دو هزار نیروی کمکی پلیس به پاریس بفرستند.

پس از وقوع حمله تروریستی در یک سالن کنسرت در حومه مسکو که بیش از ۱۰۰ کشته بر جای گذاشت، فرانسه برای تامین امنیت بازی‌های المپیک تحت فشار قرار گرفته است.گفته می‌شود پس از وقوع این حمله مسلحانه، جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه با سرویس‌های اطلاعاتی ملاقات کرد تا تهدید تروریستی را طی بازی‌های المپیک ارزیابی کند.

طبق آمار‌های دولتی، قرار است روزانه ۴۵ هزار پلیس فرانسوی در بخش‌های مختلف پاریس مستقر شوند. افزون بر این، انتظار می‌رود ۱۸ هزار سرباز نیز برای تامین امنیت بسیج شوند. 

تعداد جمعیت افرادی که می‌توانند در مراسم افتتاحیه شرکت کنند نسبت به سال‌های قبل به طور قابل توجهی کاهش یافته است. گفته می‌شود قرار است ۳۲۶ هزار نفر با بلیط این مراسم را مشاهده کنند و صد‌ها هزار نفر دیگر از خیابان‌ها یا پنجره منازل خود نظاره‌گر مراسم افتتاحیه خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فرانسه برای حفظ امنیت المپیک دست به دامان نیرو‌های خارجی شد
  • احتمال لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • افتتاحیه المپیک پاریس لغو می‌شود؟
  • بررسی احتمال لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • آتش سوزی یک کارگاه شیرینی پزی در رشت/ سقف ۲ خانه سوخت
  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • تهدید بمب گذاری در بیش از ۵۰ مؤسسه آموزشی در پاریس
  • جزییات حریق در بازارچه صیقلان رشت/یک مغازه در آتش سوخت