Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید احمدرضا دستغیب رییس شورای اسلامی شهر شیراز در دیدار با هیئت فرهنگی کشور آلمان، گفت: افزایش مناسبات فرهنگی و اجرای برنامه های مشترک در این زمینه می تواند منجر به بهبود روابط بین ملت ها و آشنایی با فرهنگ، آداب و سنن یکدیگر شود .

وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش ارتباط فرهنگی با سایر کشورها گفت: برگزاری و اجرای برنامه های فرهنگی مشترک می تواند گامی موثر در تعامل و ارتباط با سایر کشورها باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز نیز با تاکید بر سابقه غنی تاریخی و فرهنگی شیراز افزود: اجرای برنامه های فرهنگی مشترک با سایر کشورها به ویژه کشوری تاریخی همچون آلمان باعث افزایش درک فرهنگی و گسترش همکاری های دوجانبه می شود .

محمدرضا دهقانی با اشاره به رویکرد فرهنگی شهرداری و شورای شهر اضافه کرد: در این راستا تلاش می کنیم تعامل بین شهرداری و سایر کشورها با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود افزایش یابد .

وی برگزاری جشنواره های مشترک، هفته های فرهنگی و تعریف رویدادهای بین المللی را از جمله مصداق های اجرای برنامه های فرهنگی مشترک دانست و بیان کرد: در دیدار با هیات فرهنگی کشور آلمان راهکارهای مناسب جهت ارائه برنامه های فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزایش تعاملات بین المللی شهرداری شیراز و کشور آلمان را مقدمه ای برای اقدامات فرهنگی شاخص به ویژه اجرای برنامه های مشترک دانست .

دهقانی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت انجام اقدامات تاثیرگذار در حوزه دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی شهری به عنوان یکی از ابزارهای کارامد دیپلماسی عمومی ابراز امیدواری کرد که شهرداری شیراز با حمایت و همراهی سفارت آلمان بتواند پروژه های ارزشمندی را با شهرهای آلمان از جمله وایمار و درسدن برگزار کند .

یوستوس کمپر رییس بخش فرهنگی سفارت آلمان نیز در این دیدار اعلام کرد: سفارت آلمان از اجرای برنامه های فرهنگی مشترک با شیراز استقبال می کند .

رییس بخش فرهنگی سفارت آلمان با اشاره به رابطه معنوی حافظ و گوته اضافه کرد: امسال دویستمین سالگرد انتشار دیوان «غربی شرقی» گوته است و رابطه معنوی این دو شاعر بزرگ بر روابط دو کشور ایران و آلمان تاثیرگذار بوده و می تواند پایه اجرای برنامه های فرهنگی مشترک قرار گیرد.
انتهای پیام/م

اسقبال شورای شهر از افزایش مناسبات فرهنگی شیراز با کشورها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما عنوان کرد: پس از برنامه ریزی‌ها و رایزنی‌ها اعضای هیئت مدیره اتاق ایران و آلمان در اتاق خرمشهر حاضر شدند که امضای تفاهم نامه و افتتاح دفتر نمایندگی و میز تخصصی اتاق ایران و آلمان از مهم‌ترین دستاورد‌های این سفر بود. 
سید مصطفی موسوی با اشاره به اعتبار و قدمت اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت: این اتاق به عنوان نخستین اتاق مشترک تاسیس شده در کشور به شمار می‌رود و تنها اتاق مشترک دارای اعضای رسمی از دو طرف و همچنین دارای نمایندگی از اتاق بازرگانی کشور هدف است.
وی افزود: سبقه و قدمت ارتباطات تجاری ایران و آلمان به چند دهه قبل بر می‌گردد و ارتباطات نزدیک بازرگانان این دو کشور سبب توسعه‌ی تعاملات اقتصادی در تاریخ روابط ایران و آلمان شده بود. توان و ظرفیت توسعه‌ی تبادلات بازرگانی میان فعالان اقتصادی ایران و کشور‌های اروپایی بسیار فراوان است که علیرغم تحریم‌ها در سال‌های اخیر، نیاز است برنامه ریزی و دیپلماسی اقتصادی مناسبی برای رونق و بازگشت تعاملات تجاری ایران و اروپا برداشته شود.
موسوی تصریح کرد: از این رو و با تعامل دو طرفه، بر آن شدیم با امضای تفاهم نامه‌ای مشترک میان اتاق خرمشهر و اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، در ۶ ماده، زمینه و بستر آغاز رشد روابط و ارتباطات فعالان اقتصادی استان خوزستان با همتایان آلمانی فراهم شد.
وی به ایجاد دفتر نمایندگی و میز اتاق ایران و آلمان در اتاق خرمشهر به عنوان هدف اصلی این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: اعزام هیات‌های تجاری مشترک، حضور در نمایشگاه‌های مرتبط، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، برگزاری همایش‌ها و سمینارها، ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف و استفاده و بهره برداری از ظرفیت‌های دو طرف در توسعه برنامه‌های متفاوت از مفاد مورد توافق در این تفاهم نامه بود.
پس از بازدید هیئت اتاق ایران و آلمان از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه، دفتر نمایندگی این اتاق مشترک در استان خوزستان در محل ساختمان اتاق خرمشهر افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی