Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@06:13:35 GMT

توصیه بیمه سلامت خوزستان به سیل‌زدگان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۴۶۸۷

توصیه بیمه سلامت خوزستان به سیل‌زدگان

علی خسروی با بیان این‌که حوادثی مانند سیل، زلزله و نظایر آن از دو جهت در بروز آثار و تبعات جسمانی و روحی قابل بررسی است اظهار داشت: دسته نخست بیماری‌هایی هستند که مستقیما ناشی از بروز حوادث یاد شده مانند جراحات، شکستگی‌ها، صدمات عضوی، خفگی و نظایر آن است و معمولا در همان ساعات اولیه حادثه مشاهده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دسته دوم نیز بیماری‌هایی هستند که به صورت غیرمستقیم ناشی از حوادث یاد شده شیوع می‌یابند که بیماری‌های پوستی، صدمات روحی، بیماری‌های عفونی، سوءتغذیه و بیماری‌های ناشی از زندگی در محیط‌های گروهی و جمعی (اردوگاه‌ها) و چادرنشینی از جمله آن‌ها است که معمولا روز‌ها و هفته‌های بعد از حادثه آشکار می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با هشدار شیوع بیماری‌های ویروسی، پوستی در مناطق سیل‌زده گفت: سیل‌زدگان در معرض آلودگی ویروسی، انتقال از طریق غذای ناسالم، ابتلا به اسهال و استفراغ، ابتلا به بیماری‌های پوستی مانند گال، سالک، قارچ و شپش به سبب عدم رعایت بهداشت هستند.

خسروی با توصیه به سیل‌زدگان جهت درمان و پیشگیری از بیماری‌ها، افزود: سیل‌زدگان برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های پوستی و ویروسی از درمان خود سرانه پرهیز کرده و از مراجعه به پایگاه‌های پزشکی بدون مجوز دانشگاه علوم پزشکی، معاونت غذا و دارو و مراکز بهداشتی خودداری کنند.

وی به سیل‌زدگان هشدار داد: با مراجعه به پایگاه‌های پزشکی غیرکارشناسی و تجویز دارو‌های غیرمرتبط بزرگترین صدمات جبران ناپذیری را به سلامت و جان خود وارد می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان خطاب به مردم حادثه‌دیده عنوان کرد: غذا‌های گرم را پس از دریافت مصرف کرده و از قراردادن در معرض هوای گرم و مصرف آن در روز‌های آینده خودداری کنند.

خسروی در پایان از زحمات مردم و خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان تقدیر کرد و گفت: هر گونه فعالیت پزشکی، درمانی، دارویی و بهداشتی را با مجوز از دانشگاه علوم پزشکی و نظارت معاونت غذا و دارو پیگیری کرده تا از بروز بیماری‌های مزمن و غیرقابل درمان جلوگیری شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سیل سیل زدگان بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۴۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  همزمان با هفتۀ سلامت طرح غربال‌گری و پایش سلامت کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به‌همت گروه بهداشت عمومی و با همکاری دانشجویان به‌مدت دو روز در شهرک سلامت دانشگاه برپا شد.

دکتر هادی علیزاده، رئیس دانشکدۀ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هدف از اجرای این طرح را ارائۀ آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوۀ زندگی سالم دانست وگفت: در راستای برگزاری هفتۀ سلامت با شعار "سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت" و با توجه به این موضوع که چاقی و دیابت از مشکلات عمده و شایع در جامعه می‌باشد و رفتار‌های سلامت افراد جامعه دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

وی گفت: اقدامات پیشگیری کننده می‌تواند رفتار‌های نامناسب بهداشتی را در افراد تغییر دهد و سبک زندگی سالم را جایگزین سازد و بدین منظور برای ارتقاء آگاهی خانوادۀ دانشگاه، ایستگاه غربال‌گری و پایش سلامت برپا شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی دربارۀ بیماری‌های غیر واگیر هم گفت: دیابت و فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که بدون علامت و به اصطلاح خاموش هستند، به‌طوری که گاه افراد دارای دیابت و یا فشار خون بالا هستند، اما هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند و افراد معمولا پس از بررسی‌های معمول فشار خون و آزمایش قند خون متوجه می‌شوند که به پرفشاری خون و یا دیابت مبتلا هستند؛ از این رو تشخیص و شناسایی به‌موقع در درمان این بیماری‌ها بسیار مهم است.

 

دیگر خبرها

  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر